Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - aronesen

Sider: [1] 2 3 ... 26
1
Zoe / Sv: Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)
« på: Tirsdag 23. Juli 2019, klokken 13:08 »
140.100 km og SOH har klatret opp igjen til 98%.  :+1:

2
Zoe / Sv: Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)
« på: Onsdag 10. April 2019, klokken 12:47 »
130.000 km. SOH fortsatt 97%. Holder seg greit.  :+1:

3
Zoe / Sv: Ikke kjøp Renault Zoe før du har....
« på: Mandag 11. Mars 2019, klokken 14:37 »
Finnes her også: Kr 22.222,-

4
Kjøpe elbil? / Sv: Tilhengerfeste ?
« på: Fredag 08. Mars 2019, klokken 12:57 »
Det må bli en mikrohenger, da.  ::)

6
Zoe / Sv: Kart over 43kW AC ladere i Norge
« på: Mandag 25. Februar 2019, klokken 13:25 »
43 kw-laderen på Klett er erstattet med Cirkle K sin ladestasjon. Kunne ikke se at det var mulig å lade med 22 kw der heller lenger.
Det samme gjelder Circle K på Forus.

7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Betaling av lading på jobb
« på: Tirsdag 12. Februar 2019, klokken 06:57 »
Men er jo andre alternativer også da det er 35-40stk 400V 32A CEE får invistere i ladeustyr så jeg kan benytte  disse kan så man sikkert lure seg til lading på kveld og natt for kompensere for det jeg eventuelt måtte "overbetale" på dagskiftet fordi jeg ikke har mulighet til å flytte bilen

Du har jo Renault Zoe. Med denne vil du jo kunne utnytte infrastrukturen som er der og lade opp bilen på en liten time eller to. Med overgenger er den kjekk  ha med på tur andre steder også. Du vil dessuten avlaste de andre ladeplassene slik at flere får brukt dem.

www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/drakula-22-kw-ladekabel-med-jordfeilvern-type?tm=ladekabler]

8
Zoe / Sv: Lading
« på: Torsdag 24. Januar 2019, klokken 11:22 »
230 eller 0 hvis TN. :+1:

9
Zoe / Sv: Lading
« på: Torsdag 24. Januar 2019, klokken 10:58 »
Ahhh. Da forstår jeg. Trodde den kun kunne lade på TT nett (400v) var ikke klar over den forskjellen på IT og TN, men slik jeg har forstått det hjemme er det IT nett og da må jeg har trafo. I huset kommer det Tre Faser inn og Jordledningen er koblet til vannrøret. det er vel da IT nett?

Bare mål mellom leder og jord, så finner du det ut.
Zoe liker ikke TT-Nett.

Det vil blinke rødt hvis den ikke kan lade.

10
Zoe / Sv: Lading
« på: Torsdag 24. Januar 2019, klokken 10:45 »
Hvis det er enfas, så er det TN-Nett og du kan Lade Zoe der uten trafo.
Hvis det er tofas, så er det IT nett og du må ha en trafo som gjør dette om til TN-nett.

Hvis du måler spenningen mellom leder og jord vil du se at det på TN-Nett er en leder som har 220V mens den andre har 0V.

På IT-nett vil begge lederne ha ca 110V mot jord.


11
Zoe / Sv: Renault Veihjelp
« på: Mandag 14. Januar 2019, klokken 13:44 »
Nei. Men, ettersom vi bare har en bil i husholdningen har jeg forsikring som sikrer meg veihjelp og leiebil uansett årsak. Nå skal det nevnes at jeg ikke lenger har garanti på bilen, men desto viktigere med en forsikring som sørger for at du får veihjelp til hjem eller verksted og leiebil, slik at du kommer deg videre.

12
Zoe / Sv: Renault Veihjelp
« på: ſøndag 13. Januar 2019, klokken 10:35 »
Konklusjonen er altså å sørge for å ha egen forsikrings som omfatter veihjelp og leiebil.  ::)


13
Ja.. Selv om dette er moped som bare går i 45 km/t.

14
https://no.e-scooter.co/super-soco-ts1200r/

Ikke de beste kjøreskoene, og hjelm burde vel ha vært på plass. :)

15
Zoe / Sv: Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)
« på: ſøndag 02. Desember 2018, klokken 14:45 »
120.000 km. SOH 97%

Sider: [1] 2 3 ... 26