Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - DannyRS

Sider: [1] 2 3 ... 9
1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Plutselig fall og ustabil SOC
« på: Fredag 10. Juni 2022, klokken 16:41 »
Trådstarter her. Kan komme med en oppdatering. Har den samme bilen fremdeles. Ikke hatt noen videre problemer. Så grunnen er nok som beskrevet, lav temperatur og høy belastning. Kan kjøre drøye 200 km i hastighet 80-110 km/t på denne tiden av året. Kjørt ca 60k km.

@Stig85
Vi får ta det som er godt tegn at ingen melder seg.. Lykke til med leveringstid 😬

2
Tesla SW og AP / Sv: 2021.24.28 - ny SW for MCU1-biler
« på: Fredag 04. Mars 2022, klokken 16:27 »
Installerer denne nå.  :+1:

3
Tesla SW og AP / Sv: Bilen oppdaterer ikke fra 2020.48
« på: Torsdag 03. Februar 2022, klokken 22:02 »
Har en 2018 S100D som også sitter fast på 2020.48.37.8.

Registrert i slutten av mars 2018, sikkert en av de siste med MCU1 og AP2.5. Ikke FSD.

Kart er irriterendes gammelt..

Er eneste løsning å punge ut for MCU2...?

4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan leaf 40kwh lading med Tesla kabel
« på: Onsdag 07. August 2019, klokken 07:38 »
Har testa dette. Leaf lot seg lade med Tesla sitt utstyr, men ikke motsatt. Begge biler er 2018 modeller.

5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Knirkelyd - på og av på gassen
« på: Torsdag 04. Juli 2019, klokken 18:49 »
Har samme lyd jeg også, litt etter jeg går forsiktig av/på wattpedalen. Hører det i lav hastighet. La merke til det etter å ha lest denne tråden  ;)

Forrige generasjon Leaf har også hatt samme problem med etterstramming av bolter til drivaksler. Opplevde det selv på 2014 leaf. Det var en mye høyere lyd.

6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 18’ felger.
« på: Lørdag 30. Mars 2019, klokken 00:12 »
Etter 2014 modellen har jeg nå en 2018 LE. Denne gang med 19x8 ET35  :)

Forbruket er etter det jeg husker litt som vinterforbruket, altså rundt 200 Wh/km. Kjører mye 110-sone. Rekkevidden er mer en god nok for daglig bruk. Bruker den andre bilen med 100 kWh batteri til lengre turer. ;)

Prøvde å få lastet opp et bilde her men fila er visst for stor.

7
Model S / Sv: Feilplassert roof rack fester
« på: Onsdag 20. Februar 2019, klokken 19:09 »
Samme feil på mine bakre fester. 2018 100d.

Så da ble det tur uten ski på taket..

8
Nissan e-NV200 / Sv: Nissan e nv-200, Sikring til langlys.
« på: ſøndag 10. Februar 2019, klokken 18:46 »
Hvis ledningsnettet er ca likt Leaf finner du disse sikringene i den såkalte IPDM boksen. På leaf sitter den til høyre for 12v batteriet. Du må da vri lokket opp-ned, se sitter inni.


9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Plutselig dropp i batterinivå
« på: Lørdag 09. Februar 2019, klokken 10:29 »
Dette opplevde også jeg når vår LE var ganske ny.

Sjekk denne tråden.

Har snart kjørt 20k km med den og SOC rapporteres stabilt og forutsigbart.

10
Model S / Sv: 75D vs 100D
« på: Mandag 21. Januar 2019, klokken 22:16 »
Har en 2019 75d loaner mens 2018 100d er på service. 75d er veldig rask den også, merker først forskjell når hastigheten er tresifret. Usikker på om noen av de har korker.

11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ekstralys på Leaf
« på: Onsdag 28. November 2018, klokken 22:45 »
Jeg har LE med full LED. Har kjøpt Lazer linear 18 ledbar. Satte bilen inn på Nissan verksted fordi jeg ville ha det riktig kopla. De sliter med å finne styrestrøm... Skal inn nå for tredje gang. Så håper nå de har funnet ut av det.
Interessant. Kom gjerne tilbake med løsningen om de finner ut av det! Hvor har du tenkt å ha selve led baren?

Jeg har vært ute i garasjen i kveld for å titte i sikringsbokser og måle med tang-ampermeteret. Har dessverre ikke funnet noen åpenbar løsning, men det var ikke alle ledningene jeg fikk huket meg på da de er svært små.

Det virker som det kun er en felles sikring for hhv høyre og venstre lykt, for har bare kunnet finne disse sikringene:
F13 H/LAMP LO LH
F14 H/LAMP LO RH

På halogen-leaf er det nok to sikringer til, slik det var på min '14.

Videre hører jeg bare rele klikke inn når jeg går fra park til kjørelys, og ikke når jeg i tillegg legger på fjernlys.

Tror nok løsningen må bli en dings som henter ut styrestrøm via canbus.

Kanskje det er mulig å få tak i en deletegning/koblingsskjema for lyktene?

12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ekstralys på Leaf
« på: Mandag 26. November 2018, klokken 23:19 »
Skal montere en lazer elite 12 på leafen. Monterte også en led bar på forrige leaf('14), men da hadde jeg halogen og brukte en «piggy back» sikring til styrestrøm. Denne gang led originalt (LE). Noen her som har koblet opp styrestrøm til rele fra originale led fjernlys?
Ser det er laget noen løsninger(canm8 etc) til for å få stabil styrestrøm, usikker på om det er nødvendig i dette tilfellet..?

@blackleaf1, hvordan festet du lampene dine? Tenkte ca samme plassering. Mulig jeg kapper bort den midtre stolpen i fangern.

13
Tesla SW og AP / Sv: Erfaringer med v9.0
« på: Tirsdag 20. November 2018, klokken 07:35 »
Noen som har prøvd å bruke manualen? Jeg får bare opp kapitler, intet innhold kan sees lengre.

14
Model S / Sv: Fjernlys på TMS
« på: Fredag 09. November 2018, klokken 10:38 »
Ser ut som lysbildet oppgitt for strands duo nuuk er for kun den ene halvdelen av duoen?
Strands har jo også utgaven av nuuk Klykken har montert, hvor eneste vesentlige forskjell er at lykten er én enhet.1 lux ved hhv 360m og 448m. Ser ut som alle strands spesifikasjoner er oppgitt for en halv duo om man sammenligner oppgitt lumen, watt etc.

Basert på det lurer jeg litt på om de 40 watt oppgitt i sammenligningen litt tidligere i tråden er basert på målinger eller er hentet fra strands spec på duo?

15
Model S / Sv: Månedsvis ventetid på service
« på: Mandag 10. ſeptember 2018, klokken 13:40 »
Hadde besøk av mobil service i slutten av august. Tok ca to og en halv uke fra jeg ringte.

Sider: [1] 2 3 ... 9