Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - ZOE

Sider: [1] 2 3 ... 22
1
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Feil på Pedalsensor?
« på: ſøndag 11. August 2019, klokken 23:09 »
Hei

Kom tilfeldigvis en Biltema elsykkel i hus her. Den virker noen ganger. 
Jeg tror det er pedalsensor som tuller, plutselig vil den ikke gi noe kraft.
Der er lys i det røde lyset på sensoren, men den vil ikke dra.

Når jeg hang den opp på sykkelstativet begynte den å virke igjen, lyset på sensoren blinker når jeg trår framover og lyser når jeg trør bakover.

Noen tips til hva som kan være galt? ser ut som sensoren er så nær skiva som det er mulig å få den

2
Elbilen i Samfunnet / Sv: Oppfordring til elbileiere: Kjør på Street legal
« på: Onsdag 24. April 2019, klokken 21:29 »
Tesla modell 3 og I3 burde hevde seg greit  i autoslalom og tenker jeg..

http://autoslalom.no/wp/?p=4014

http://autoslalom.no/movies/autoslalom2018.mp4

Her er det ikke krav om hjelm heller

3
Kjøp og salg av deler og utstyr / Semiportabel 22kW lader
« på: Mandag 25. Mars 2019, klokken 23:28 »
Har en 22kW hjemmelader med 32a 400V stikk.
Kan byttes til 16a stikk.

Med fast kabel 5m
Genial om du har en bil som kan lade på 22 eller 11kW

https://www.finn.no/143210026

4
Audi e-tron / Sv: Hvor mye er en 2019 e-tron verdt om 10 år?
« på: ſøndag 17. Februar 2019, klokken 08:16 »
At noe ville kostet 1,2 mill med avgifter betyr ikke at at folk vil betale det. Avgiftene på en Passat GTE er 0kr, det er kun moms. Så dermed vil riktig pris for en E-tron til 700  være MAKS 875.

Prisene på batterier går ned dag for dag, dette Kan redusere prisene på nye selv om moms blir innført.

Hvor mange ville kjøpt en 5 år gamme E-tron for 350 000 (uten garanti) når du kan kjøpe en ny Kodiaq (heter nok noe annet om 5 år) for 350 000 med dobbelt eller tre ganger så lang rekkevidde og 5 års garanti. (Kodiaq koster idag 300 000kr før avgifter).

Å tro at det å kjøpe elbil i 2019 er noe som er mer lønnsomt enn å kjøpe dieselbil i 2009, det tror jeg er feilslått.  Det blir likt eller verre :-)  Det er selvfølgelig meningsløst å kjøpe ny dieselbil i 2019.











5
Audi e-tron / Sv: Hvor mye er en 2019 e-tron verdt om 10 år?
« på: ſøndag 17. Februar 2019, klokken 00:45 »
Jeg tror man er helt på villspor når man tror en bil til 700 er verdt 175 etter ti år.  En bil til 700 er nesten uten utstyr og vil være ekstremt tungsolgt i er marked fullt av autonome biler med 2-3 ganger så lang rekkevidde og mye bedre ladeløsninger.  Min forrige bil ble solgt ny for 1 200 000kr og brukt etter 10 år for 180.  Og den var mye lik tilsvarende biler på markedet enn hva en gammeldags elbil er om 10 år. 

Min spådom for en e-tron til 700?
1 600
2 550
3 500
4 475
5 400
6 300 (utløpt garanti)
7 200
8 100

6
Plugg-inn hybrider / Sv: Tiguan GTE
« på: Torsdag 18. Oktober 2018, klokken 23:25 »
Man kan kun kjøpe lagerbiler på hjemmesiden til Møller, kan hybriden være rundt hjørnet??

7
Zoe / Sv: Skistativ Zoe
« på: Onsdag 25. Oktober 2017, klokken 22:54 »
Blir det noe slitasje på lakk/gummilister, evnt. vannintrengning, over tid?

kommer en dråpe nå og da..
varierer fra bil til bil, den første jeg hadde var potte tett.
den jeg har nå lekker noenganger litt på førersiden.
Tipper dørene fryser fast om vinteren siden den indre pakningen blir fuktig.

Jeg bruker det bare til sykler.

8
Zoe / Sv: Bruktbil kan bli dyrt
« på: Onsdag 25. Oktober 2017, klokken 22:52 »
Så jeg sitter altså på en gullgruve med min R240 med Zaptec, trafo,podpoint  og en 22kW portabel lader :-)

Hvis jeg får 200 000 så smiler jeg hele veien til banken!
Noen som vil kjøpe?

9
Zoe / Sv: Sagnomsuste Zaptec - spesifikasjoner (Er den på 10A eller 16A?)
« på: Lørdag 03. Juni 2017, klokken 12:15 »
Portable er sporbar, så lite lur ting å stjele.

Blir omtrent som å invitere myndighetene på besøk. Tipper Politiet da ikke nøyer de seg med å bare be om denne kabelen i retur, men også alt annet lavpannen ikke kan gjøre rede for. :police:

På hvilken måte er den sporbar?


10
Zoe / Sv: Ikke kjøp Renault Zoe før du har....
« på: Torsdag 06. April 2017, klokken 19:15 »
Sjekket vognkortet idag og det står ingenting om maks taklast selv om det står 0 på vegvesenappen. Da er det altså lov med taklast på zoe innenfor regler om ordentlig sikring av last

11
Zoe / Sv: Ikke kjøp Renault Zoe før du har....
« på: Onsdag 05. April 2017, klokken 21:02 »
Det er stor forskjell på om den er oppgitt i vognkortet eller ikke.

Hvis den ikke nevnes så kan den synses. Dvs. at den burde tåle 75-100kg inkludert alt.

Er det oppgitt og du er så uheldig at det står 0kg så kan du ikke ha det. basta.


Kan du vise til noen biler som har oppgitt ingenting under taklast?
Jeg ser at det er mange forskjellige biler som har oppgitt 0 kg, og når folk spør tilsynet så blir de henvist til
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1990-01-25-92/KAPITTEL_3#%C2%A73-2
Og at man må forholde seg til typegodkjenningen på takstativet.

Hva tror du om produkter som dette https://vsport.no/index.ehtml ? De må i allefall være ulovlige på f.eks I3

Hvilke biler har oppgitt taklast på noe annet enn 0-200kg?

12
Zoe / Sv: Ikke kjøp Renault Zoe før du har....
« på: Tirsdag 04. April 2017, klokken 22:50 »
Det leveres ikke godkjent takstativ til Zoe og den har ikke oppgitt lovlig taklast i kjørtetøyregisteret. Tror det er bare e-Golf som har det i denne klassen. Den kan leveres med originalt takstativ og det er oppført maks 75 kg taklast i vognkortet. Det går nok an å få til noe både på Zoe og Ionic, men godkjent er det ikke. Og spørsmåler er hvor lurt / trygt det da er å kjøre med sykler eller takboks i 100 km/t
Hva er et godkjent takstativ? Hvilken instans godkjenner takstativ?

Hvor står det at taklast ikke er lov på Zoe?
At det er oppgitt 0 kg i vognkort betyr ikke annet enn at det ikke er oppgitt taklast i typegodkjenningen, da må man forholde seg til generelle regler om sikring av last, og takstativet jeg har på zoe tåler like mye som de fleste andre takstativ jeg har vært borti. Og LANGT mer enn en sugekopp på taket av en i3 eller Tesla.

Eller har du dokumentasjon på at jeg tar feil?

Forøvrig tror jeg at Kia Soul og Mercedes leveres med takstativ som hyllevare.

13
Zoe / Sv: Lading av ZOE for Dummies -en nybegynner guide.
« på: Torsdag 23. Mars 2017, klokken 22:43 »
Har du tilgjengelig et rødt 5 pins industristikk der du pleier å parkere så kan det være lurt å kjøpe en portabel eller fast lader på 11 eller 22kw.

Disse er langt billigere enn de fleste tror og lader bilen forbløffende raskt opp.
Eksempel på leverandør: http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner


14
Zoe / Sv: Oppgradering av batteri Zoe
« på: Torsdag 23. Mars 2017, klokken 22:40 »
Jeg lurer fælt på når det lønner seg å avhende bilen (juni 2016 R240 Intens m/DAB+). Den runder snart 20 000km.  Jeg lurer på hva R400 kommer til å gå for på bruktmarkedet og hva R240 vil være i forhold.

Jeg tipper prisene vil holde seg med ca 30 000kr i forskjell. Men det er ikke godt å si.
På tiden jeg har hatt den har jeg hatt ca 40 000kr i kjøregodtjørelse, så bilen blir billig uansett.

Hva kan bilen min være verdt nå? Jeg har en teori om at den kan selges for 170 000, men det er kanskje drøyt. (med zaptec, hjemmelader med trafo, vinterhjul og evt. en 22kw portabel lader).


15
Ladeplasser og ladekabler / Boks til ladepistol, låsbar
« på: Onsdag 25. Januar 2017, klokken 18:12 »
Jeg har en ladestasjon (22kW) på jobb med fast kabel, laderen er montert på innsiden av et nettinggjerde og jeg har bilen stående på andre siden.
Jeg skulle hatt tak i en enkel og vannbeskyttet måte å oppbevare ladepistolen når jeg ikke er på jobb..

Noen tips? Postkasse med hengelås er det åpenbare valget, men jeg synes det er litt unødvendig stort og egentlig er de ganske dyre.

Det beste hadde vært en form for låsbart skap der jeg kunne sette pistolen inn på høykant ned kabelen rett nedover..Jeg vurderte et pengeskrin, men de er kanskje litt for små?
Skapet skal henge på gjerdet.

Sider: [1] 2 3 ... 22