Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Davidsv

#1
Model S 2013 - 2022 / Hvordan skifte skiltholder og skilt foran?
fredag 19. august 2016, klokken 14:53
Jeg gir snart opp å parkere i Oslo sentrum... har hatt et par incidents.. Nå er nyeste skade et bulket skilt og skiltholder foran.


Jeg har bestilt nytt skilt fra trafikkstasjonen, men hvordan fikser jeg ny skiltholder? Er det noen spesiell fremgangsmåte for det, og trenger et en spesiell tesla-tilpasset skiltholder? Jeg tror ikke nosecone bak skiltholderen er skadet, men har ikke fått sjekket.
#2
Ja det er jo ikke aktuelt at noen andre fikser det nei... Jeg har ingen problemer med å vente generelt sett, og tesla har super service når man først kommer til timen. Men ser på dette problemet som ganske kritisk.  Skal gjøre det jeg kan for å begrense skadene, takk for tips.
#3
Hadde bilen inne for et par uker siden til noen garanti fixer, bl.a. fix av tak som ikke alltid åpnet seg. Nå er det fikset, men etter regnværet i går så lekker det fra taket/taklist. Det er første gang det har regnet skikkelig siden jeg fikk det fikset så derfor ikke oppdaget før nå... se vedlagte bilder


Tesla sier første ledige time for dette er 28 juli, altså over en mnd til. Er dette noe jeg bare må akseptere? Det er jo veldig lenge, jeg risikerer fuktskader eller glemme å kjøre bilen på ferie!
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rar følelse i rattet etter hjulskift
onsdag 06. april 2016, klokken 23:24
Trykk er 45 psi kald, jeg kan teste med litt til. Blir litt stødigere i følelsen om jeg skifter til sport styring. Kanskje noe som ikke alltid er helt fiksbart dette her?
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rar følelse i rattet etter hjulskift
onsdag 06. april 2016, klokken 20:03
Skiftet fra 19 hakka r2 til 19 pilot sport 3
#6
Model S 2013 - 2022 / Rar følelse i rattet etter hjulskift
onsdag 06. april 2016, klokken 19:59
Skiftet til sommerdekk for et par dager siden. Nå kan jeg kjenne i rattet at det kan være litt tyngre innimellom og så deretter kan det 'løsne'. Nesten som om det trekker til en tilfeldig side innimellom, men ikke plutselig eller spesielt hardt. Jeg kan slippe rattet og noen ganger går det helt rett, andre ganger skener den til en side (kan være begge sider), men vet ikke om dette tilfeldigvis er pga veien. Føler meg ikke utrygg men den var definitivt ikke sånn før jeg skiftet. Jeg har sjekket at det er 175nm moment på alle hjulboltene. Noen som har en idé om hva dette kan være?
#7
Som vanlig fra MDG er elbilene en ettertanke. Her skal alle tas over en kam. Hadde vært fint å få en avklaring på dette.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vaskemaskin i oslo-området
onsdag 03. februar 2016, klokken 14:43
Sitat fra: MrUnderhill på tirsdag 01. desember 2015, klokken 10:15
Utenfor Staples sitt hovedlager ved Lørenskog ligger det en Shell stasjon som har en børsteløs maskin (den har ingen børster). Gir greit resultat og koster rundt 150kr.

I denne maskinen er det god plass til Tesla og andre store biler.

Adresse: Per Kroghs vei 1, Oslo


Denne har også fire innendørs selvvask båser med god plass
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v7.1x
torsdag 14. januar 2016, klokken 12:06
Varme virker klart jevnere nå. Måtte skru ned til 21.
#10
Vil det være reklame for oss som ikke har premium?
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 21:22
Sitat fra: Lygren på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 21:13
En siste ting jeg bemerket meg i dag var at variabel hastighet i svinger allerede er aktivert, for bilen bremset fra 75-80 til rundt 60-65 i siste sving i Vålerengatunnelen i retning nord i dag! Trodde dette skulle komme først på 7.1, men var ingen tvil om at bilen bremset ned som følge av bratt kurve på svingen i dag...


Det merket jeg på vei hjem i dag også, kjører også akkurat der. Ingen notis i bilen om det, men helt klart at den tar svinger roligere. Jeg kjørte der faktisk UTEN autostyring, kun med TACC, og den justerte hastigheten i svingen (ingen bil foran).
#12
Elbiler i media / Sv: LENGRE REKKEVIDDE
søndag 25. oktober 2015, klokken 11:12
Sitat fra: Mippen på søndag 25. oktober 2015, klokken 07:22
Sitat fra: Davidsv på søndag 25. oktober 2015, klokken 00:58
Som vanlig nevnes ikke teslas superlader  nettverk, som virkelig gjør mer for reell rekkevidde/tid enn batterikapasitet. Det er en helt enorm fordel.

Tesla er ikke en nyhet når det gelder lading og rekkevidde.

Jeg syns det er kjekt at andre elbil produsenter kommer på banen. Det er ikke alle som har lyst å ta seg råd til å kjøpe en dyr bil for å få rekkevidde. Med bedre rekkevidde på rimelige elbiler kan man virkelig få elbiler ut til folket. Håper også man får flere elbiler med hengerfeste etter hvert. Det hadde blitt en gulloppskrift for mange. Rekkevidde og maks utnyttelse.


Ja det er bra at andre også får større batterikapasitet, men poenget mitt var bare at superladernettverket er det som virkelig gir lang rekkevidde, og at det er litt mye fokus på kapasitet. Ta feks testene til bb, model s 70D kommer seg praktisk talt like fort fram som 85D pga superladererne
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
søndag 25. oktober 2015, klokken 11:09
Det er mange som ville fått spørsmålene sine besvart ved å lese hele "what's new" skjermen :)
Der står det hvilke situasjoner den er designet til, hvordan man skal tolke grafikken på dashbordet og så videre..


Forresten ser jeg det er noen som klager på at den ikke skifter hastighet selv. Jeg er selv glad for at den ikke gjør det, fordi den relativt ofte leser fartsgrenseskiltene feil.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
søndag 25. oktober 2015, klokken 02:43
Jeg har kjørt i 10 minutter nå; umiddelbare observasjoner:



       
  • Flott nytt utseende
  • Føles litt mer presis (bedre) å styre, vanskelig å forklare. Har comfort innstilling på rattet som før.
  • autosteer fungerer til akkurat det det står det skal virke. Tar overraskende bra valg noen steder selv i mørke/regn uten tydelig merking (dette var bare en test,har ikke tenkt til å bruke det utenfor motorvei eller kø). Jeg måtte bryte inn når det stod noen trafikkjegler litt for langt inne i filen.
  • av alle ting la jeg merke til at 'hjulsporene' som kommer opp i ryggekameraet oppdaterer seg raskere når man snur på rattet; mindre hakkete enn før.
  • Når man kjører sakte med vegger/biler rundt, er det en skikkelig smooth display av hvor sensorene føler veggen er i dashbordet. stilig.
  • Jeg var redd kw meteret var borte (det som viser regen/forbruk i real time) etter kommentarer her, men det er jo bare flyttet til venstre side av dashbordet.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
søndag 25. oktober 2015, klokken 02:36
Fartsgrensa synes jo nå midt i dashbordet, sikkert derfor det er fjernet fra gps.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA