Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 50%NoFuel

#1
Model Y / Sv: Takstativ på lager
tirsdag 14. desember 2021, klokken 22:14
På lager på Tesla shop...
#2
Model Y / Tekstilmatte bagasjerom - erfaringer?
tirsdag 21. september 2021, klokken 20:50
Noen som har erfaring med tekstilmatten fra Tesla til bagasjerom? Er den fleksibel slik at det feks er enkelt å komme til brønnen? Noen som har bilder fra egen bil?

Link: https://shop.tesla.com/no_no/product/model-y-_-robust-tekstilmatte-i-bakre-bagasjerom
#3
Model Y / Sv: Forbruk og rekkevidde
søndag 05. september 2021, klokken 17:23
Sitat fra: stue på søndag 05. september 2021, klokken 15:40
Husk at det er først og fremt i høye hastigheter over lang tid det kommer best til syne at Tesla har effektive biler.

For norsk kjøring så er er det ikke STORE forskjeller på model y og konkurrenter på effektivitet.

Så jeg skjønner veldig godt at mange klarer seg med id4 f.eks, og da får man også en mye mer komfortabel og solid bil enn model y. Skal man kjøre mye fort og langt over lange strekninger så vil jo model y være bedre.

Så nettopp en video av en norsk test av Model y hvor det knirker, knaker og skrangler på ujevn vei i tillegg til høylydt dekkstøy. Noe man aldri ville opplevd i en id4.

Vel jeg har eid etron 55, eqc, TMS, TMX, TM3 for å nevne noen. For alle som kjører på hytta en fredag ettermiddag på vinteren så er det stor forskjell på effektivitet. På etron og eqc må du lade til 100% før avgang, kjøre direkte og rolig for å komme frem til hytta uten å lade. På Teslaene så kan man puste rolig, legge seg i venstre fil ved behov og komme til hytta med god margin...
#4
Model Y / Sv: Forbruk og rekkevidde
torsdag 02. september 2021, klokken 18:24
Sjekk ut Teslabjørn sin teaser på videoen han har lagt ut ifm uthenting av nye TMY sammen med Marcusbil. Hvis det stemmer så er 19" dekkene mer effektive enn 18" han benyttet i testen som er publisert. Testen kommer i morgen...
#5
Model Y / Sv: Rekkevidden på din Model Y i appen
tirsdag 24. august 2021, klokken 20:27
Tesla har en form for GOM. Hvis man går inn på Energy og velger feks AVERAGE og 50km, så vil den på høyre side av grafen vise forventet rekkevidde basert på gjennomsnittlig kjøremønster siste 50km.

Det andre som vises er EPA og endres ikke ift vær, kjøremønster osv
#6
Model Y / Sv: Rattvarme eller ikke?
fredag 20. august 2021, klokken 18:30
Fikk sneket meg inn i en MY i dag og sjekket diverse - og det er rattvarme...
#7
Model Y / Sv: Rattvarme eller ikke?
tirsdag 17. august 2021, klokken 20:06
Fikk også bekreftet at min MY har rattvarme
#8
Ja, da vet vi at noen MY LR har Y5CD batteri (som vi allerede visste), men det utelater ikke at det kan være biler med Y5LD batteri.
#9
Bestilte for en uke siden og forventet 542 da det var det eneste tilgjengelige wltp tallet (bla HongKong). Rekkevidden oppgitt i europa (505) var bare et estimat. Samme antagelser gjorde vel Teknisk Ukeblad (TU) også. Her sender de gamle batterier til Europa og selger det nyeste i Asia (og USA).
#10
På performance modellen i Kina hvor rekkevidden er oppgitt til 480 så er det wltp (det står eksplisitt). Og den er identisk med perf. rekkevidde i andre wltp markeder.
#11
Ilfg artikkelen så er det ingen 82kwh batteri det er søkt om i Kina. Eneste 82kwh batteri er Panasonic sitt. Ihvertfall i følge min (begrensede) innsikt.

Hvis du ser på søknaden så er rekkevidden for LR AWD med det nye LG batteriet 594 (og det hadde vel noe ny kjemi og litt mer (1) kwh).
#12
Hvis dere analyserer ulike kilder som:
- Tesla konfigurator for hhv Kina, HK og Macau
- Electrek sin artikkel: https://electrek.co/2021/08/11/tesla-files-produce-5-model-y-versions-gigafactory-shanghai-exportations/

Da kan man gjøre vurderinger på hva nåværende og kommende rekkevidde vil være på både LR og performance. Antar nåværende rekkevidde på LR er 542 (som HK og Macau) og ny blir 594 som Kina. På perfomance kan man anta 480 på nåværende og 528 på nytt batteri.

Grunnen til at HK og Macau har nytt batteri på perfomance og ikke LR er at LR leveres snart, mens Performance er litt lenger frem (som i Europa).
#13
VIN 897xxx. SMS forventet levering midten av mars.
#14
Audi e-tron / Mange etron på Finn.no
onsdag 26. februar 2020, klokken 20:50
Det ligger veldig mange etron på finn.no med tanke på hvor lenge den har vært i markedet/antall solgt. Angrer folk på kjøpet?
#15
Sitat fra: mthoring på tirsdag 05. mars 2019, klokken 19:01
"Ca 5000,-" var svaret jeg fikk, og det skulle inkludere modding av bilen og selve takstativet. Fikk time i starten av juni, er ikke noe hast for min del.

Vet du hva som evt må modifiseres?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA