Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 4Matic Fanatic

#1
Siste nytt fra elbil.no / Sv: Antall ansatte i elbilforeningen.
fredag 15. mars 2024, klokken 11:45
Sitat fra: eisa01 på lørdag 10. februar 2024, klokken 10:27Ellers skulle jeg ønske slike organisasjoner hjalp medlemmene i forbrukerspørsmål med å ta flere saker for retten, slik at man fikk avgjort prinsippsaker. E.g., alt trøbbelet med eGolf og sensorer burde vært høyst relevant for mange medlemmer, men de lever nå på nåde av hvor flinke de er i forbrukerklagenemda

Jeg bare mistenker at å dra fram feil som denne (et annen eGolf-mareritt er ladeluke/kabelføring) ikke fremmer "elbilens utbredelse i Norge" som er hovedfokuset for Elbilforeningen, og derfor aldri følges opp?

Etterhvert har det vel vist seg at tesen om at elbiler aldri får noen feil siden det er færre bevegelige deler enn på tilsvarende fossilbiler ikke helt holder vann - det er nok av dyre ting som feiler her også, og mange er rene seriefeil som gjerne dukker opp når bilene er utenfor garanti...
#2
i-Pace / Sv: Jaguar Incontrol fornying?
onsdag 28. februar 2024, klokken 12:25
Det kommer vel an på selger hva du får med her, jeg mener det er Jaguar Norge som har fornyet for de norsksolgte bilene. All privatimport utenom må nok håndteres på annet vis
#3
i-Pace / Sv: Jaguar Incontrol fornying?
tirsdag 23. januar 2024, klokken 11:41
Ble fornyet for meg igjen nå for en stund siden, 02/2019-modell

PRO-TJENESTER
Utløper: 11.02.2029

REMOTE
Utløper: 11.02.2025

SECURE TRACKER
Utløper: 11.02.2025

Når det gjelder kart-løsningen virker det derimot som det er slutt nå som bilen blir 5 år i februar, der er det kommet tilbud om fornying.

#4
i-Pace / Sv: Ladehastighet i-pace
onsdag 17. januar 2024, klokken 10:30
Sitat fra: daktari på tirsdag 09. januar 2024, klokken 21:38De første I-pacene støtte bare 1-fas lading

3fas/11kW lading kom på MY21, samtidig med 3-delt bakseterygg og Pivi Pro infotainment.
#5
i-Pace / Sv: Bulker og striper i bunnplate/batterikasse
tirsdag 19. desember 2023, klokken 10:11
Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 19. desember 2023, klokken 09:29...Virker som opp pussing av bad har høyere prioritet, skjønner egentlig ikke hva det har med bil å gjøre.
;D  ;D  ;D
#6
i-Pace / Sv: Bulker og striper i bunnplate/batterikasse
onsdag 13. desember 2023, klokken 14:08
Dersom kassen må byttes ref. linken over vil bilen bli kondemnert...
Ellers helt bak mål at ikke Jaguar-verkstedet vil se på saken?
#7
i-Pace / Sv: Serivce priser
lørdag 09. desember 2023, klokken 19:41
Sitat fra: Barfot på fredag 08. desember 2023, klokken 11:11Det er kampanje på 100.000 service nå, og ifølge nettsiden, inklusive bytte av bremseslanger :

https://www.jaguar.no/eierskap/kampanjer/tredjegangsservice-ipace

Jommen ja.. de har nok mistet mye kunder på den idiotprisen de opprinnelig gikk ut med på denne servicen.

Jeg kjøpte originale bremseslanger fra UK og fikk Mekonomen til å ta servicen og montere dem.
Kom totalt med deler og arbeid på 7500kr men hadde nok benyttet forhandler om det kostet 11500 og ikke 17500-20k som var "tilbudet" jeg fikk hos Nardo Bil..
#8
i-Pace / Sv: Fabrikkgarantien går ut snart
søndag 10. september 2023, klokken 10:44
Når det gjelder det trådstarter spør om - jeg har endret til toppkasko/superforsikring som ihvertfall i teorien skal dekke feil på drivverk/motor. Ellers har vi jo batterigarantien enda en stund om det skulle skje noe med batteriet..

Jeg er mer bekymret for JLR`s evne til å levere deler om det skulle oppstå feil, for min del har dette funka "greit nok" siden jeg stort sett har kjørt I-Pace leiebil når min har stått på verksted (en gang 3 måneder, en gang 2 måneder, flere ganger noen dager).
Dette vil jo ikke skje når garantien er vekk, og dette gjelder biler i produksjon og under garanti. Hva som skjer etter 2025 når Jaguar skal bli den nye Bentley og I-Pace forsvinner fra sortimentet er en annen sak...
#9
i-Pace / Sv: Fabrikkgarantien går ut snart
søndag 10. september 2023, klokken 10:37
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 30. juli 2023, klokken 08:21...Bremsene ruster ja. Jeg har kjørt høy regenerering, dvs at bilen bremser selv når du går av gassen, men da bremsene ruster fordi jeg kjører lite om dagen har jeg skiftet til lav regenerering. Det holder bremse-skivene rene...

Vet du eller tror du at lav regenerering bruker skivebremsene mer?
Jeg er av den bestemte mening at dette ikke har noe å si, om du ellers kjører likt vil bilen uansett bruke regenerering når du begynner å trykke på bremsepedalen, og først involvere skivebremsene når du passerer et visst nivå.
#10
i-Pace / Sv: Hvorfor faller prisen på bilen?
onsdag 19. juli 2023, klokken 13:02
Sitat fra: Moas på onsdag 19. juli 2023, klokken 12:28Er det verdt det?
Vel, jeg ble enig med meg selv for et år siden at 700k i mellomlegg fra I-Pace til en tilsvarende rask Taycan ikke var verdt det.  :-)

Dersom eneste alternativet er Leaf vil jeg kunne svelge ganske store utgifter, eller kjøre gammel bil i stedet.
#11
i-Pace / Sv: Hvorfor faller prisen på bilen?
onsdag 19. juli 2023, klokken 10:48
Alle dyre biler faller som en stein nå om dagen, er ikke bare I-Pace.
https://www.tv2.no/broom/har-blitt-70000-kroner-billigere-pa-bare-noen-maneder/15847980/
#12
i-Pace / Sv: Jaguar Incontrol fornying?
tirsdag 18. juli 2023, klokken 12:11
Blir foreløpig fornyet for meg... 02/2019-modell

PRO-TJENESTER
Utløper: 11.02.2029

REMOTE
Utløper: 11.02.2024

SECURE TRACKER
Utløper: 11.02.2024
#13
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
tirsdag 11. juli 2023, klokken 12:22
BECM hos meg ble oppdatert til BR-AAJ-BE-AE-BE hos Nardo bil i fjor vinter.
Hurtiglading fungerte ikke skikkelig (maks 2 min med 95-100kW før den raste ned til 80kW/200A, fra bilen av ny).
Ba om at nå måtte de oppdatere alle modulene, og siden har magisk nok hurtiglading fungert normalt.

Dette er et stort problem, at det er slike forskjeller mellom bilene når det gjelder softwarenivå, og at "ingen" av forhandlerne tar tak i dette uten at man presser på selv, og vet hva man skal be om.
#14
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
mandag 03. juli 2023, klokken 19:03
Hvem vet hva de har gjort, hos deg høres det nå mest ut som de ikke har gjort noe.
Dette var den eneste tingen jeg leste om, at første verdi ble til BS.
#15
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
fredag 23. juni 2023, klokken 11:29
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 23. juni 2023, klokken 08:31Hos meg står det det samme som tidligere for batteristrøm, men har ikke kjørt bilen siden oppdatering så ting kan endre seg erfaringsmessig.

Hos meg står det:
Kjøretøyets tilkoblingssystem: 20.2 (endret fra 19.2)
Kontrollsystem for batteristrøm: BR-AAG-BD-AD-BE (likt)

Tror ikke den oppdateringen du har fått da er relatert til H441.

Det er jo spesifikt BECM som har fått en feilfiks for å få en bedre styring av ladeprosess/batteri som jeg forstår det.
Ellers sto det også i de referansene jeg så at pre-Pivi Pro-biler måtte inn for å rette denne?

Sist jeg sjekket var min BR-AAJ-BE-AE-BE som er hakket over din på 2., 3. og 4. verdi, men den har jeg hatt et år..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA