Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Spruck

#1
Her er min kode.

Jeg bruker Tibber, appen som handler billig og grønn strøm på en smart måte. Tibber gir deg full kontroll over strømforbruket og har ingen bindingstid. Test det ut du også, så får både du og jeg 500 kr til å handle smarte dingser for.

https://invite.tibber.com/6499f914
#2
Lading i Sverige og Danmark / Lading i Danmark
søndag 15. juli 2018, klokken 13:41
Snart går turen til Danmark på vår første elbilferie.
Har skjønt at det kan være litt utfordrende med ladingen i der nede, ettersom vi er godt vant her hjemme i Norge.
Ønsker bare tilbakemelding om følgende produker er det som skal til for å være godt dekket på campingplasser og feriehus i Danmark:

https://www.biltema.no/bygg/elinstallasjoner/cee-kontakter/tilkoblingsutstyr-1-fase-2000018083
(STØPSEL,OVERGANGSKABEL 1-FAS, Art.nr. 44-571)

https://www.harald-nyborg.dk/p7230/cee-adapterkabel-60-cm

https://www.clasohlson.com/no/3-fas-adapter/32-6039?gclid=EAIaIQobChMIu9mr3IKh3AIVWdwZCh34mgUQEAYYAyABEgIfW_D_BwE

Er det også sånn at det fungerer greit med SMS og at man ikke trenger brikke fra Clever for hurtiglading?


Takker for svar på forhånd!



#3
Nissan e-NV200 / Sv: Erfaringer nye Evalia
onsdag 04. juli 2018, klokken 09:18
Sitat fra: tomrh på tirsdag 03. juli 2018, klokken 23:50
Sitat fra: Obk77 på søndag 01. juli 2018, klokken 23:19
ja 3 dager siden fikk vi endelig denne nye e-NV200, etter 2 mnd forsiket.
2 mnd forsinkelse...hmmm. Spruck, hvor forsinket var deres?

Bestilte bilen et par dager etter det ble åpnet opp for bestillinger, ble først forespeilet levering i midten av mai. Endte opp med levering 3. uke i juni, så en god måneds forsinkelse ble det.
#4
Nissan e-NV200 / Sv: Erfaringer nye Evalia
mandag 02. juli 2018, klokken 23:37
Jupp!
Fant frem spesifikasjonene. Måtte ut å lete etter knappen for rattvarme, og fant den. Men ingen automys og ingen regnsensor dessverre.  :(
#5
Nissan e-NV200 / Sv: Erfaringer nye Evalia
mandag 02. juli 2018, klokken 22:47
Kom forresten over denne:

https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/no/brochures/pricelist/e-nv200_evalia_combi_kundeprisliste.pdf

Må seriøst ta en prat med forhandler i morgen!!  >:(
#6
Nissan e-NV200 / Sv: Erfaringer nye Evalia
mandag 02. juli 2018, klokken 22:21
Dessverre!

Ingen autolys - savn fra dag 1.
Ingen regnsensor - savn fra dag 1.
Ingen «autoblink» - må holde spaken opp/ned eller klikke den helt i posisjon for å blinke.
Ingen rattvarme - sikkert savn fra vinteren..

Hurtigladere for første gang i dag, fra 35 - 60%, 9 kWh på 12 min. Hørte viten starte, så ingen effekt på batteritemp. Må gjerne lade mer for se om det påvirker..
#7
Sitat fra: Ebe på søndag 24. juni 2018, klokken 20:58
Fått bilen, Spruck?  :)


Beklager, fikk ikke med meg dette.
Fikk den levert for snart en uke siden. Fin bil, skal nok få mye glede av den. Fruen er svært fornøyd så langt.
Se forøvrig denne tråden: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=40192.0

Ken
#8
Nissan e-NV200 / Erfaringer nye Evalia
mandag 25. juni 2018, klokken 20:35
Deler noen tanker og erfaringer om Nye Evalia på oppfordring.  :)

Familie på 7 (13, 10, 6, 4 og 1 år gamle gutter) som har ventet på oppgradert utgave helt siden Evalia ble lansert med 24 kWh batteri. Bor på Finnøy utfor Stavanger, utfordrende topografi med 3 undersjøiske tuneller for å komme inn til sentrum av Stavanger. Lånte en Evalia med 24 kWh for lenge siden, men denne ble da uaktuell pga. knapt batteri. Fikk overlevert nye Evalia 7-seter forrige torsdag, og fikk prøvd den litt ordentlig i dag.

Så langt positivt overrasket over reell rekkevidde. Tilsammen kjørt cirka 20 mil siste par dager (Forus->Finnøy->Forus->Finnøy), og hadde da 18% igjen da jeg parkerte i ettermiddag og satte den på lading for første gang. Defensiv kjørestil, ligger i 70 opp tuneller med 80 km/t fartsgrense. Oppgitt forbruk siste 100 km ligger rundt 16,2 som jeg synes er svært bra, tatt i betraktning at Leafen ligger rundt 15,6 siste 100 km med samme kjørestil. Lover bra for elbilferie til Danmark i sommer!

Av negative ting så langt er at kjørekomfort, riktignok som forventet, kunne vært bedre. Bør ta det rolig dersom veien er ujevn eller humpete. Litt trang også for bena til sjåfør hvis man er stor/lang. Kunne også vært en liten tanke større, ikke mye plass igjen til pikkpakk når man er 7 stk i bilen, så det kan bli en utfordring i sommer..

Men alt i alt svært fornøyd så langt, endelig kan alle ut på tur i en og samme bil. Har forøvrig snart en Volvo V70 2004 modell til salgs snart...  :laugh:

EDIT: Ved nærmere gjennomgang av hva som faktisk ble kjørt, viser det seg at det var nærmere 16-17 mil med 18% rest, og ikke 20 mil som oppgitt.
#9
Nissan e-NV200 / Navigasjon/kart
fredag 22. juni 2018, klokken 18:11
Akkurat fått en ny Evalia, og har en Leaf 2014 modell fra før.
Noen som vet om det går å flytte over kart fra Evalia til Leaf?
#10
Fikk i dag bekreftet levering torsdag 21/6.
Så må nok vente enda en god uke...
#11
Etter utsettelse fra mai fikk jeg i dag (nesten) bekreftet leveringsdato 15 juni. Får nærmere telefon neste uke....  :)
#12
2-3 dager etter den ble tilgjengelig for bestilling.  :D
#13
Har bestilt hvit 7-seter fra Ålgård Auto i Stavanger.
Fikk i dag sånn halvveis bekreftet leveringsdato 18 mai.
Bare å smøre seg med tålmodighet.  :)
#14
Nissan e-NV200 / Sv: 7 seter og barneseter
torsdag 18. januar 2018, klokken 20:17
Du må ta ned ryggen for å komme til bakerste seterad. Derfor vi valgte babysete bak fører, for da er det bare å legge ned ene seteryggen på andre seterad på passasjersiden. Det er dobbel seterygg bak fører/i midten på andre seterad.
#15
Nissan e-NV200 / Sv: 7 seter og barneseter
torsdag 18. januar 2018, klokken 18:20
Fant ut at for oss ble den beste løsningen babysete bak fører, og inngang til bakerste seterad fra passasjersiden. Satte så bilstol og pute i bakre seterad. Litt vel trangt å komme til bakerste seterad som voksen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA