Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - My2cents

#1
Sitat fra: tmfredriksen på lørdag 04. februar 2023, klokken 00:46
Og der rauk pumpe nr 2 før bilen rakk å bikke 1200km (første rauk på 900km). To timer holdt den... bilen fikk ny varmepumpe etter lunsj i dag, og jeg henta bilen kl 16. Kl 18 var veihjelp kontaktet. Utrolig kjipt, og det skulle ikke vært mulig, men jeg må rose Tesla Veihjelp og Tesla Service som gjør en formidabel jobb. De har garantert mye å gjøre om dagen, men likevel gjør de alt de kan for å gjøre opplevelsen så bra som mulig for kunden.
Bilen ble levert for nøyaktig 14 dager siden, og frem til i går formiddag ventet de på deler. Jeg var i byen ifm jobb frem til i dag, og Tesla satt prioritet på bilen for å få den klar før jeg tok helg. Gleden var stor da jeg kunne levere tilbake en sliten 2016 Model S 75, og få tilbake performancen. Gleden ble dessverre kortvarig, men Tesla gjorde dagen straks bedre når de fredag kveld har klarert at jeg kan overta en allerede utlånt Model X 100D - en loaner mine foreldre (som bor på veien mellom servicesenteret og der jeg bor) fikk levert i går pga varmepumpefeil på sin MYP. Min bil blir stående der frem til de klarer å skaffe ny loaner til dem. Litt flaks, noen tilfeldigheter og meget god håndtering fra Tesla sin side gjør at jeg kommer meg hjem uten store forsinkelser og i en brukbar bil.
At pumpa feiler så fort må komme av for dårlig flushing av systemet eller noe. Jeg er veldig spent på hva rep nr 2 vil innebære.

Så kjipt med to havari etter hverandre! Minner om Forbrukerkjøpslovens §30 - Gjennomføring av avhjelp - andre setning: "Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig."
#2
Model Y / Kjøpe MYLR nå før Tesla setter opp prisen igjen?
lørdag 04. februar 2023, klokken 08:18
Hva tror folket, skal prisene opp igjen? Vil helst vente noen måneder med å kjøpe men med Musk er det jo null forutsigbarhet 😂
#3
Sitat fra: Kim- på tirsdag 31. januar 2023, klokken 13:36
Fra min lånekontrakt som sier maks 2500EUR, men må betale mer hvis det er grov uaktsomhet (noe som gjelder alle forsikringer).
Sitat
Du bekrefter og samtykker i at Tesla, med unntak av eventuell lovpålagt forsikringsansvar, ikke gir
noen form for forsikring under denne avtalen. Ved eventuelle skader på Kjøretøyet gjelder en
egenandel på maksimalt 2500 EUR eller tilsvarende i lokal valuta, som skal betales av deg til Tesla.
Du
er ansvarlig for skader som overskrider denne egenandelen, hvis skaden er et resultat av (i) et brudd
på denne Avtalen begått av deg eller en Autorisert Person, eller mer generelt, (ii) grov uaktsomhet
,
svindel og/eller forsettlig mislighold begått av deg eller en Autorisert Person. Du skal også stå
ansvarlig for eventuelle parkerings-, farts- eller andre bøter som kan bli pålagt kjøretøyet av
fagmyndigheter i løpet av perioden du bruker kjøretøyet. Du samtykker til at Tesla betaler disse
eventuelle bøtene på dine vegne og videresender disse kostnadene, inkludert en ekstra
administrasjonsavgift på 20 EUR (+MVA) eller tilsvarende i din lokale valuta, til deg.

Nemlig! Tror det er veldig mange som kjører rundt uten at de vet dette!
#4
Sitat fra: Sandvika på tirsdag 31. januar 2023, klokken 08:38
Sitat fra: My2cents på fredag 27. januar 2023, klokken 13:45
Sitat fra: Lucifer- på fredag 27. januar 2023, klokken 07:47
Jeg har bedt de bytte på min asap, da temperaturen er ustabil når det bikker -5. Jeg sliter dog med å få lånebil for avtalen. Siden det er rein lotto når de begynner, og verkstedet i Drammen er åpent på kveldstid også, er det jo ren bingo når den er ferdig. Til og med spurt om jeg kan få betale for en bil :P

Sikker på du vil ha lånebil? Husk at de bare har ansvarsforsikring!
Dette er bare tull. Hentet forrige uke for bytte av b.la varmepumpe. 25k i egenandel var det som gjaldt.

Dette er det Tesla SC som sier selv, samt TOCN har sagt det, samt at det står i kontrakten. Det står også at de kan gå utover 2500 EURO i egenandel   [ You are not allowed to view this attachment ]  
#5
Tesla / Sv: Parkeringssensor - dealbreaker?
fredag 27. januar 2023, klokken 14:46
Kjøpte uten, angrer på det nå.
#6
Sitat fra: Lucifer- på fredag 27. januar 2023, klokken 07:47
Jeg har bedt de bytte på min asap, da temperaturen er ustabil når det bikker -5. Jeg sliter dog med å få lånebil for avtalen. Siden det er rein lotto når de begynner, og verkstedet i Drammen er åpent på kveldstid også, er det jo ren bingo når den er ferdig. Til og med spurt om jeg kan få betale for en bil :P

Sikker på du vil ha lånebil? Husk at de bare har ansvarsforsikring!
#7
Ikke kjøp uten p-sensorer, ingen, ikke Tesla engang, vet om det blir erstattet. De har jo i fire/fem måneder siden de tok det vekk ikke klart å erstatte det så hvorfor man tror de skal klare det da.....

Og husk at varmepumpehavari nå er mer standard enn ikke på MYLR Berlin modeller. Da kan du plutselig være uten bil med varme i noen uker fordi de ikke får deler (fordi det skjer så ofte havari).
#8
Tesla SW og AP / Park Assist for Tesla Vision? Avstemning
fredag 30. desember 2022, klokken 09:51
Uformell undersøkelse blant medlemmene :-)

"For a short period of time during this transition, Tesla Vision vehicles that are not equipped with USS will be delivered with some features temporarily limited or inactive, including:

Park Assist: alerts you of surrounding objects when the vehicle is traveling <5 mph."

https://www.tesla.com/support/transitioning-tesla-vision
#9
Model Y / Sv: Model Y førersete
onsdag 28. desember 2022, klokken 12:19
Solgte Model 3 (´19 mod) og gikk til MYLR - synes setet foran var marginalt bedre i 3 og mye bedre bak. Første gjestene som satt på bak i MYLR sa med en gang at de syntes setene var for småbarn og ikke normale voksne. Sett deg inn i en Range Rover Sport SVR - til 4x prisen såklart - så kjenner du hvordan det burde være både foran og bak.... Så vi får vel det vi betaler for og kan ikke forvente at en bil i denne prisklassen leverer optimalt overalt, det er bare min subjektive mening. Men at de kunne hatt litt mer sete under låret burde vel være mulig uten at det går for mye utover marginene.
#10
Model 3 / Sv: Brukt TM3 - LR, Premium 90k
fredag 04. november 2022, klokken 12:17
Ikke mye som har vært feil på vår '19 TM3 LR og er kjørt 80k. Bilen oppleves som ny. Har skifta luftfilter to ganger og smørt bremsene en gang og bytta vinterdekk i år - that's it. Dette med km hadde jeg ikke tenkt så mye på, det er mer "fossil" tankegang som jeg ser det i forhold til alt som der kan gå galt etter en stund.
#11
Audi e-tron / Serviceutgifter?
søndag 25. september 2022, klokken 15:39
Som mulig e-Tron eier, hvilke serviceintervall og utgifter tilkommer i løpet av en fem års periode på service? Det er jo ikke mye å gjøre utenom å skifte pollenfilter og kanskje smøre bremsene i ny og ne?
#12
Model Y / Sv: Avvente bestilling til luftfjæring kommer?
lørdag 30. januar 2021, klokken 06:13
Sitat fra: kodax på torsdag 21. januar 2021, klokken 15:45samt at de skal prøve å få til en løsning slik at bilene der hengerfestet bestilles i etterkant vil kunne leveres med den ferdigmontert ved levering.

Om det ikke blir typegodkjent med hengerfeste fra fabrikk før den kommer til Norge går det ikke å få ettermontert hengerfeste, bare til info. Vi med tidlige Model 3 har fått erfare dette. Så pass på at dere får dette skriftlig ihvertfall.
#13
Model 3 / Sv: HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 er i gang!
mandag 02. november 2020, klokken 11:47
Sitat fra: My2cents på mandag 05. oktober 2020, klokken 08:58
Fikk min HW3 forrige uke. Kan ikke se at bilen har forbedret seg;

- Bilen senker farten til 40 på en 80 strekning, så da bruker den vel kartdata og ikke skiltlesning
- Plutselig senker den farten på 70-80-90 strekninger til 40-50
- ACC følger ikke fartsgrensene når de økes fra f.eks. 40-60 eller 60-80
- Ryggekamera er vesentlig dårligere, virker som om det er mer widescreen enn før

Oppdatering på ryggekamera - jeg sendte inn en epost forrige uke til mitt lokale service senter med bilde av feilen. Fikk time dagen etterpå for feilsøking. Tekniker registrerte feilen og skulle sende inn til HQ. Avventer svar. Men det er tydeligvis noe feil ihvertfall.

Mht. fartsgrensene skal jeg få noen til å filme feilene som oppstår mens jeg kjører og så sende dette til mitt lokale servicesenter via epost. Og det samme med vindusviskerene som står på auto og går selv om det ikke regner....

Oppfordrer alle til å dokumentere med bilde/video sine feil og sende til sine servicesentere. På denne måten får de nok bedre oversikt enn før på tingenes tilstand og eventuelle utbedringer som må gjøres :-)
#14
Fikk min HW3 forrige uke. Kan ikke se at bilen har forbedret seg;

- Bilen senker farten til 40 på en 80 strekning, så da bruker den vel kartdata og ikke skiltlesning
- Plutselig senker den farten på 70-80-90 strekninger til 40-50
- ACC følger ikke fartsgrensene når de økes fra f.eks. 40-60 eller 60-80
- Ryggekamera er vesentlig dårligere, virker som om det er mer widescreen enn før
#15
Model 3 / Sv: Ettermontering hengerfeste ikke mulig?
torsdag 27. august 2020, klokken 10:24
Sitat fra: MacV på onsdag 29. juli 2020, klokken 11:59
Er det noen som har hørt noe mer eller vært i kontakt med TOCN for å få litt mer fokus på dette? Det må da være mulig å få noen i riktig stilling hos Tesla i tale som kan legge til rette for det her.

Noen som vet noe mer her?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA