Sitat fra: tmfredriksen på lørdag 04. februar 2023, klokken 00:46
Og der rauk pumpe nr 2 før bilen rakk å bikke 1200km (første rauk på 900km). To timer holdt den... bilen fikk ny varmepumpe etter lunsj i dag, og jeg henta bilen kl 16. Kl 18 var veihjelp kontaktet. Utrolig kjipt, og det skulle ikke vært mulig, men jeg må rose Tesla Veihjelp og Tesla Service som gjør en formidabel jobb. De har garantert mye å gjøre om dagen, men likevel gjør de alt de kan for å gjøre opplevelsen så bra som mulig for kunden.
Bilen ble levert for nøyaktig 14 dager siden, og frem til i går formiddag ventet de på deler. Jeg var i byen ifm jobb frem til i dag, og Tesla satt prioritet på bilen for å få den klar før jeg tok helg. Gleden var stor da jeg kunne levere tilbake en sliten 2016 Model S 75, og få tilbake performancen. Gleden ble dessverre kortvarig, men Tesla gjorde dagen straks bedre når de fredag kveld har klarert at jeg kan overta en allerede utlånt Model X 100D - en loaner mine foreldre (som bor på veien mellom servicesenteret og der jeg bor) fikk levert i går pga varmepumpefeil på sin MYP. Min bil blir stående der frem til de klarer å skaffe ny loaner til dem. Litt flaks, noen tilfeldigheter og meget god håndtering fra Tesla sin side gjør at jeg kommer meg hjem uten store forsinkelser og i en brukbar bil.
At pumpa feiler så fort må komme av for dårlig flushing av systemet eller noe. Jeg er veldig spent på hva rep nr 2 vil innebære.
Så kjipt med to havari etter hverandre! Minner om Forbrukerkjøpslovens §30 - Gjennomføring av avhjelp - andre setning: "Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig."