Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - GreenBeHH

#1
Renault Megane E-TECH / Sv: Official launch of the Megane Electric
tirsdag 15. februar 2022, klokken 21:24
Har hatt tre Renaulter i mitt billiv.  Alltid spennede biler fra Renault, men usikker på om denne kommer på min liste.  Må uansett prøve å se før jeg bestiller.  Da må det bli en Techno.  For de som vil drømme om hva som kan komme av utstyr etc. så er konfiguratoren i Frankrike klar.  https://www.renault.fr/vehicules-electriques/reveal-megane-e-tech-electrique/configurateur.html
#2
ID.5 / Sv: ID.5
torsdag 25. november 2021, klokken 21:12
Hadde forventninger til ID5.  Forventet en prisdifferense på 18K, men denne ramlet 110% ut av min liste når jeg oppdaget at den ikke kan ha taklast.  Utrolig merkelig valg av VW    :o
Så da ser jeg over til Audi Q4 Sportback, eller det samme greia der ?
#3
i-Pace / Sv: Rekkevidde
tirsdag 10. august 2021, klokken 20:51
Jeg har nesten bare småkjøring og har ikke sett 400 tallet siden bilen var ny.  Men ut fra beregninger og erfaring siden 2018 så er 420 realistisk rekkevidde.  470 som bilen lover må en ha 18" hjul og kjøre med lav snittfart.
#4
i-Pace / Sv: Bruktpris på ipace
mandag 09. august 2021, klokken 20:29
Sitat fra: Contango på mandag 09. august 2021, klokken 11:46
Sitat fra: Tellus på søndag 08. august 2021, klokken 21:26
Rett over 500K hos forhandler tilsvarer en ut pris fra forhandler på rett over 550K. Bilen prises til rundt 580K tipper jeg hos forhandler.
Tror forhandler priser litt høyere men tallene stemmer ganske bra med min erfaring med kjøp før sommeren. Jaguarene ligger forøvrig lenge på Finn før de blir solgt - selv om de er ganske attraktivt priset. Farge på interiør og eksteriør betyr ganske mye. Sort interiør selger mye lettere enn hvitt og brunt. Sportsseter er ikke noe pluss. Den oransjerøde lakkfargen er ikke populær heller.


Takk for svar.  Min er hvit med sort interiør så jeg tror den er godt gangbar for opp mot 580' hos en forhandler eller privat.  I mitt tilfelle så passer dette kjøpet med et bytte i en konebil.  Når det er gjennomført så starter jeg på ny elbiljakt og det har blitt mye å velge i. :D
#5
i-Pace / Sv: Bruktpris på ipace
søndag 08. august 2021, klokken 19:05
Nå er det min tur til å tenke stygge tanker om å selge min HSE 2019 modell, kjørt 22K.  Jeg skal ikke selge privat.  Tenke først å ta den som delbetaling ved bestilling av en ny bil (ikke i-Pace), men kanskje fordi at det ville være en garanti for salg ved levering av ny bil (ca. 5 mnd.) så ble det en uaktuell dårlig pris.  Men, så finner jeg en konebil som står klar til levering og da får jeg en innbyttepris jeg tenker å akseptere.  Jeg får da en pris hos forhandler rett over 500K, som jeg ut fra finn.no og andre uttalelser kan tenke meg er greit, eller?
Så hvorfor selge en bil som er verdens beste el-bil, selv etter 3 års bruk.  Det går nok tilbake til at jeg ikke var så fornøyd med en del lovnader i starten, bl.a. rekkevidde, sene med oppdateringer og at bilen har noen tekniske løsninger som jeg ikke alltid forbinder med en premium bil (min første).
Hovedårsaken er likevel at Jaguaren ikke har en fremtid som nummer 1 bil i vår familie og det ikke plass til å beholde denne som en fremtidig klassiker (da skulle det vært en mindre 2+2 coupe).
#6
i-Pace / Sv: Hurtiglading av I-Pace
søndag 12. juli 2020, klokken 12:08
Har vært på en mini Norgesferie med min i-Pace og hurtigladet for første gang.  Brukte mye tid på å sette meg inn i dette virvarret av standarder, leverandører og bilens begrensninger.  Før dette har jeg kun brukt saktelading med mange type ladere og har aldri hatt en eneste utfordring.
Før turen valgte jeg ut tre leverandører som jeg kunne planlegge turen med, det var Fortum, Grønn Kontakt og BKK.  Det var Fortum laderne som stakk seg frem og var ledige når jeg kom til stedet jeg ville lade.  På den første trengte jeg en pause på en time og ville bare lade litt.  Der brukte jeg type 2 ladekabelen og glemte helt at det kun gir 7,4 Kw inn i Jaguaren uansett om Fortum kan gi opp mot 22 Kw.
På den andre ladingen kombinerte jeg også med en pause og brukte 50Kw laderen.  Her ble pausen lenger enn jeg tenkte og jeg glemte helt at Jaguaren sin ladekurve fra 80-100% flater veldig ut.  Bilen var på 98% når pausen min var ferdig.

Erfaringen min er grei.  Til denne type stopp så egner ikke Fortum sin prismodell til min type elbillading, det blir som om å kaste pengene ut av vinduet.

Neste gang vil jeg kun velge hurtiglade leverandører hvor en betaler per Kw og har et lite parkeringsgebyr for å holde plassen på en lader.

Til slutt så kan jeg støtte meg til noen tidligere kommentarer angående Fortum, begge Fortum laderne hadde forskjellige brukergrensesnitt. Og, kabelen på den jeg opplever som den nyeste, nesten ikke rekker frem til ladeluken på Jaguaren.
#7
i-Pace / Sv: Batterivarming
onsdag 20. november 2019, klokken 22:41
Erfarer at batteritapet/utlading kun er ca. 1% per uke, akkurat slik Jaguar sier. Ved hjemmelading vil jeg ikke bry meg om jeg lader til 100% og har kabel i, men ved hurtilading så er det nok greit å holde seg  rundt 80% da de siste prosentene både tar tid og sliter mer på batteriet  :police:
#8
Polestar 2 / Sv: Prisen er klar
lørdag 05. oktober 2019, klokken 21:13
Var på Event i Stavanger i dag. Har hatt en I-Pace i et år nå og er kjempefornøyd. Jeg anser Polestar 2 som den eneste verdige konkurenten til I-Pace på markedet i dag .Veldig mye det samme konseptet, men inngangsprisen er mye lavere. Plassen inne i bilen er mindre og en får ikke lluftfjæring. Fikk ikke sitte i førersetet for noen tar opp plass for å teste den uviktige skjermen i dashbordet. :D
#9
i-Pace / Sv: Bytte av frontrute
tirsdag 17. september 2019, klokken 22:43
Jeg fikk steinsprut skade etter å hatt bilen i 2 måneder. Kontakter forhandlerverkstedet. De så på skaden og bestilte ny rute umiddelbart.  Ble byttet etter 2-3 uker. Dekket av forsikring, maks 2000,- i egenandel. De sa ruten kostet ca. 15.000,-, Min nye rute har Jaguar logo. Dette gikk smertefritt ;)
#10
i-Pace / Sv: Bytte av frontrute
onsdag 28. august 2019, klokken 18:44
Jeg fikk steinsprut skade etter å hatt bilen i 2 måneder. Kontakter forhandlerverkstedet. De så på skaden og bestilte ny rute umiddelbart.  Ble byttet etter 2-3 uker. Dekket av forsikring, maks 2000,- i egenandel. De sa ruten kostet ca. 15.000,-, Min nye rute har Jaguar logo. Dette gikk smertefritt ;)
#11
i-Pace / Sv: Hvilke ladekabler følger med bilen?
torsdag 30. mai 2019, klokken 16:10
Når jeg fikk utlevert bilen i oktober 2018 så fikk jeg beskjed om at det var en sak hos JLR på ladekladden. Tok dette opp med forhandler nylig, så min JB er i bestilling.
#12
i-Pace / Sv: Rustne bremseskiver på helt nye biler
mandag 18. februar 2019, klokken 20:42
Etter 4 måneder er jeg også overrasket over hvor fort de ruster.  Selv etter å ha tatt en kort kjøretur etter hver bilvask.  Hadde også eGolf og de varer nok ikke 4 år.  Men, dine ser ut til å ha vært utsatt for en stein eller to som har kilt seg.
#13
Audi e-tron / Sv: Matrix-lys dimmer ikke ned for trailere/busser?
tirsdag 29. januar 2019, klokken 20:06
Har Matrix lys på min I-Pace.  Fungerer ypperlig, blitt blinket på en gang og den blender noen ganger ned når den ser et gatenavneskilt.  Men, jeg tipper at dette er et problem med 4-felts motorvei (ikke testet med Jaguaren), da lastebilsjåføren sitter høyt og Jaguaren ikke se at det er billys da de ligger bak midtdeleren som er ekstra høy på skikkelig 4-feltsvei.  Merker dette når jeg kjører i utlandet hvor lastebilene blinker umiddelbart på langlys.
#14
e-Golf / Sv: Når man starter bilen og har glemt å ta ut ladekabel
onsdag 19. desember 2018, klokken 20:54
På 2015 modellen så var trikset å bruke den innvendige låse/åpne knappen på førerdøren.
#15
i-Pace / Sv: Android Auto (og Jaguar InControl Apps)
søndag 25. november 2018, klokken 10:17
Ifølge Android Auto sine sider, så støttes nå Jaguar I-Pace (2019 modell) offisielt fra 14.11.2018.  Det betyr nok at Android Auto vil virke snart (virker ikke hos meg).

https://www.android.com/auto/jaguar/
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA