Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jaro

#1
i-Pace / Sv: Dashcam
lørdag 14. desember 2019, klokken 22:57
Sitat fra: wakas akhtar på søndag 08. desember 2019, klokken 14:43
Ingen som har fått det montert av firma?
Sjekk med Bilkomponenter på Kløfta.  De monterer og har også en egen i-pace pakkeløsning. 
Har ikke montert der selv på i-pace'n, men på en Tesla jeg hadde tidligere.  Profft utført.
#2
Lade hjemme / Sv: Hjemmelader med mulighet for å lade 2 biler?
tirsdag 29. oktober 2019, klokken 22:15
Sitat fra: KarlsenK på fredag 11. oktober 2019, klokken 00:55
Hei,

Finnes det en hjemmelader som har mulighet for å lade en stk Nissan Leaf 2014 mod (24kWt / 3,6kW) og en stk VW Passat GTE 2017 mod (7,8kWt / 3,6kW)?

Jeg har et 230/400V TN-C-S nett hjemme med 40A hovedsikring om det har noe betydning.
Ser for meg en vegglader med for eks to stk type 2 kontakter, slik at jeg kan kjøpe en Type2-Type1 kabel til Leafen og en Type2-Type2 til Passaten.


Noen som har erfaringer her?

EDIT: Jeg mente så klart å lade begge bilene samtidig.
Tror uansett du kommer rimeligere ut av det med to separate ladere.  Hadde samme problemstilling selv, men fant ingen dobbellader som ble billigere enn to "vanlige" ladere.  Har en Easee nå og får straks en til.
#3
i-Pace / Sv: Pris på vinterhjul
tirsdag 29. oktober 2019, klokken 21:58
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 20:53
Sitat fra: Jaro på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 13:45
Sitat fra: JaguarNorge på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 12:08
Senterkopper medfølger ikke noen av våre felger automatisk. Man bruker senterkoppene fra originalmonterte felger.
Hva mener du med at senterkopper ikke følger med automatisk?  Noen får med gratis, andre må betale nesten 1700 kr. for disse 4 enkle koppene.  Hadde vært greit om det var likt for alle.
Vet dere riktig dimensjon (utvendig og innvendige mål) for disse senterkoppene?

Senterhullet i felgen er i alle fall ø50 mm. Utvendig ser den ut til å være ø55 mm.
Takker!
#4
i-Pace / Sv: Pris på vinterhjul
tirsdag 29. oktober 2019, klokken 13:45
Sitat fra: JaguarNorge på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 12:08
Senterkopper medfølger ikke noen av våre felger automatisk. Man bruker senterkoppene fra originalmonterte felger.
Hva mener du med at senterkopper ikke følger med automatisk?  Noen får med gratis, andre må betale nesten 1700 kr. for disse 4 enkle koppene.  Hadde vært greit om det var likt for alle.
Vet dere riktig dimensjon (utvendig og innvendige mål) for disse senterkoppene?
#5
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
fredag 18. oktober 2019, klokken 23:14
Sitat fra: JaguarNorge på fredag 18. oktober 2019, klokken 15:46
Sitat fra: TorC på torsdag 17. oktober 2019, klokken 21:14
Sitat fra: JaguarNorge på mandag 14. oktober 2019, klokken 11:23

Så hyggelig å høre! Vi skal gjøre vårt beste på å engasjere oss i sakene på forumet. Så dere vil nok se en del til oss fremover :)

Jeg vil ikke være surpump, men JaguarNorge-profilen virker litt fake. Det er litt for mye dårlig norsk og skrivefeil til at en millardbedrift som BC Norway AS kan stå bak. Jeg stoler derfor ikke heeelt på alle opplysningene som kommer derfra helt ennå.... Kan dere kanskje på en aller annen måte bekrefte deres tilknytning til BC Norway?
Du er velkommen til å ringe inn til oss i Jaguar Norge for å få dette bekreftet.

Men kan du bekrefte at det er Jaguar Norge, eller har de outsourcet dette til et byrå?  Altså at dere svarer på vegne av Jaguar Norge, men ikke er ansatt i BC Norge.  Og om det er slik at det er Maskineriet som svarer som kundeservice så hadde det vært betryggende å vite hva slags innsikt dere har i bilene, samt hva dere har av kanaler til de riktige instansene i Jaguar Norge/BC Norge.
Uansett enig med andre her som synes at det er viktig at importøren får informert og kommentert både her og på diverse sosiale medier.
#6
Rogaland elbilforening / Sv: Hurtiglading i Egersund, nær sentrum
søndag 29. september 2019, klokken 14:11
Sitat fra: Vollis47 på torsdag 19. september 2019, klokken 10:23
Nå har jeg vært innom stasjonen og kikket og kunne ikke se noen antydning til påbegynt hurtigladere.

Vedkommende som driver stasjonen kunne fortelle at det for øyeblikket var samtaler mellom Fortum og Dalane energi, uten at han visste status.

Fortum har svart på min forespørsel om når denne kommer i drift, at det skal skje innen 14 dager. Høres ut som Tesla dager ut fra mine observasjoner.

I mellomtiden er avmerkingen på kartet borte vekk.

Tror nok dette kan bli en populær ladestasjon.

Spurte på stasjonen.  Ble visst ikke noe av det, enda i alle fall.
#7
BMW i3 / Sv: Nytt kart tilgjengelig
søndag 29. september 2019, klokken 14:06
Sitat fra: 3Phase på torsdag 26. september 2019, klokken 10:12
Det stemmer. Europe EVO 2019-3 ble lagt ut for et par dager siden.
Så da er det bare å pusse støvet av usb-sticken og begynne å laste ned..   :)
Treg nedlasting (sikkert mange som prøver).  I mitt nærområde er det mange vei-endringer så håper de er med i oppdateringen.
#8
BMW i3 / Sv: Bremseskiver
søndag 29. september 2019, klokken 14:03
Sitat fra: moonbuggy på søndag 29. september 2019, klokken 11:33
Sitat fra: DieselVegard på lørdag 28. september 2019, klokken 13:45
Sitat fra: moonbuggy på onsdag 28. august 2019, klokken 12:54
Et spørsmål om bremser.
Kunne man rent teoretisk produsert skiver i rustfritt stål og montert på bilen, bare bremseeffekten er ivaretatt, eller krever bremsedeler spesiell godkjenning?
Bakgrunnen er at et kinesisk firma ga et tilbud på rustfrie skiver(kopi av kjent fabrikat). Antallet var flaskehalsen (flere tusen).
De gir vel tilbud å det du måtte ønske :)

Rustfritt står er ikke et "bearing material" dvs. det kan ikke brukes som motpart for noe som skal gli på det.
Vel, litt merkelig da at mange motorsykler har rustfrie skiver, og at det i USA selges tusenvis av slike skiver til amerikansk produserte biler i ettermarkedet...

Det er vel slik at bildeler skal ha en eller annen godkjenning, type TUV-godkjenning?
Orginalt eller ei, bremser er jo litt vesentlig å ha litt kvalitet på...
#9
i-Pace / Sv: Siderute sprakk
søndag 29. september 2019, klokken 13:49
Sitat fra: JorgenM på fredag 27. september 2019, klokken 13:01
Idag fikk jeg ruta byttet hos Hurtigruta Carglass på Steinkjer. Perfekt arbeid og bilen var støvsug og vasket til henting :)

På garanti?
#10
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
lørdag 21. september 2019, klokken 01:05
Sitat fra: Tellus på onsdag 18. september 2019, klokken 12:53
19B er ut nå  :D

Noen som har lastet ned ?

https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=2450
Jeg fikk i går.  Helt problemfri oppdatering via SOTA.  Foreløpig ser det veldig bra ut og ingen bugs.  Må teste ytterligere for å se hva som er forbedret.
#11
i-Pace / Sv: InControl 19B SOTA incoming!
lørdag 21. september 2019, klokken 01:00
Har også fått 19b gjennom SOTA.  Måtte først oppdatere til H228 v2 hos forhandler før de ville sende over 19b.
Det virker som at alt som er i oppdateringen fungerer slik det skal. Litt tidlig for konklusjoner, men creepe mode, ikoner osv. ser ut til å fungerer slik det skal.  Kjapp respons, ingen lagg, rask oppstart er noe av det jeg umiddelbart registrerte som vellykket.
#12
i-Pace / Sv: H228 utført - Flere forbedringer - gode nyheter
søndag 25. august 2019, klokken 22:09
Sitat fra: Tellus på lørdag 24. august 2019, klokken 15:45
Dere som har mottatt SOTA. Har dere vært i kontakt med forhandler for å få dette til eller begynte plutselig bare å virke ?
Ja, ba forhandler aktivere SOTA da jeg hentet ut bilen i mai.  Fungerer helt fint, men du må fremdeles inn til forhandler for de store systemoppdateringen slik som H228 osv.
#13
i-Pace / Sv: H228 utført - Flere forbedringer - gode nyheter
lørdag 24. august 2019, klokken 00:58
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 23. august 2019, klokken 16:45
Forstår de ikke ruller ut SOTA enda... Min 18d har vært veldig stabil de siste ukene så jeg sitter rolig i båten til været bedrer seg  :)
SOTA fungerer hos meg og jeg godtok oppdateringen til 19A_19.24.2.  Har ikke merket noe negativt enda i alle fall.  Har dog ikke testet om creep fungerer normalt.  Virker som noen sliter med den.
#14
Sitat fra: gr på torsdag 08. august 2019, klokken 20:48
(Bortsett fra at din forrige Model X nå kan ta imot 125kW, etter en OTA-update.)
Kan ta i mot - er ikke det samme som at den gjør det.
Som du sikkert vet er det kjipt for mange Tesla-eiere nå om dagen med struping av ladehastighet.
Har sett mange eksempler på urovekkende lave hastigheter på SuC i sommer for S og X eiere.
#15
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 05. august 2019, klokken 07:02
Sitat fra: Tellus på søndag 04. august 2019, klokken 23:06
En til som får mer enn 2 minutter med 100 kW. Denne hadde 100 kW fra 12% til 40% SOC.
Ladet fra 12% til 85% 60kWh på 45 minutter. Ikke gale. Ligner på de Ionity laderne vi har her til lands. Vedkommende hadde heller ikke fått installert H228. Blir mer og mer snodig dette.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=LsfsG0Qhm3I


Det kan være at den er nyere enn de win nummerene denne oppdateringen gjelder for (F60001 - F79241) - som min....

60kw på 45 min klarer min Jagg også.  På Ionity i alle fall.  Ligger ganske lenge på 97-98 kw (ca. et kvarter) før den begynner å synke.
Jeg har fremdeles 18D, og uten at jeg kan forklare hvorfor så har ladingen gått mye kjappere i sommer (på Ionity) enn i mai da jeg kjøpte bilen.
Jeg lader like kjapt som med min forrige Tesla X, men klarer ikke det samme som E-Tron eierne.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA