meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - eivind79

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bremser "skriker"
ons 05. sep 2018, kl. 10:30
Får ofte blikk når jeg skal begynne å kjøre/lukeparker pga masse lyd fra bremsene/hjula, så klagde på det samme når min bil var inne for garantireparasjon nå nettopp.
Ble forklart av teknikker at designet var slik at det ville bli lyd dersom en vred på ratt mens en hadde brems på,  dette kunne de ikke gjøre noe med. Testa ut det selv og hører lyd ved stillestående om bremsen er aktivert (også parkbrems), lyd forsvinner dersom jeg slipper brems og vrir på ratt i stillestående/krypfart.
Dersom det kom lyd ved typisk kø-kjøring (uten bruk av ratt slik som en gjør ved lukeparkering) så skal det ikke være lyd og fikk derfor beskjed om å ta kontakt om jeg opplevde det.
#2
Tesla SW og AP / Trafikkdata oppdateres ikke lengre
fre 10. aug 2018, kl. 10:02
Jeg får ikke lengre oppdatert trafikk-data i 'google'-kartet etter siste oppdatering (2018.26.2), så selv om det vises grønt så kan jeg komme inn i mye trafikk (på mobil vises det rødt). Er det flere som opplever dette?

Ser det er en tråd for model3 (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/maps-traffic-not-exactly-working.118656/) for samme tema, kan det være dette de har innført?
#3
Samme status hos meg, men dessverre kommer nok det av at vår bil har fått transportskade og har stått i Belgia hele september (bestilte midt i juni). Kom til Drammen idag, så spennende å høre hva slags skade det er (om Telsa vil si det da...)...
#4
Tesla / Sv: Tesla Inventory
ons 04. okt 2017, kl. 09:49
Fikk vite av selger at inventory-X'ene ikke kommer til Norge før sent november, så ikke så mye å spare på tid vs nybestilling kanskje..?
#5
Tesla / Sv: Tesla Inventory
man 02. okt 2017, kl. 12:37
Forsvant alle X-inventoryene i helga?
Har fått høre at vår X har transportskade og står i Belgia og venter på utbedring (uten noe tidsestimat), så nyssgjerrig på om det inventory jeg kan bytte til...
#6
Sitat fra: OddiS på man 25. sep 2017, kl. 13:23
Ringte DS igjen i dag. Fortsatt ikke noe nytt, bilen min har nå stått på kaia i drammen i en uke for å vente på transport til klargjøring i røyken. Nå som det er så nære men alikevel så uvisst, er ventetiden uutholdelig.
Du er heldig som har bil på kai i Norge iallefall, ifølge DS har vår stått på kai i Belgia siden 5. sept og venta på båt  :o
#7
TERMINAL RECEIVED   05.09.2017 13:23 er eneste status hos meg :(
Ser ut som om bilen har stått over flere båter fra Belgia. Stod på brygga i Baltimore og venta over noen båter også, kjipt med sånn uflaks i transport når en leser om biler bestilt mye senere blir levert lenge før (ferdig produsert siste uka i juni)....
#8
Tesla / Sv: Tesla Inventory
fre 15. sep 2017, kl. 13:52
Hei,
Hvor finner dere de gode kjøpene?
Finner bare biler på inventory som ligger med høyere pris enn egenkonfigurert
#9
Venter på 90D og er også nyssgjerrig, send gjerne pm :)
#10
Sitat fra: MrAxxon på fre 01. sep 2017, kl. 11:45
Sitat fra: ModelXoslo på fre 01. sep 2017, kl. 11:14
Noen flere som har fått negative endringer?

For 2 dager siden sto det hos meg at forventet levering var 14-28 september.

I dag har den endret seg til september - Early october.

Kjenner at jeg blir lei når bilen er solgt og jeg trenger den nye på plass så fort som mulig!

Jepp, fått samme endring

Samme endring hos meg også, antar det er fordi Talisman kom til Zeebrugge i Belgia i natt. Fikk bekrefta at vår X var på båt fra Baltimore når Talisman dro derfra (jeg selv som tipper Talisman, DS nevnte bare at den var på båt).
#11
Har fått final invoice med ca 72000 i avslag på en egendesignet X90D, utlevering siste halvdel av september.
Mtp at bilen gikk i produksjon før endringene kom i juli er jeg usikker på om kjøpet er så bra som det virka når vi signerte i sommer...
#12
Sitat fra: olabt på lør 05. aug 2017, kl. 13:02
Sitat fra: dissern på lør 05. aug 2017, kl. 12:17
Ok, da forstår jeg mer. Men burde da vel ha fått showroom discount og ikke adjusted price red? Med avslag er avslag så det er kanskje flisespikkeri...

Adjusted price var det alle 90 som ble tilgjengelige fikk når de ble tilgjengelig 15.7...  showroom discount ble lagt til på alle solgte, ikke leverte biler 21.7 når de endret prising og utstyrspakker.

Er litt forvirra her. Vi bestilte X90 20.juni og har "kun" fått showroom discount på 67k. Er det slik å forstå at en del har fått reduced price i tillegg på biler bestilt før 15.7?
#13
Da kom pengene på bok igår, tok 3 uker fra jeg sendte mail (en av ukene gikk med på tilbud om testkjøring++ for å få meg til å tenke meg om).
Spennende å se hvor mange som faktisk tar levering, litt vemodig å kansellere men kanskje det blir aktuelt igjen om dollarkurs blir 'bedre' + kvalitetsheving nå flere biler er produsert og testet i det virkelige liv.
#14
Kansellerte idag, antar det kommer penger i august basert på erfaringer her...
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
ons 17. feb 2016, kl. 21:39
Kan si meg enig i diax kommentar.
For egen del har jeg sett på brukt MS i det siste (skulle egentlig ha MX men den ser ut til å bli for dyr + jeg er lei av å vente :o), og har lagt merke til hvilke prisnivå biler forsvinner fort.
Er litt på vei til å legge brukt MS på is da forventningen hos selgere er litt i overkant i forhold til hva jeg mener det er verdt å gi (der mange faktorer spiller inn, ex 'unormal høy' dollarkurs med stort nedsidepotensial i bruktbilmarkedet om denne normaliseres, mulig innfasing av bompenger på elbiler +++).
© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA