Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - snd

#1
Gode lovnader som Tesla aldri har overholdt, i alle fall ikke med meg.

https://www.tesla.com/blog/creating-world's-best-service-and-warranty-program-0
#2
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
lørdag 24. april 2021, klokken 09:18
Sitat fra: @roger på torsdag 22. april 2021, klokken 15:07
Hvordan er overgangen mellom dekk og felg på Winrun, har det "felgbeskyttelse"? Går det greit å bruke AlloyGator på disse dekkene, uten at det blir glippe mellom AlloyGator og dekk?
Har man først begynt med AlloyGator, så forsetter man  :P

Hvorfor reklamere for sine elendige kjøreferdigheter? Dekkene er konstruert for å bevege seg i gapet der Alloygatorene bankes inn. Det blir enorme påkjenninger på felgkant, så jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bare er forsiktige med felgene sine eller velger ballongdekk i stedet.
#3
Model 3 / Sv: Spacere på model 3
lørdag 14. november 2020, klokken 16:41
De spacerne som er avbildet er akkurat de som jeg bruke bak på min. Akkurat passe lengde på på studs. Kan være at du har annerledes felger enn meg.
#4
Model 3 / Sv: Skvettlapper/foliering
fredag 06. november 2020, klokken 19:35
Sitat fra: lars667 på fredag 06. november 2020, klokken 09:12
Tar gjerne tips om skvettlapper som er bra og hvor det ikke bygger seg opp mye grus over tid (bor innerst i 3 km grusvei). Er ikke interessert i å betale mer enn 3-400. Er det også mulig å få ferdigkuttet folie til utsatte steder til overkommelig pris? (Synes ikke en liten foliebit er verdt 4-500 kr bare fordi den er ferdig kuttet).

@lars667, det pleier å være godt utvalg på finn. Omtrent alt av tredjeparts skvettelapper bygger ikke opp grus, som de originale gjør. https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=skvettelapper%20model%203
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
mandag 27. juli 2020, klokken 12:43
Sitat fra: Jejl på lørdag 25. juli 2020, klokken 21:54
Sitter å ser på "Tesla vs Racecar Cross Country Roadtrip" på YouTube. De får 132 kW på en 2012 mod med 85 kwh, og etter det jeg ser, virkelig korte ladepauser opptil ca 50 %. Er det forskjell mellom Europa og USA?

Det er Rich Rebuilds sin bil med custom firmware. Han hacket til seg tilgang til SuC-nettverket etter å ha blitt svartelistet. I samme slengen har han sikkert fjernet SW-begrensingen av ladehastighet.
#6
Sitat fra: alda på fredag 17. juli 2020, klokken 21:47
Sitat fra: snd på fredag 17. juli 2020, klokken 18:12
kr 7 600,- samlet for TMS P85DL og TM3 Performance  :)

Yets forsikring gjelder etter fornyelse fom. mai 2020. Prisen gjelder før evt. ververabatter.

16 000 km, EA kr 12 000,-, Ullern

Til sammenligning var det enda rimeligere (kr 3 000 per år) å forsikre Tesla Roadster med aluramme og karbonkarosseri.
Bra pris det där, men du kommer från Tribe, med maks vennerabatt? Då är det helt omöjligt för nya kunder att komma i närheten av den prisen, så vad du betalar är inte sammenliknbart med noe som helst.... OCH, det  priset kommer nog att stiga kraftigt vid nästa huvudförfall.

Ja, tror ikke prisen er sammenlignbart da jeg, som du beskriver, gikk over fra Tribe. Blir spennende å se hva som skjer mai 2021.

Et tips er å be om data/statistikk som tilsier en evt. reell økning på x % fra forsikringsselskapene. (I mitt tilfellet skrev de: Dette er en prisjustering selskapene gjør itfra statistikker vedr skader, endringer på tariffer ect.) De kunne ikke vise til noe og jeg fikk ytterligere kr 400 per år i reduksjon enn det jeg hadde i Tribe.
#7
kr 7 600,- samlet for TMS P85DL og TM3 Performance  :)

Yets forsikring gjelder etter fornyelse fom. mai 2020. Prisen gjelder før evt. ververabatter.

16 000 km, EA kr 12 000,-, Ullern

Til sammenligning var det enda rimeligere (kr 3 000 per år) å forsikre Tesla Roadster med aluramme og karbonkarosseri.
#8
Ser ut som loggen tar med alt som kunne blitt bestilt via app, altså fra da det var mulig å bestille service fra app.
#9
Spissingen (toe) var litt vel mye utenforspesifikasjonene både foran (skal være svak negativ) og bak (skal være en del positiv) på høyre side. Ellers OK.

Sjekk gjerne dekkslitasjen. Regner med at dekkene på høyre side er spist opp mer enn de på venstre side.
#10
Tesla / Sv: 2020-status på MCU1 (fart/respons/browser)
fredag 12. juni 2020, klokken 10:34
Fantastisk tilbud Kiefer  :+1:
#11
Nonbye - overpriset og i tillegg dårlig resultat  >:(

Håper de utbedrer boblene og hvis du har bestilt chrome-delete så forventes at hele dørhåndtake folieres.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteribytte kost etter garanti
tirsdag 09. juni 2020, klokken 12:33
Batteritilbudet til Roadsteren er en fiasko. Tesla stoppet produksjonen etter flere tilfeller av rask degradering av 3.0-batteriet. Det ryktes for øvrig om et nytt forsøk med ny kjemi innen 1-2 år for Roadster 1.5 - 2.5.
#13
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Erfaring med vinterdekk på 21"?
tirsdag 09. juni 2020, klokken 12:24
Litt lite utvalg av dekk med 21" og spesielt om man vil ha staggered oppsett. Jeg gikk derfor for
9x20" med 245/40-20
og
10.5x20" med 275/35-20

Det viktigste var å fylle hjulbuene. Kjørte med originale 21" oppsett (square) på vinteren i to sesonger.
#14
Model 3 / Sv: Sprekk i bakvindu
tirsdag 09. juni 2020, klokken 11:46
Det skal ikke være vanskeligere enn å ikke signere!?
#15
15 % bak og 50 % foran B-stolpen har gått bra i litt over 5 år. Stoppet i kontroll av politiet tre ganger og gått rett igjennom EU-kontroll uten feil. Solfilmen er fortsatt på  :)

Kjører for øvrig hvit bil med størst kontrast; svart-hvitt
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA