Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - B_Tesla

Sider: [1] 2 3 ... 49
1
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Tesla S85 med Autopilot og 21”
« på: Mandag 29. Juni 2020, klokken 14:19 »
Vurderer å selge min sorte S85 fra 2014. Dette er en noe unik bil på flere måter. Det er den aller første leverte S85 med Autopilot. Flere ble registrert samme dag, men min rullet først ut til eier.

Har også oppgradert til 4g, og sitter 21 originale felger på sommer. 20” vinter. Relativt nye sommerdekk. Øvrig har bilen;

- Luffjærer
- Panorama
- Techpakke
- Diverse annet.
- Gratis superlader
- dobbeltladere
- 4G

Registrert slutten av november 2014, gått ca 100k. Kun en eier.

Interessert, send meg en PM.

2
BMW i3 / Sv: Piggdekk til i3
« på: ſøndag 06. Oktober 2019, klokken 23:19 »
Ligger på ca 6 ferdig på bilen tror jeg.

3
BMW i3 / Sv: Vurderer å kjøpe i3
« på: ſøndag 06. Oktober 2019, klokken 22:01 »
i3 er en topp bil.... i byen. Og der bor den godt. Går som en kule, og sitter så lenge det ikke er snø. Men den er litt som en go-kart. Kort avstand mellom akslingene og et hjul i hvert hjørne. Snurrer veldig lett på is.

4
BMW i3 / Sv: Piggdekk til i3
« på: ſøndag 06. Oktober 2019, klokken 21:55 »
Og erfaringen.....

5
BMW i3 / Piggdekk til i3
« på: ſøndag 06. Oktober 2019, klokken 21:17 »
Har av ymse årsaker litt behov for piggdekk til kona sin i3. Er det noen som har erfaringer? Eneste jeg har funnet er TRI-ACE SNOW WHITE II stud, og er litt skeptisk da jeg ikke har hørt stort om merket, ei heller sett noen tester. Men til nå er det eneste jeg har funnet. Er det bedre med et Continental, Nokian etc? Uten pigg altså, enn dette ukjente. Bilen står til stadighet å spinner ut mot hovedvei, og fra hovedvei til kona sitt kontor.

6
BMW i3 / Sv: Batterioppgradering 60Ah - 94Ah
« på: Mandag 17. Oktober 2016, klokken 23:21 »
Årsaken til ulikheten mellom tesla og i3 når det er kaldt kommer av den relative forskjellen i batteristørrelse. Mye går til oppvarming, men antall kWh som går dit er ikke så ulikt på Tesla og i3. Mister man si 30 km til oppvarming er det rundt 4,5 kWh. I en i3 er det 22,7%. Til sammenlikning vil 4,5 kWh være 5,5% av batteriet i en Tesla. Lærdommen er nok at temperatur vil bli mindre og mindre viktig med tiden, når biler får størrre og større batteri og bedre isolering.

7
BMW i3 / Sv: noob i BMW i3
« på: ſøndag 16. Oktober 2016, klokken 22:55 »
Kjører hun tur/retur Oslo og lader hjemme er det ganske normalt. Hun skal flytte seg opp et par hundre meter på vei hjem og da blir estimater deretter. Hilsen en som bor 100 meter høyere kanskje litt lenger sørvest, litt avhengig av hvor i Asker self.

Bor ved Holmen, så 20-30m over havet avhengig av hvor i Hagen jeg står;) men har funnet syndebukken. Er som nevnt over gammel SW. Fra 2014. Har fått time, og skal inn å få ny SW i November.

Må forøvrig legge til at bilen er fantastisk. Merker at det er fare for en i5 dersom den skulle dukke opp helelektrisk. Mange ting hvor i3 går min Tesla en høy gang. Men vi får se.

8
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
« på: Torsdag 13. Oktober 2016, klokken 15:31 »
102 hk er hva bilen kan levere over tid. Tror det er en time. Min Tesla har under 100hk, så intet å skjemmes over. Så min kones i3 har nesten dobbel effekt enn min Tesla.

9
BMW i3 / Sv: noob i BMW i3
« på: Torsdag 13. Oktober 2016, klokken 13:45 »
Takk for nyttige svar. Veldig fornøyd så langt. Super bil, og kvalitet overgår min Tesla på mange punkter. Kjørte Skien-Asker med den første dagen, og funket ganske bra. Følgelig litt mer rekkevidde angst, og svært lite mva på fartsgrensen. Kanskje til og med litt avslag inni mellom.

10
BMW i3 / Sv: noob i BMW i3
« på: Torsdag 13. Oktober 2016, klokken 12:12 »
Tror jeg har satt den til kl 7:00 hver morgen, så bør bety at batteri er varmt. Hva bør jeg da forvente at range estimeres som?

11
BMW i3 / Sv: noob i BMW i3
« på: Torsdag 13. Oktober 2016, klokken 11:24 »
Hvordan forvarmer jeg bilen slik at batteriet blir skikkelig varmt. Hadde ikke tid til full gjennomgang hos BMW. Kanskje keg må ta en tur innom for bedre opplæring. Men er ventilasjon i app koblet til batteri varme, på samme måte som i vår Tesla? Føler meg som skikkelig noob igjen nå...

12
BMW i3 / noob i BMW i3
« på: Torsdag 13. Oktober 2016, klokken 09:47 »
Hei godt folk. Kjøpte en brukt i3 til kona. Gått 8k. Når den er fulladet sier den at rekkevidde er ca 100 km. Stemmer dette, eller er det noen forvaltning etc som bør gjøres for å få mest ut av batteriet. Er en 2014 (fra oktober). Temp er ca 3-4 grader om dagen (Asker).

13
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
« på: Onsdag 20. Mai 2015, klokken 21:24 »
Tempe Dekkservice har rett sensor. Sender over hele landet om du ikke bor i Trondheim ca.

14
Model S / Sv: Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det
« på: Fredag 24. April 2015, klokken 00:15 »
Du skal ha 36A for å klare 6 timer til full charge. Tror ikke det er så mye av det på landsbygda i Kina. I Shanghai er det ikke mange som har egen parkering. Der står du på gaten. Men strengt tatt er charge tid meningsløst. Har ikke tenkt over dette stort etter jeg fikk Tesla. Eneste er på langtur, og da er det viktig å ha SC. El-Bil hadde ikke fungert for oss uten SC.

15
Model S / Sv: Effekt forbruk for å få 1l drivstoff?
« på: Fredag 24. April 2015, klokken 00:10 »
Vil legge til at det stort sett er piss i havet seismikk skipet bruker i forhold til drillskipet (prøveborring). Ikke det at det ikke går bra med fuel på et seismikk skip, det går bare sinnsykt mye på et drillskip. Standard oppsett er der gjerne 2000-3000kW generatore for høyspennings tavlene, og de generatorene er det 6 stykker av. Altså ca 12000-18000 kW med generatore (og disse er ikke mulig å drifte fra landstrøm innen overskuelig fremtid). Dette drifter en kombinasjon av posisjonerings systemet og drillen. Drillen er nok den største heavy consumer, og totalt flukturerer det nok rundt 20-45% load i snitt. Alle generatore er online 24/7 under en slik operasjon. Merk at fuel forbruket der er ulinjært.

Når det kommer til forbruket til offshore båter, så er CO2 neglisjerbart i forhold til NOx. På biiler er utslippet av NOx relativt lite. Det er det ikke her. Et titall små offshore båter (100 fot ca +-), slipper ut det samme som 40 000 biler. Og disse er en del av kjeden well-to-wheel.

Sider: [1] 2 3 ... 49