Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - auduny

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 20:45
Sitat fra: auduny på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 16:04
Men noe jeg ikke fikk forsøkt før hun dro med bilen var "max battery power" under "insane"-knappen. Forsøkte å trykke på den, men den sa "55 minutes untill ready"
Er det noen som har forsøkt "Max Battery Power" og sett om det er stor forskjell på akselerasjon?

Ingen som har forsøkt?
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 16:04
Kona kjørt Oslo -> Kilsund i dag og meldte om at autopilot det var det beste siden skivet brød. Eneste hun mislikte var at når du ba den skifte til vestre fil for å ta forbi la den seg ofte ukomfortabelt nærme lastebilen i høyre felt. Hun ville ha lagt seg lenger til venstre selv.

Så alt i alt superfett med autopilot. Hendene på rattet hele tiden. Men man kan slappe av når man fikler med radiokanaler etc.

Nytt design er litt "meh". Synes det var penere før. Mulig jeg er Oldschool. Men selv etter to år synes jeg forsatt designet i IOS6 er penere enn nymotens flat-design i iOS>7.
Det er vel QT (som også brukes i KDE) som userinterfacet til Tesla baserer seg på, så i praksis burde man kunne theme det som man vil :-)

"speedometere" er plassert ugunstig som mange andre har nevnt. Må justere rattet til en mindre behagelig posisjon for å se hvor fort jeg kjører.

Men noe jeg ikke fikk forsøkt før hun dro med bilen var "max battery power" under "insane"-knappen. Forsøkte å trykke på den, men den sa "55 minutes untill ready"
Er det noen som har forsøkt "Max Battery Power" og sett om det er stor forskjell på akselerasjon?

#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva synest dere kan forbedres på Model S
søndag 23. august 2015, klokken 09:40
Angående fotgjengerhorn var denne ganske søt. Selv om planen min var en helt vanlig trådløs ringeklokke fra Clas Ohlson.

https://www.youtube.com/watch?v=DYHEkW8r-OI

#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva har du i frunken?
søndag 23. august 2015, klokken 09:36
Jeg har P85D og liten frunk. Var litt nedtur i og med at vi er to voksene og tre barn inkludert en baby og hadde beregnet oss på barnevogn der. Men det går fint. Phil&Teds barnevogn tar liten plass i bagasjerommet og vi har en skiboks om vi virkelig skal ha med halve verden på tur.
I frunken Jeg har alt av ladestæsj samt lang skjøteledning. Så bruker jeg heller rommet på siden av bagasjerommet til andre ting. På langtur har det pleid å være et strandtelt, en drone, en liten kite og litt løsøre der.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva synest dere kan forbedres på Model S
lørdag 22. august 2015, klokken 23:40
Jeg kunne tenkt meg:

* Hyggelig Fotgjengerhorn. Vurderer seriøst å putte inn en trådløs dørklokke
* Mulighet for massasje i stolene. (burde gå ann i software, kjøre en syklus på ryggjusteringen :-)
* Enklere måte å la musikk være på når man går ut av bilen (kidsa vil høre på lydbok)
* Hardere lakk slik at man turte å putte bilen i vaskeautomat.
* Droppe Takluka (med alle problemene og heller ha ordentlig panoramatak med blending(som Citröen og Peugeot har)
* Automatisk lukking av ladeluka, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har glemt det
* Ladeluka er av og til litt trøblete å åpne
* Et trykk på nøkkelen som skrudde av proximity-sensoren slik at den ikke blinker og åpner seg hver gang du går forbi bilen i en trang oppkjørsel/garasje
* Et uendelig mye bedre Audio-grensesnitt
* "Avslutte" en trip og se på gjennomsnitthastighet, max, min hastighet etc etc
* Homelink som også støtter rolling encryption som Hörman BiSecur
* Enklere visning av antall kilometer igjen med denne typen kjøring. Typical. Bare "nå de siste 5 km'ene" uten å regne om alt.

#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skistativ til Model S
torsdag 20. august 2015, klokken 21:54
Sånn ser forøverig Skiguard 830s ut. Jeg synes selv den er veldig pen. MEN jeg vet ikke hvordan det er med 860 samt thule og packline SUV, men 830s bråker ganske mye. Vindstøyen i 90+ er ganske plagsom.

https://goo.gl/photos/N8EaTQGH16w5iEfY6
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kva for ein bil ville DU valgt?
mandag 17. august 2015, klokken 20:19
Jeg hadde kjøpt en ny Citröen C4 Grand Picasasa med masasje i setene og panormatak. Så ville jeg brukt de ekstra pengene på en Klassisk Mini Cooper S. Hadde en slik en frem til vi fikk to barn. Da ble Det Peugeot 207 SW, som vi er/var enormt fornøyd med. Når vi fikk 3 barn ble det Tesla.
Panoramataket er overlegent på de franske bilene. De har bare et enormt glassvindu istedenfor tak, med blendingstak under om det blir for kalt eller for varmt. Genialt. Og mye lurere enn det taklukekombogreiene Tesla og andre driver med.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skistativ til Model S
mandag 29. juni 2015, klokken 21:59
Heisann. Trenger en Takboks, først og fremst for bagasje da jeg har tre barn, barnevogn og alt sammen. Samtidig vil jeg jo at den skal være pen, og jeg har 7-seter så bruker bakluka endel (men den trenger ikke gå helt opp). Trenger hjelp til valg. Autoload gav meg disse alternative

Forsøkte å søke på forumet etter 830-boksen til skiguard, men fant ingenting. Er det noen som har testet den?

Hva er pro/cons på skiguard vs packline?

Er det plass til en proride 591 ved siden av noen av disse boksene?

Kort type:

http://www.autoload.no/produkt/takbokser/skiguard/skiguard-830-s-universal-taboks
http://www.autoload.no/produkt/takbokser/packline/packline-fx-suv

Lengre type:

http://www.autoload.no/produkt/takbokser/skiguard/nyhet-takboks-skiguard-860-touring-universalboks
http://www.autoload.no/produkt/takbokser/packline/packline-fx-s
#9
Sitat fra: Line på fredag 19. juni 2015, klokken 11:49
Du vil forresten kunne få noen regninger, ikke alle bomring stasjoner er gratis f.eks ved Svinesund.

Hm. Jeg trodde alle (på offentlige veier) var gratis (inntill videre)
Hva er det som bestemmer om en bompassering er fritatt for Elbil eller ikke?
#10
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 19. juni 2015, klokken 10:48
.. Ellers RTFM :-)

Jeg forsøkte, mulig jeg er litt evneveik, men jeg fant ingeting om de to hullene.
#11
Men hva er de to hullene? I min p85d er jo kameraet i selve festet. Er det noe fuksjonalitet i dette lille og store hullet?


#12
Jeg fant ut, etter å ha passert X antall bomstasjoner i god tro at det var gratis, at det var det jo ikke. Med mindre man faktisk hadde en avtale og bombrikke. Jeg har snakket med Fjelllinjen og de har sendt brikke, samt sagt at jeg kan se bort i fra regningene fra dem. Men hva har folk gjort med bomstasjoner på E18 og venner?

Samtidig er jeg litt usikker på plassering av bombrikken. Bak speilet er det jo to hull jeg lurer på hva er

#13
Nei. Jeg testet med min telefon også. Og bilen får opp at den har 2 minutter å starte på i displayet sitt. Det funker bare ikke.
#14
Model S 2013 - 2022 / Start Tesla Fra App funket ikke gang to
tirsdag 09. juni 2015, klokken 21:46
I dag fant ikke konepone nøkkelen sin og jeg ba henne starte den via mobilen sin i steden. Det funket fint. Så hun dro avsted på butikken.
Men når hun skulle dra derfra igjen så funket ikke det samme trikset lenger. Det funker sett fra appen sin side, og den fortalte at man hadde 2 minutter å starte på i displayet. Men den lot seg ikke sette i drive eller reverse på noe vis. Hun kjørte også en reboot med begge knappene på rattet, men fortsatt lot det seg ikke gjøre. Jeg kom med min nøkkel og da var alt fint igjen. Har ikke testet å starte fra app etter det. Er det noen begrensninger i dette jeg ikke har skjønt.
#15
Vel. Funker for meg. Har ikeapute under stolen og bak stolen. Passer som fot i hose. Uten noen av delene står setet også helt greit. Men da er det et lite hulerom ja. Ikke veldig stort. Størstemann er 7 år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA