Sitat fra: Kaptein70 på mandag 20. april 2020, klokken 22:45
Men etter en helgetur i vinter hoppet den opp på ca 240 Ah som er der den skal være. Selvfølgelig skjedde dette like før service og de fant ikke ut noe spesielt.
Bilen begynte da også å gi riktig (forventet) kjørelengde ift forbruk (og kapasitet på batteri).
så nå har jeg ihvertfall en bil som går som forventet. Selv om jeg synes forbruket generelt er skuffende høyt (men det visste jeg jo)
Jeg logførte en haug men turer (km kjørt, forbruk, og % brukt batteri), dette viste da en kapasitet på rundt 70 kwh (mot 83.6 kwh som er spekken for 55)
Takk for svar.
Så nå etter at den hoppet opp til 240Ah så får du en beregnet kapasitet rundt 83 kWh når du ser på forbruk vs % brukt batteri på nye turer? Og er det forbruket som har øket slik at regnestykket nå «går opp»? Eller har du ca samme forbruk på tilsvarende turer nå, som da det var 230Ah (noe som da indikerer at det var den tilgjengelig kapasitet som var for lav før)?