Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Panduck

Sider: [1] 2 3 ... 138
1
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: E.ON /clever med lynladere i Norge
« på: lørdag 18. januar 2020, klokken 22:54 »
Spørs om det frister så mye lengre med Ionity. De har nye priser, med 8,40 NOK fra 31.01.20 og til samme tid 6,20 DKK. Så kommer tillegget til Plugsurfing oppå der igjen.

Ionity priser seg dermed ut nå.

Dette er jo omtrent samme pris pr kWh som det er på Clever / Eon i danmark med deres egne kort, og LANGT under det plugsurfingpris med Clever i Danmark er, så jeg forstår ikke hvordan dette er "å prise seg ut". Ja, det er "å prise seg ut" i Norge, men ikke i Danmark.

2
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Begynnelsen på slutten for Chademo?
« på: tirsdag 07. januar 2020, klokken 08:07 »
Outlander PHEV har også Chademo-kontakt, og bilen brukes en del på kontinentet.

Outlander koblet til Chademokontakt viser hvorfor prising kun på kWh kan gi sære resultat. Heldigvis hadde jeg nok strøm igjen til å komme meg til neste hurtiglader :P

3
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Tanum shopping og gratis hurtiglader
« på: mandag 06. januar 2020, klokken 15:32 »
er 2 gratis på kungsælv ved mcdonalds

Er det? Mente det sto på uppladding.nu at disse er tatt ned?

4
Kjøpe elbil? / Sv: Hyundai Kona Life eller Hyundai Ioniq Premium ?Nye K
« på: lørdag 04. januar 2020, klokken 15:07 »
Har det ikke vært en rekke leveringsproblem med KONA, der det tar langt mer tid enn antatt å få bilen? Om du går for KONA, kan det være greit å ha en garanti på at det faktisk ikke blir mer enn 6 mnd, og ikke være bundet til en "vi sier 6 mnd men du er bundet til kontrakten uansett om det måtte ta ett år" kontrakt.

5
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: E.ON /clever med lynladere i Norge
« på: torsdag 02. januar 2020, klokken 10:14 »
Hmm, mener jeg har et svensk clever ladekort som baserer seg på etterskuddsfakturering? Har aldri brukt det, men bestilte før første elbiltur gjennom Danmark og Sverige.

Har blitt fortalt at dette ikke lengre fungerer i Danmark. Svenske Clever har blitt eget firma, Bee. Så da må jeg eventuelt benytte plugsurfing på Clever i Danmark, noe som er svindyrt, så antar det blir mest e-on / ionity på neste Danmarkstur.

6
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: E.ON /clever med lynladere i Norge
« på: onsdag 01. januar 2020, klokken 17:56 »
Som jeg sa..."Det virkelig sære med Clever er jo hvor vanskelig det skal være å betale"

7
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: E.ON /clever med lynladere i Norge
« på: onsdag 01. januar 2020, klokken 12:41 »
Enda særere er at de konsekvent bare setter opp en lader pr lokasjon, og i kombinasjon med betaling pr KWh så er det jo blitt håpløst å bruke de i Danmark.

Igjen, er ikke dette nær identisk med E-on?

8
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Begynnelsen på slutten for Chademo?
« på: onsdag 01. januar 2020, klokken 10:07 »
Er det noen som vet hvordan dette ser ut utenfor Norges grenser?

Et problem utenfor Norges grenser, er vel at det kun er Ionity som har stasjoner av noen størrelse? I Norge er det greit med alternativ, I Tysland er det fremdeles mange "en lader pr lokasjon" steder, ser man bortifra Ionity. I Nederland har fastned normalt flere chademo-ladere pr lokasjon, selv om det også der er en del med 1 chademo / 3 ccs. I tyskland derimot er det mest 1 chademo / 3 ccs på fastned sine stasjoner.

Man blir mer sårbar for feil og kø, samtidig som det viser at man ikke helt har gitt opp Chademo, og det går faktisk an å komme seg rundt de fleste steder i Europa med en chademo bil som har ok rekkevidde.

9
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: E.ON /clever med lynladere i Norge
« på: tirsdag 31. desember 2019, klokken 16:30 »
Får bare håpe det ikke blir Clever priser på disse laderne  ;)

Det er vel ikke akuratt stor forskjell på Clever og E-on priser? Clever setter opp sine priser nå til 6kr pr kWh, og det er vel omtrent det E-on ligger på også? Det virkelig sære med Clever er jo hvor vanskelig det skal være å betale, bruker man plugsurfing koster det jo en formue.

10
Andre elektriske doninger / Sv: Batterifreser, Stiga ST 8051 AE?
« på: mandag 30. desember 2019, klokken 19:10 »
https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/is-og-sn%C3%B8/sn%C3%B8freser/stiga-ggp-sn%C3%B8freser-st-8051-ae-stiga/p/11752319

Med tilhørende 80V 5Ah batteri og hurtiglader. Batteriet funker til 80V produktene deres, får sikkert en sikkelig el-gressklipper med dette batteriet.

11
Kjøpe elbil? / Sv: MB250e vs. Leaf (30kwh)
« på: mandag 30. desember 2019, klokken 13:58 »
Er det ikke LEAF 30kWh som har hatt mer batteri-problem enn de andre? Rent bortsett fra det er nok en bruk LEAF en god bil, og man skal ALDRI undervurdere nytten av å ha en bil som kan hurtiglades. MB250e eiere som sitter å tvinner tommeltotter på en AC lader mens bilen fyller på 11kW, er et trist syn. Av og til drar man lengre med elbilen man har enn man hadde tenkt. Da gir LEAF muligheter du ikke har med MB250e. MEN, jeg ville prøvesittet LEAFen litt og sett om du får god sittestilling. Om det kun brukes på korte turer betyr det kanskje ikke så mye, men jeg fikk vondt i benet av å kjøre LEAF, og det var en av grunnene til at vi valgte annen bil etterpå. Der vil jeg anta MB250e vil være bedre, men jeg har ikke prøvd så jeg vet ikke...

12
Andre elektriske doninger / Sv: Batterifreser, Stiga ST 8051 AE?
« på: mandag 30. desember 2019, klokken 13:17 »
Vel, uten å få noe spes svar noe steder, Stiga sier "vi oppgir V, ikke watt på motoren!", noe som virker relativt intetsigende, så tok jeg sjansen på å skaffe meg denne. En 36V snøfreser fra en konkurrent skal ha 1.6kW, da bør jo denne kunne ha det dobbelte, men det er jo overhode ikke gitt.

Jeg var rett og slett så lei av å dra en ledning rundomkring, plassen min er litt for stor til at det er en enkel oppgave.

ST 8051 AE er en drøm sammenliknet med 2kW kabelfreseren. Jeg antok lydnivået ville bli omtrent det samme, kanskje mer om den er kraftigere, men den virker kraftigere, selv om den er LANGT mer stillegående.

Billig ble det ikke, over 3000 for freser, over 3000 for batteri, og batterilader i tillegg kom det på rett under 8000kr. En sikkelig freser er vel uansett ikke billig.  Ser at "gardenstore" selger denne pakken til over 20.000kr, kan jo lure på hva de holder på med.

Uansett, er godt fornøyd. Klar over at en totrinns bensinfreser er noe helt annet, men denne kan jeg ta under armen og løfte inn i boden og henge den på veggen...

13
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: E.ON /clever med lynladere i Norge
« på: lørdag 28. desember 2019, klokken 16:04 »
Ja, håper og tror CircleK-brikka kan brukes. Fungerte i hvert fall på EoN både i Sverige og Danmark på vår Oslo(-isch) til København tur nå i Høst. Vil jo tro at den da vil virke her i landet også.

Jeg bruker mitt e-on kort på circleK ladere. merkelig at det går, samtidig som de ikke vil vise ladere det kan brukes på i kartet sitt. jeg må ha circlek og eon app på mobilen for å se alle ladere, men jeg kan starte lading med circlek appen på circlek ladere, med appen knyttet til min e-on konto...

14
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: E.ON /clever med lynladere i Norge
« på: lørdag 28. desember 2019, klokken 12:37 »
Jeg antar det vil være mulig å betale på disse stasjonene med CircleK-ladebrikke / elbilforening knyttet til circlek-konto?

15
Kjøpe elbil? / Sv: Model 3 vs Polestar 2, "billig" elbil med firehjulstrekk
« på: onsdag 25. desember 2019, klokken 11:23 »
Vi vurderte M3 når den kom, men det var ikke "riktig bil for oss" (bagasjeplass, for lav osv), men det er en fin bil. Etter å ha sett og prøvesittet i Polestar2 var jeg ikke i tvil, om valget sto mellom P2 eller TM3, ville det blitt P2. TM3 sitt "minimalistiske" interiør er jo fint, men synes det blir litt vel dumt at alt skal være på en skjerm på siden. P2 virket langt bedre.

Om vi bytter ut i3en blir det nok i en e2008, vi har litt andre behov, men om jeg skulle valgt en elbil uten å tenke på pris og praktisk bruk, hadde det blitt Polestar2.

Som noen kommenterer, Tesla leder på ladenettverk. Hvor lenge de kommer til å ha dette forspranget, og hvor lenge de vil få lov til å begrense nettet kun til egne biler (uansett hva Tesla menigheten sier om dette, så er det faktisk EU lover som mener noe om dette...), det gjenstår å se. Model3 er jo ikke dårlige biler, og slik det er nå, har de en stor fordel på langtur da de kan lade på egne ladere og alt det andre som Polestar2 kan lade på.

Sider: [1] 2 3 ... 138