Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - zetson

#1
Volvos PH / XC90 Polestar - avgift?
mandag 22. juni 2020, klokken 12:41
Hei, får snart en 2020 XC90 T8 Twin-engine. Vurderer Polestar-oppgradering for 10k. Er det noen som vet hva denne økningen i effekt vil koste i avgifter?
#2
Sitat fra: Ellemelle på torsdag 04. juni 2020, klokken 13:46
For å få adaptiv cruisecontrol den gangen, måtte du kjøpe det som bare het autopilot.
Så dette er ikke noe som er fjernet, det er bare ikke kjøpt i utgangspunktet.

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 04. juni 2020, klokken 13:47
Forrige eier har sannsynligvis vært med på en prøveperiode som Tesla hadde på AP for en tid tilbake, og som de visstnok i flere tilfeller glemte å fjerne fra bilen når perioden var over.

Det var et eget valg for Autopilot på skjermen, med flere undervalg som nødbremsing, collision warning etc. Jeg så animasjoner av biler og syklister på dashbordet, samt at bilen reagerte når bilen skled ut til siden. Er ikke dette utstyr som er inkludert i autopilot?

Sitat fra: emmern på torsdag 04. juni 2020, klokken 13:30
Uansett er det ikke helt bra å kjøpe en Tesla med MCU1. Prøv og finn en med MCU2.

Gjelder det alle Model S produsert etter 2018 hvis det ikke er ettermontert?
#3
Vurderer å kjøpe min første Tesla og var innom bilforhandler for å prøvekjøre En Model S 75D 2017-modell. Fikk ikke adaptiv cruise controll til å fungere og spurte forhandleren hva problemet kunne være. Forhandleren kontaktet Tesla og det viser seg at forrige eier hadde fått fjernet denne funksjonen og at det ville koste 20-25000 kr å få dette installert igjen av Tesla.

Hvordan er det mulig? Er det ikke slik at adaptiv cruise er standard alle Model S etter 2014? Og  hva er motivasjonen for å aktivt gjøre funksjonen utilgjengelig uten at det skal koste skjorta å få den på plass igjen?
#4
e-up! / Sv: Bluetooth iPhone
søndag 04. desember 2016, klokken 23:25
Ahh, fantastisk, endelig fikk jeg løst problemet ved å resette Garminen. Dette hersens problemet har irritert meg i flere måneder, men kom bare på det når jeg satt meg i bilen. Når jeg var ferdig med kjøreturen, glemte jeg alt helt til neste gang jeg skulle kjøre. Takk.
#5
e-up! / Sv: Ulyd ved svinging
tirsdag 09. september 2014, klokken 20:45
Godt å høre, tror jeg. Da skal det antakelig være slik.
#6
e-up! / Sv: Tips om kjøring (rekuperasjon) og lading
mandag 08. september 2014, klokken 19:59
Sitat fra: jonnis på mandag 08. september 2014, klokken 15:57
Så når batteriet er fullt så gir deg meg et lite støkk!  Så går foten til bremsepedalen :)

Samme her. Når batteriet er fulladet og jeg tror jeg rekupererer i B, blir jeg helt "Voldsomt så fort jeg nærmer meg bilen foran da?". Deretter "Ah, nettopp". Så går trykker jeg elegant ned bremsen, etterfulgt av vissheten om at farten fortsatt er alt for høy, og deretter desperat nedtrykt bremsepedal og bråstopp.
#7
e-up! / Ulyd ved svinging
mandag 08. september 2014, klokken 09:50
Når jeg svinger helt til høyre eller venstre og kjører forover eller bakover, hører jeg en ulyd. Når vinduene er lukket igjen høres det litt ut som  servomotoren som jobber. Når jeg tar ned vinduet høres det ut som om at et (eller begge) av hjulene skraper borti noe.

Er det noen andre e-up-eiere som har samme erfaring? Er dette normalt eller bør jeg jeg få det sjekket?
#8
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilister og andre bilister
fredag 05. september 2014, klokken 22:29
Sitat fra: zetson på fredag 05. september 2014, klokken 22:27
Jeg er en aggressiv sjåfør når jeg kjører fossilt, men må innrømme at jeg er hakket mer aggresiv i e-up!en.

Er vi elbilsjåfører litt som små gneldrebikkjer som bjeffer litt mer for å kompensere?
#9
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilister og andre bilister
fredag 05. september 2014, klokken 22:27
Min første dag som elbilist i en e-up! ble jeg forbikjørt av en hybridtaxi i 80-100 km/t i 50-sonen som deretter la seg foran meg og lå rett under 50 km/t (indikert, så det var nok nærmere 40-45). Det var ufattelig provoserende, og den dagen svor jeg på å vise alle mine medtrafikanter hva en elbil faktisk er i stand til. Jeg er en aggressiv sjåfør når jeg kjører fossilt, men må innrømme at jeg er hakket mer aggresiv i e-up!en. Såpass sprek i forhold til størrelsen at jeg smetter inn der jeg sier jeg skal smette inn :)
#10
Volkswagen VW / Car-Net i utlandet
tirsdag 02. september 2014, klokken 15:02
Nå vet ikke jeg hvordan kontakt oppnås med bilen (SIM-kort?), men medfører det problemer å benytte Car-Net når den befinner seg i utlandet?
#11
e-up! / Sv: Tips om kjøring (rekuperasjon) og lading
fredag 29. august 2014, klokken 22:19
Sitat fra: jensjacob på mandag 18. august 2014, klokken 16:12
Kan bilen rekuperere baglæns - når jeg bakker / triller ned ad en indkørsel ?

Nei, ikke da jeg rygget ned innkjørselen min (nedoverbakke) i dag i alle fall. Hadde vært ute på min første rekupereringsutforskingstur, og hadde rekuperert i alle former og fasonger. Da jeg kom hjem glemte jeg helt å trykke på bremsen da jeg skulle rygge ned til huset, men greide heldigvis å koble de riktige nervebanene i hjernen før postkassestativet ble knekt ved roten.
#12
e-up! / Sv: Tips om kjøring (rekuperasjon) og lading
fredag 29. august 2014, klokken 22:12
Sitat fra: 03sib113 på mandag 13. januar 2014, klokken 22:38
Jeg prøvde meg i B når jeg fikk bilen. Tror han bak mente kjøringen var litt spesiell siden bremselyset vel gikk veldig

Slår egentlig bremselyset seg på når du rekupererer? Blir det ikke litt som motorbrems?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA