Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - s_limstrand

#1
Audi e-tron / Sv: Økt effekt
torsdag 21. februar 2019, klokken 15:47
Iht ryktet, finnes denne kapasiteten allerede i alle bilene, men bestilles "on demand" på senere tidspunkt..
#2
Audi e-tron / Sv: Lease eller kjøpe
torsdag 21. februar 2019, klokken 10:36
Ikke sikkert det vil påvirke allerede kjøpte biler og inngåtte kontrakter. Bilen er kjøpt eks mva. Dvs varen som videreselges ikke nødvendigvis kan/må legges til mva. I utgangspunktet får du da en logisk brist i mva regnskapet.
Dersom det blir mva, kan det bli mva på påslag/fortjeneste og rente, evnt andre utgifter leasingselskapet pålegges leasingavtalen?

#3
Audi e-tron / Sv: Lease eller kjøpe
onsdag 20. februar 2019, klokken 22:14
Det er ikke mva på leasing av elbil.
Endret fra og med 1 Juli 2015
#4
Audi e-tron / Økt effekt
onsdag 20. februar 2019, klokken 21:43
Hører rykter om økt effekt.
Dvs bilen kan levere mer, men dette er ikke åpnet for.
Hørt snakk om at denne økte effekten kan man abbonere på.
Tenker ikke da på boost funksjonen som ligger der idag.

Har en følelse av at enten stemmer dette, eller så kommer det en sportsutgaven innen ett år eller så med økt effekt.

Noe som vet?
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Musk "About to end range anxiety"
onsdag 18. mars 2015, klokken 10:21
Ser nå at Navigasjon er standard med i alle biler som bestilles nå.
Kan det være at alle biler, dvs de som ikke har tech-pakke, også får navigasjon og dermed bedre info om ladere, rekkevidde, planlegging osv?
Alle biler uten tech, kan betale 1000 dollar og få navi, så kan være det er så få som ikke har det at de ruller ut til alle nå?

#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lav ladehastighet - Schuko
tirsdag 10. februar 2015, klokken 11:31
var nok gjennomsnittsverdiene som satt meg ut.
Stoppet/startet ladingen, og nå er ladehastigheten 13,2 (ikke lang unna 14 som er det forventede/optimale)
#7
Model S 2013 - 2022 / Lav ladehastighet - Schuko
tirsdag 10. februar 2015, klokken 10:40
Hei,

Synes ladehastigheten har gått noe ned etter siste oppdatering.
Ligger nå på ca 10 km/h ( 7,5 amp til batteriet ifølge visible Tesla)
Står på skjermen at den trekker 13 amp. Hvor går de resterende ca 6,5 amp?
Står ikke på varme i kupeen og den lader i en garasjekjeller med ca 6-7 grader i.

Noen andre som opplever det samme? Eller er det bare batteriet som varmes hver gang jeg har sjekket :)
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla setter opp prisene - igjen
onsdag 28. januar 2015, klokken 14:44
Da er prisene henholdsvis: 516.200,-   - 592.200,- og 768.200,-


Ser nå at artikkelen er oppdatert med nye priser som er korrekte.

"Fra Teslas norske hjemmeside kan man nå lese at kontantprisene (som er inkludert vrakpant og dokumentavgift) har økt til henholdsvis 516.200 kroner, 592.000 kroner og 768.200 kroner for de tre utgavene 60, 85 og P85D."
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla setter opp prisene - igjen
onsdag 28. januar 2015, klokken 13:54
Men hvilke priser er det hegnar.no opererer med?

"kontantprisene har økt til henholdsvis 540.800 kroner, 603.000 kroner og 768.200 kroner for de tre utgavene 60, 85 og P85D."

Får ikke de til å stemme med hjemmesidene.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA