Ja, nei, då er det vel ikkje stort å hente om du ikkje har montert på din
.
.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmeny
.
.
.
Sitat fra: elektrolux på mandag 10. februar 2020, klokken 09:16Bilen du har satset på ser flott ut og vi håper den fungerer like godt som Buddy som har vært verdens beste 4 hjuls MC i lang tid. Veldig bra med ABS bremser. Bare vær obs på at batteriet har gode arbeidsvilkår. Er det snakk om blybatteri er det lurt med egne 12V ladere for toppballansering.
. Vi får ta ein Stavangerturné til somaren, så får du teste M2, og eg teste Artega!Sitat fra: arthur på mandag 10. februar 2020, klokken 09:37
En flott liten bil som synes velegnet i bymiljø, eksempelvis i Oslo, men hvordan vil den kunne håndtere de store snøhaugene som gateparkeringen er belemret med? Som tidligere sagt så synes jeg for egen del at den er for dyr i forhold til bruken.
Bor man i Roma, perfekt!
. Men ja, absolutt ein bil for småkøyring (sjølv brukar eg han mellom Os og Bergen, det funkar bra).Sitat fra: goggo på mandag 10. februar 2020, klokken 11:45
Er det fremdeles mulig med hengerfeste på slike mikrobiler uten at vegvesen folka får morgenkaffen i vrangstrupen?
Eller var det bare en spesial deal som Buddy hadde?

.Sitat fra: Miri på søndag 09. februar 2020, klokken 00:32
Og slik har du altså innrettet deg fordi du sparer penger. Er det ikke ironisk at det nettopp er en slik profitt-tankegang som skader miljø og klima?
Sitat fra: RJK på søndag 09. februar 2020, klokken 00:53
Offentlig vei skal være tilgjengelig for alle. Så lenge bilene blir brukt, og bilene flyttes, så skal man ikke inn å regulere hvem som kan stå hvor, så lenge man betaler for seg. Beboerparkering er et tveegget sverd. Selvsagt er det en fordel for de som bor i området, at de har et sted å sette bilen sin. Men det stenger andre ute. Kommer jeg f.eks. på besøk til noen som bor i en beboersone, så burde jeg ha lik rettighet til å stå parkert etter gjeldende regler og kostnader. Med beboerparkering er ikke denne retten lik lengre.
Dette frihetsprinsippet blir truet mer og mer, under dekke av "gode" formål. Og det er derfor viktig at vi kjemper for prinsippet, selv om det betyr at det kan bli litt vanskeligere å få parkert bilen der man helst vil parkere.
Dette skjer dessverre fordi hovedproblemet er at utbyggere ikke forpliktes til å bygge nok parkeringsplasser når det bygges nye boliger. Da må folk ty til alternativet, gateparkering i området.
Man kan gjerne regulere det slik at man kun får lov å parkere en bil per person som innehar førerkort. Man trenger i utgangspunktet ikke mere enn en bil per person, så om man har 2, så må man skaffe annen parkeringsplass for bil nummer to.
Skal man redusere behovet for bil, så må man sørge for et godt nok kollektivtilbud. Da vil folk flest begrense dette selv. Det er dyrt å eie og bruke bil (betydelig billigere med elbil om man kan hjemmelade), slik at folk som innser at de ikke har et reelt behov, kvitter seg med bilen eller ikke skaffer seg bil i utgangspunktet.