Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - model3citizen

Sider: [1] 2 3 ... 59
1
ID.4. / Sv: Bilder
« på: Mandag 28. ſeptember 2020, klokken 16:54 »
At bagasjerommet er mindre enn på Model Y er det imidlertid liten tvil om, det er jo heller ingen frunk. Til gjengjeld er det «nice and square» på ID.4 for å sitere en journalist. Og man får skiluke og delingsnett med to posisjoner (det siste kun på Max, av lanseringsmodellene).

...

Lastekanten på Model Y er ganske buet, så de ligger nok noen cm. nærmere hverandre i lengde langs gulvet på sidene. I tillegg skrår jo bagasjeromsluken mye mer på Model Y, nesten som en Sportback, og man har heller ingen måte å trygt laste til taket på, så i praksis er det ikke sikkert det er så stor forskjell. Det kommer litt an på hva man frakter.

La ved bilde av lasterommet til Model Y når baksetene er nede. Det jeg synes er skremmende med Tesla, er at de ikke gidder bry seg om lastesikring. Skal skryte av verdens sikreste biler, men det hjelper jo lite når bagasjen får ligge fritt, og dermed vil kunne være livsfarlig selv i det som i utgangspunktet er helt "ufarlige" kollisjoner/bråstopper. Når Tesla i tillegg legger all sin fokus på skryt av stort bagasjevolum (med setene nede) så er det ekstra snodig at de etter alle disse årene fremdeles ikke har lagt inn muligheter for lastesikring.

De klarte i det minste å lage hattehylle på Model S.

2
ID. 3. / Sv: We-charge prise klare
« på: ſøndag 27. ſeptember 2020, klokken 18:07 »


Ingen månedsavgift   8,40 pr Kwh

79,- pr måned -        4,40 pr Kwh (for ID biler)

189,- pr måned -      1,60 pr Kwh (for ID biler)

https://www.volkswagen.no/no/tilkoblings-og-mobilitetstjeneste/tilkobling/we-charge.html

Du må også lese det med liten skrift:

3) Volkswagen Group Charging GmbH (Elli) tilbyr kjøpere av hurtigladende ID.-modeller (fra 100 kW ladeeffekt avhengig av utstyr) We Charge Go-tariffen uten en månedlig grunnavgift og We Charge Plus-tariffen for NOK 109 per måned i opptil maksimalt tre etterfølgende år. Dette tilbudet gjelder til og med 30.06.2022. Den nevnte tariffen har alltid en avtaleperiode på 12 måneder og kan forlenges med to ytterligere perioder på 12 måneder.


Ahhhhhhhhh

3
ID. 3. / Sv: We-charge prise klare
« på: ſøndag 27. ſeptember 2020, klokken 17:38 »
Endelig har de lagt ut ladeprisene for Ionity

Id3 med 100kw lading

Ingen månedsavgift  4,40 pr Kwh

109,- pr måned -      1,60 pr Kwh


Ingen månedsavgift   8,40 pr Kwh

79,- pr måned -        4,40 pr Kwh (for ID biler)

189,- pr måned -      1,60 pr Kwh (for ID biler)

https://www.volkswagen.no/no/tilkoblings-og-mobilitetstjeneste/tilkobling/we-charge.html

4
ID.4. / Sv: ID.4 lanseres 23. september
« på: Fredag 25. ſeptember 2020, klokken 23:21 »
Snakker vi om utvendige mål, eller innvendig plass?
Utvendige mål

Har på følelsen at Stikkontakt tenkte på innvendige mål.

5
ID.4. / Sv: ID.4 lanseres 23. september
« på: Fredag 25. ſeptember 2020, klokken 15:59 »
Samme pris som en Model 3 SR+
Det er vel ok når det er en mye større bil med 20% mer rekkevidde.
Den er høyere men kortere. Ca like bred. Så mye større er den absolutt ikke.

Snakker vi om utvendige mål, eller innvendig plass?

6
Tang EV600 / Sv: Varmepumpe og 'Blade'-batterier
« på: Torsdag 24. ſeptember 2020, klokken 22:30 »
Biler med varmepumpe har også ptc-element som benyttes i starten for å få opp temperaturen opp fort.

Når det gjelder ekstra komponenter, så er det ikke snakk om så mye, med mindre bilen heller ikke har AC. En varmepumpe er i prinsippet et AC system som går motsatt vei, og de deler svært mange komponenter mellom seg.

7
ID.4. / Sv: Utstyrspakker 1st edition
« på: Torsdag 24. ſeptember 2020, klokken 15:10 »
Ja, kanskje det er en vane og. På Volvoen (svensker er jo verdens mest sikkerhetsopptatte folk) så var lyset så kraftig at sidesynet mitt fanget det opp hver gang noen kjørte forbi. Ganske forstyrrende...på samme måte som om en skulle prikke meg på skulderen hver gang noen kjører forbi. Men lånte bare bilen noen timer, så hjernen hadde gjerne blitt vant til det etter hvert.

Utrolig men sant, det er poenget.

8
ID.4. / Sv: ID.4 lanseres 23. september
« på: Onsdag 23. ſeptember 2020, klokken 11:52 »
Smart grep å ha hele delen under luken i plast/ikke-lakkert.

9
ID.4. / Sv: ID.4 lanseres 23. september
« på: Onsdag 23. ſeptember 2020, klokken 11:51 »







10
ID. 3. / Sv: Tester av ID.3
« på: Mandag 21. ſeptember 2020, klokken 17:45 »
Noen klager på lavt baksete i Tesla Model 3, men ID.3 viser hva som kan være alternativet når du og skal ha plass til batterier i bunn. Bør ikke planlegge å kjøre personer med velutbygd setemuskulatur og lang rygg i ID3. Kan bare ikke skjønne hvorfor de ikke bare kan ha taket 5cm høyere...fyren er jo bare 184cm...er det fordi det er viktigere å ha høyere WLTP-rekkevidde i brosjyrene enn at folk blir fornøyd? Sånn ellers virker jo bilen veldig bra https://www.msn.com/nb-no/news/other/et-d%C3%B8gn-med-vw-id-3-1st-max/ar-BB19e5jN?ocid=msedgntp

Spørsmålet er om ikke dette er en klassisk "edge case". Hvor ofte ser dere biler i Golf-klassen på langtur med voksne folk i baksetet? Ytterst sjelden vil jeg si.

Må innrømme at jeg måtte google "edge case"... Det med elbiler er vel ofte sånn at folk kjøper de med tanke på å bruke de som bil nr 2, men når de teller opp når året er omme så blir det meste av kjøring utført med elbilen...dette vil nok spesielt gjelde ID3 hvor rekkevidden tar deg opp til hytten som er 20 mil borte for noen få kroner, og med lite støy og bra stereoanlegg....og da skal gjerne ungene som er blitt både 1,80 og 1,90 være med, for å ta et eksempel....eller søndagsmiddag til besteforeldre... Føler ikke det er så veldig "edge case" ut fra definisjonen jeg ser på Google...men dersom en er 184, kort rygg og slank, så vil du nok kunne komme noen centimeter lenger ned...men i tilfellet på biltesteren var det jo ikke akkurat sånn at han bare touchet taket, som kan være sykt irriterende, siden du da føler det er et dyr som kravler oppå skallen, men her var det jo mye mer berøring.

Alt dette har Volkswagen tenkt på: ID. 4.

11
ID. 3. / Sv: Tester av ID.3
« på: Mandag 21. ſeptember 2020, klokken 09:11 »
Noen klager på lavt baksete i Tesla Model 3, men ID.3 viser hva som kan være alternativet når du og skal ha plass til batterier i bunn. Bør ikke planlegge å kjøre personer med velutbygd setemuskulatur og lang rygg i ID3. Kan bare ikke skjønne hvorfor de ikke bare kan ha taket 5cm høyere...fyren er jo bare 184cm...er det fordi det er viktigere å ha høyere WLTP-rekkevidde i brosjyrene enn at folk blir fornøyd? Sånn ellers virker jo bilen veldig bra https://www.msn.com/nb-no/news/other/et-d%C3%B8gn-med-vw-id-3-1st-max/ar-BB19e5jN?ocid=msedgntp

Spørsmålet er om ikke dette er en klassisk "edge case". Hvor ofte ser dere biler i Golf-klassen på langtur med voksne folk i baksetet? Ytterst sjelden vil jeg si.

12
ID. 3. / Sv: Langtur / 1000 KM challenge
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 18:46 »

13
ID. 3. / Sv: Langtur / 1000 KM challenge
« på: Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 22:56 »
0-100 på ca. 6,9 sekunder med 18" hjul.

* Obama not bad .jpg *

14
ID. 3. / Sv: Langtur / 1000 KM challenge
« på: Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 21:09 »
10 timer og 48 minutter er fasiten.

15
ID. 3. / Sv: Klargjering og understellsbehandling
« på: Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 19:24 »
Dette blir bra ChrHS  :+1:
Takker for bildet model3citizen. Kjente jeg ble litt lettere

Ble samme farge på meg og.

Sider: [1] 2 3 ... 59