Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jakvist

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel
onsdag 02. august 2017, klokken 13:24
Man velger i appen om man skal kjøle eller varme, samt om det skal foregå i 10, 20 eller 30 minutter. Når man starter varme/kjøle med nøkkel, så bruker den det som er forhåndsdefinert i app.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel
torsdag 10. november 2016, klokken 08:54
Funker som en drøm! Har 2016 modell.

Kjøpte loddeutstyr på Clas Ohlson og knotet voldsomt i ca 1,5 time. Følte at jeg kunne ha trengt 4 hender. Men etter prøving og feiling, fikk jeg det da til. Brukte en gammel hodetelefonledning til prosjektet. Det var forholdsvis god plass inne i nøkkelen, slik at det kan være lurt å la ledningen være litt lenger enn nødvendig. Tipper at jeg skal klare å fikse nøkkel nr 2 på ca 10 minutter.
#3
Takker for svar. Litt nedtur å legge min gamle buddy supertooth i en ny outlander, men det har jeg nå gjort.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Langkjøring med Phev 2016
fredag 05. august 2016, klokken 10:37
På langkjøring trykker jeg raskt på SAVE slik at jeg kan kjøre på bare batteri der jeg forventer køkjøring. Tror det er økonomisk fornuftig.

På varmedager er det også kjekt å ha igjen litt batteri slik at jeg kan la bilen stå med AC på mens familien handler is på en bensinstasjon - uten at den står på tomgang.
#5
Har koblet opp Samsung med blåtann for telefon/handsfree og medieavspilling (spotify.) Da får jeg dessverre ikke taleanvisninger fra Tomtom. Selv ikke når jeg ikke streamer musikk eller hører på radio. Noen som har en ide til hvordan dette kan løses?
#6
Regenerering fungerer ikke på får Nissan Leaf når batteriet er fulladet. Bilen har ikke noe sted å gjøre av energien. Slik er det nok på vår Outlander også.
#7
Jeg kjører en del lokalt med tilhenger. Liker å bruke full regenerering B5 når jeg kjører outlander. Kom til å tenke på at det neppe kan være optimalt å kjøre tilhenger med full regenerering. Hvis tilhenger bremser pga regenerering på outlander, så reduseres jo effekten av regenereringen betydelig (?)... Lurer derfor på når bremsene på tilhenger slår inn og hvor mye regenerering jeg kan bruke før dette skjer. Noen som vet eller har synspunkter?
#8
I brosjyren som ligger ute på nettet vises det helt klart Eco-knapp - ikke EV. Min forhandler bekrefter at EV knapp først vil komme på 2017 modell.
#9
Sitat fra: TeslaMeløy på torsdag 21. april 2016, klokken 12:36
Helt nye Outlander PHEV har egen EV knapp for å kjøre helelektrisk. dvs de som bestilles fra nå.

Vi bestilte vår medio februar med levering i midten av mai. Hadde jeg kjent til at det kom en EV knapp "fra nå" hadde jeg definitivt ventet med å bestille. Vil faktisk vurdere å selge kjøretøyet og bestille en til.
#10
norway@teslamotors.com fikk jeg feilmelding på. Noen andre forslag?
#11
Vi fant ut av vi kan klare oss med en Outlander PHEV og bestilte medio februar med levering medio mai. 2 år gammel reservasjon på X kanselleres. Da ble det ikke helt som vi hadde håpet, men greit nok.
#12
Vi bestilte Ruby svart + svart medio februar med levering medio mai; altså 3 måneder.
#13
Model X 2014 - 2022 / Sv: Nye bilder 2. seteråd
onsdag 16. september 2015, klokken 12:33
Ut i fra bildene er jeg spent på hvor stor benplass det blir på 2. seterad med nedfelt 3. seterad. Videre er jeg spent på om det blir mulig å legge ned kun ett sete på rad 3 eller om de ikke er mulige å dele. Noen formeninger?
#14
Jeg synes at Fortums brikke/rfid-løsning fungerer godt. Har møtt andre som ikke fikk ladet med SMS, men brikken min fungerte helt fint. Har også klippekort fra Grønn kontakt som fungerer bra.
#15
Vi kjørte fra Lillestrøm i sommer. Ankom Hamar med 18 %.  Hurtigladet i 20 min. Ankom Nordseter med 13 %.  Hjem igjen ladet vi i 14 min på Minnesund og ankom Lillestrøm med god margin.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA