Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - P85D

#1
TAYCAN / Rekkevidde vinter
onsdag 22. januar 2020, klokken 15:46
#2
Model 3 / Sv: TM3P og endringer i track mode fra sist det var vinter.
mandag 11. november 2019, klokken 07:52
Forskjellen er at du får linjær gassrespons i track mode. Mye enklere å moderere gassen med linjær pedal. Det beyr at du må tråkke mer på pedalen for å få tilsvarende effekt. Alle sportsbiler med denne funksjonen gjør tilsvarende. Det er sånn det er å kjøre sportsbil/banebil  :+1:
#3
Model 3 / Sv: Easter egg
mandag 07. oktober 2019, klokken 07:27
Det samme skjer med navnene «Patsy» og «Rabbit of Caerbannog»

.. og antakelig flere 😊
#4
Model 3 / Easter egg
mandag 07. oktober 2019, klokken 07:19
Denne har jeg ikke sett før..

Endre bilens navn til «Flying Circus»

Når man trykker «Lagre» kommer en prompelyd og foten tråkker ned over skjermen
#5
TAYCAN / Sv: Taycan 2020?
fredag 27. september 2019, klokken 07:32
Var innom porsche center denne uken for å ta en skikkelig titt på Taycan etter det mørke møtet på Rudskogen. ble fortalt at de første bilene kommer i januar 2020.

Uansett prs blir dette neppe en kandidat til bil nr1 grunnet dårlig plass innvendig og bagasje i forhold til min model 3p som jo er en perfekt familie/sportsbil. Men, Taycan er en flott ufordrer til 911 som også vurderes som bil nr2  :+1:

Jeg venter nok med eventuell bestilling til jeg får sett den skikkelig samt prøvekjørt den. foreløpig er savnet etter 911 så stort at jeg må overbevises før valget blir Taycan.
#7
TAYCAN / Visning på Rudskogen 14. September
lørdag 14. september 2019, klokken 16:41
Var på Rudskogen i dag og tok en titt på Taycan i forbindelse med plass på ventelisten.
Det var overraskende mye folk på Rudskogen og 45 minuter kø for å komme inn og se på en Taycan.

Bilen er grom, men de hadde klart å plassere en blå Taycan Turbo i ett sort lokale med blått dimmet lys! Det var veldig vanskelig å se bilen godt og få ett inntrykk av utseende og kvalitet.

Noen inntrykk alikevel:
- Bilen er høyere enn jeg hadde trodd. Den er bred og ser lavere ut på bildene enn den faktisk er.
- Førersetet er veldig hardt, racing stoler har mer polstring.
- Bakseteplassen er veldig trang. Jeg fikk nesten ikke inn føttene under setet foran og jeg kunne ikke legge hodet på nakkestøtten, bjelken i taket er i veien. Jeg er 188cm
- Bagasjerommet er smalt og lavt men forholdsvis dypt. Betydelig smalere og lavere enn på Tesla Model 3

Jeg hadde håpet dette kunne være en erstatter for Tesla Model S/3 som sportsbil/familiebil. Jeg har selv hatt 911 tidligere, og dette er tilnærmet en 911 med 4 dører med bittelitt bedre bakseteplass enn 911.
#8
Model 3 / Sv: Fjernstyring av klima
fredag 19. juli 2019, klokken 12:17
Sitat fra: gr på torsdag 18. juli 2019, klokken 18:47
Har hatt det på X, løst med reboot av MCU..
Hmm.. har rebootet etter alle kunstens regler.. satser på at neste update fikser problemet
#9
Model 3 / Fjernstyring av klima
torsdag 18. juli 2019, klokken 16:15
Hei,

Jeg får ikke slått på klima med mobilen. Det starter tilsynelatende men stopper. Ved neste aktivering via mobilen får jeg feilmelding.

Noen med samme problem?
#10
Model 3 / Sv: Trackdays på Rudskogen
onsdag 12. juni 2019, klokken 12:22
Sitat fra: daktari på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:21
SitatMerket ikke noe til noe bremsetap, og kjørte med regen på "low"
Med track mode, og uansett, ville det ikke vært en fordel å avlaste bremsene med regen på "high".
Eller får man bare overoppheting av drivverk istedet?
3P skal ha god nok kjøling til å kjøle drivverk og batteri på bane. Når det gjelder bremser som jeg nevnte ett sted (svampete pedal på slutten av Nürburgring) tror jeg det er ett godt tips om man skal kjøre mye og hardt på bane å få på stålombundne bremseslager og dot5 bremsevæske.

Noe som dette: https://evtuning.com/products/tesla-model-3-stainless-braided-brake-lines

#11
Model 3 / Sv: Noen som har prøvd å støydempe bilen?
torsdag 06. juni 2019, klokken 20:18
Kjørte til Nürburgring i helgen med Model 3P. Fra Oslo, gjennom Sverige til København og videre på A1 gjennom Tyskland.

Før turen var jeg veldig i stuss på støynivå og bestilte lister til dørene samt gummien til taket.
Jeg fikk aldri montert det og sanvet det ikke i det hele tatt på veien.

Kjørte Mercedes C-klasse til "ringen" i 2018, samme rute, og jeg kan ikke si det var merkbart mer støy i Model 3P. Dekkstøy på 20" i Norge er en greie, norsk asfalt bråker mye mer enn asfalten nedover i Europa.
#12
Model 3 / Sv: Nürburgring
tirsdag 04. juni 2019, klokken 19:59
Derfor er det lurt å kjøre med margin på Nürburgring:
https://www.tv2.no/broom/10623751
#13
Model 3 / Sv: Trackday på Rudskogen
tirsdag 04. juni 2019, klokken 10:33
Moro! Må nesten ta en tur og prøve selv med 3P engang.
P85D kuttet effekten etter 1,5 runder og var ikke en spesielt banevennelig bil, men moro var det jo  :)
#14
Model 3 / Sv: Nürburgring
mandag 03. juni 2019, klokken 13:53
Sitat fra: Jarv!s på mandag 03. juni 2019, klokken 13:40
Dumt spørsmål kanskje, men er ikke forsikringen man har fra norge god nok? Siden du skriver du sjekket via et tysk selskap?
Sjekk selskapet ditt. I papirene jeg har og for flere andre selskaper står det klart og tydelig "kjøring på bane som Rudskogen og Nürburgring dekkes ikke".
#15
Model 3 / Sv: Nürburgring
mandag 03. juni 2019, klokken 13:36
Sitat fra: Jarv!s på mandag 03. juni 2019, klokken 13:32
Tøft!
Jeg har aldri vært der borte å kjørt, hva koster egentlig en runde i "ringen"? Kunne vært gøy å prøvd :)
Klistremerket får man som premie? :P
En runde koster €25 med egen bil. Ca. €80 pr runde om man leier eksempelvis en Suzuki Swift fra rent4ring.
Klistremerkepremie kan man kjøpe til seg selv for €6 i stort sett alle butikker i området  :)

Jeg sjekket forøvrig forsikring før jeg dro via ett tysk selskap. De skulle ha €800 for å forsikre 4 timer (08:00-12:00).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA