Har aldri hørt om Bollinger eller sett denne løsningen. Men var noe slikt jeg tenkte, og at andre har et slikt design øker jo sjansen for at Tesla ser det.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: emil på lørdag 12. september 2015, klokken 19:54Sitat fra: ladov på lørdag 12. september 2015, klokken 19:20
Hvis du søker etter 'renault zoe lading' så er treff nr 2 Renaults egen skryteside.. Der finnes følgende tekst: 'I tillegg har den
nye motoren et nytt Caméléon ladesystem som gjør
at den kan lades raskere hjemme. Ladetidene** er
redusert med 20 minutter (fra 2 timer til 100 minutter)
på 11 kw og til 5 timer og 40 minutter (fra 6
timer) på 3,6 kw.'
At laderen er mer effektiv uansett ladestyrke tviler jeg ikke på når man kommer med ny lader/motor konstruksjon. Det sier ingen ting direkte om større prosentvis forbedring på 11kW enn 2.2-3.6kW, men det kan ha med at tiden helt på slutten med balansering av cellene fra 99% til 100% er blitt forbedret og kortet ned. Men dette er bare gjetting fra min side...
Fokuset når det gjelder ladetid på den nye laderen har ellers ligget på mer effektiv saktelading hjemme og ikke på semihurtig lading.
Sitat fra: TS på fredag 05. september 2014, klokken 23:13
Hyggelig lesning. Jeg hadde for mange år siden bestemt meg for å aldri kjøpe fransk eller amerikansk ..
Snart blir det begge deler i husstanden tror jeg..
Den store ulempen med Zoe, er fortsatt at den ikke er kompatibel med brorparten av strømnettet i Norge. Mobil trafo virker patetisk, men jeg håper det etter hvert kommer en ny norsk UMC slik som Tesla har laget for å løse det. Dersom det blir en løsning i bilen som ikke blir bakoverkompatibel, så ser jeg for meg et større verdifall...
Sitat fra: edakcots på tirsdag 02. september 2014, klokken 18:46
Ja, 34 er ikke mange biler, men nyheten om ladeløsningen kom jo bare for noen dager siden. Jeg vet det skrives langt flere kontrakter i disse dager, så jeg forventer at ZOE tar store innhogg i markedsandeler utover høsten
Sitat fra: fredag på torsdag 21. august 2014, klokken 18:12Sitat fra: Ole Petter på torsdag 21. august 2014, klokken 17:08Sitat fra: fredag på torsdag 21. august 2014, klokken 15:09
Jeg tror manglende mulighet for lading på vanlige schuko ladestolper med IT er hovedårsaken til at Zoe ikke har solgt noe særlig i Norge enda.
Jeg tror heller problemet er myten om at man må lade alle elbiler i vanlig stikkontakt.
Myten?
Det er sånn de fleste elbilister i Norge lader.
De færreste har industrikontakt eller type2-kontakt hjemme, eller benytter kun offentlig lading for å lade sin elbil.
Sitat fra: P85TMS på torsdag 21. august 2014, klokken 13:15
Lurer litt på mindre elbil som bil nr 2 for å gå helelektrisk. Største ulempene jeg finner med eGolf er mangel på semihurtig lading og ufattelig dårlig info via importør. Tenker da spesielt på varmepumpe. Ulikt tyskerne å være så ullne i informasjonen. Jeg kan ikke bestille bil og ha ett leveringsvindu på over 3mnd.
Sitat fra: emil på torsdag 21. august 2014, klokken 18:36Sitat fra: Ole Petter på torsdag 21. august 2014, klokken 17:10
Hvorfor vil du lade på enfase? Det går jo saktere.
Fordi alle steder det vil være aktuellt for meg å lade nå er det bare enfase IT tilgjengelig.