Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Doleo

#1
ID.4 / Sv: Hva forventer DU av oppdatering 3.0?
tirsdag 22. mars 2022, klokken 22:09
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 22. mars 2022, klokken 22:04
Sitat fra: Hallgrim86 på tirsdag 22. mars 2022, klokken 21:31
Sitat fra: Doleo på tirsdag 22. mars 2022, klokken 21:22
Dette gjøres av bl.a.euroNCAP. Du finner video av alle tester hos de. Godkjenning av laneassist  er også en del av typegodkjenningen til bilene. Ta kontakt med relevante myndigheter hvis det er behov for utdypende tekniske detaljer og objektive testkriterier.


https://www.youtube.com/watch?v=ceLcNHsISmI

Video av testen du nevner.

Videoen viste helt på slutten Lane Keep assist som dro bilen inn fra veiskulder og inn mot midten av veien. Mao den overreagerte helt tydelig. En god lane assist burde ikke styre bilen inn mot midten,men gripe inn for å hindre bilen fra å krysse sidelinjen UTEN å dra bilen inn mot midten,men følge linjen. Det er nå slik jeg kunne ønsket meg den. Send gjerne linker der andre biler testes for om mulig se forskjeller
https://www.euroncap.com/en
#2
ID.4 / Sv: Hva forventer DU av oppdatering 3.0?
tirsdag 22. mars 2022, klokken 21:53
Sitat fra: El-inor på tirsdag 22. mars 2022, klokken 21:39
VW hevder at de har lyttet til tilbakemeldinger fra kunder når det gjelder hvilke endringer som er lagt inn i oppdatering 3.0. Det hELgenen har frontet her er i høyeste grad en tilbakemelding som VW bør ønske velkommen og lytte til.

På dette forumet er vi som kan ha kritiske bemerkninger til det VW leverer å betrakte som en pariakaste. Alle VW/Møller-ortodokse bør merke seg at ryggsleiking/oppetterryggenpissing ikke fører til noe som helst når det gjelder en helt nødvendig videreutvikling av det per dato noe tilbakestående produktet vi kjører eller har i bestilling.

Ok. Jeg er uenig med deg. Å karikere andre som er uenige med deg som ortodokse og ta rollen pariakaste fører ikke noe godt meg seg.

Det er lov å være uenig, du kan mene at noe er dårlig mens jeg mener det er bra. Jeg trenger ikke være enig med deg, og du trenger ikke være enig med meg. Det er ok.

Men det gjør meg ikke til en ryggsleikende ortodoks pariakastende person. Det er en ganske drøy påstand som ikke inbyr til en meningsfull videre  diskusjon.
#3
ID.4 / Sv: Hva forventer DU av oppdatering 3.0?
tirsdag 22. mars 2022, klokken 21:22
Dette gjøres av bl.a.euroNCAP. Du finner video av alle tester hos de. Godkjenning av laneassist  er også en del av typegodkjenningen til bilene. Ta kontakt med relevante myndigheter hvis det er behov for utdypende tekniske detaljer og objektive testkriterier.
#4
Mazda Mx 30 er fin som bil nr to. Men dørløsningen gjør den lite egnet til småbarn, hvis det er viktig.
#5
Kjøpe elbil? / Sv: Førstegangskjøp av elbil med "lavt" budsjett
tirsdag 10. august 2021, klokken 17:35
Ligger noen neste nye Mazda Mx 30 til kr 230 000 på finn.
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Valgets kvaler
onsdag 09. juni 2021, klokken 11:54
Jeg har samme bruksmønster og endte opp med Mazda mx30. Er godt fornøyd med den, selv om den ikke vinner noen rekkevidde konkurranse så er den godt utstyrt og den fungerer ypperlig til pendling.
#7
Mazda MX-30 / Sv: Erfaringer med MX 30
fredag 30. oktober 2020, klokken 12:09
Anbefaler å prøvekjøre den selv. Hva som er godt eller dårlig utsyn kan være subjektivt.

Jeg syns det er helt normal utsyn fremover og til siden i bilen, ikke noe jeg har tenkt på. Dog er det litt små vinduer på dørene som går bakover, så side utsynet bakover er litt dårlig.

Ang. batteriet så tror det er ca. 32 netto, står det i Tibber appen i allefall, så de har sikkert kommet frem til det på en eller annen måte.

Hvor langt den går i -10 vet jeg ikke enda, forbruket har økt nå når det har vært +-0 her hvor jeg bor, til nærmere 18 kwH/100 km. Så ca 180 km rekkevidde ved noen få minus.
#8
Mazda MX-30 / Sv: Erfaringer med MX 30
lørdag 03. oktober 2020, klokken 21:53
Ja, det fungerte å forvarme fra batteri når jeg testet.
#9
Mazda MX-30 / Sv: Erfaringer med MX 30
søndag 27. september 2020, klokken 21:34
Har ikke kjørt noen lange turer enda, kan komme med en oppdatering etter høstferien.

Men jeg vil si at 200 km virker realistisk i høstvær uten alt for mange stopp. Jeg har kjørt mest til og fra jobb, 25 km hver vei (mest 80 sone, noen km med 100 sone og 50 sone), og da går ca 13-14% av batteriet hver vei. Så hvis du stopper hver 25 km, og må varme opp kupeen fra 8-9 grader hver gang, så kommer du ca. 190 km.

E-golfen (2015 modell) brukte ca 20% av batteriet på samme strekning, hvis det hjelper deg noe. Lekte litt med tallene, og vil tippe at praktisk rekkevidde er ca 50% bedre på MX30 sammenlignet med de første e-golfene. (25 km/20% gir 125 km rekkevidde på E-golf, noe som stemmer bra med mine erfaringer i kaldt høstvær. (25 km/13% gir 192 km rekkevidde på MX30).

#10
Mazda MX-30 / Erfaringer med MX 30
søndag 27. september 2020, klokken 19:43
Jeg har hatt MX 30 first Edition i litt over en uke nå, og tenkte å dele noen erfaringer og inntrykk siden det ikke er så mange innlegget her.

Erfaringer
- Bilen er veldig god og kjøre, personlig syns jeg den er bedre enn E-golf som jeg kjørte før.
- Bakdørene fungerer bedre enn fryktet for barna
- Bakseteplassen er også bedre enn fryktet
- Head up displayet er veldig nyttig, og har god grafikk.
- Varmeanlegget er mye bedre enn E-golf, og bilen blir fort varm (Fra utetemp på ca 4-5 + grader)
- Stabil App sammenlignet mot VW så langt, men litt tregere responstid på funksjoner.
- God kvalitetsfølelse på bilen.

Forbedringspunkter
- Burde vært en plass å legge ladekabler i frunken. Det er veldig god plass under panseret, så det burde absolutt være mulig å få til en løsning på dette.
- Høyttalerne er ok, men ikke noe mer. Antar at Bose i Cosmo versjonen er bedre.
- Ryggekamera blir skittent sammenlignet med E-golf. Om ikke VW har patent på å skjule kamera under merkeemblem så burde flere bilprodusenter kopiere dette.

Rekkevidden er bedre enn 1. gen e-golf, så til mitt bruk så syns jeg bilen fungerer helt ypperlig ,og jeg er veldig fornøyd og kan absolutt anbefale den. Men dersom rekkevidde er veldig viktig så er det andre biler som er bedre, men de koster også mer , spesielt dersom man ønsker samme kvalitetsfølelse og utstyrsnivå.

I testen i motor nevnte de at parkbremsen ikke automatisk skrudde seg av dersom man satt bilen i gir og ga gass. Men det har min bil begynt å gjøre. Jeg skal ikke si for sikkert at den ikke gjorde det før, men jeg mener også at den oppførte seg annerledes de første dagene. Jeg oppfatter i allefall at parkbremsen nå oppfører seg likt som den gjør i E-golf.

#11
Mazda MX-30 / Sv: Priser - og sammenligninger
onsdag 05. august 2020, klokken 21:55
Bestilte MX-30 i dag, erstatter en 1.gen e-golf.

Rekkevidden er jo ikke super. Men rekkevidden er jo bedre enn bilen den erstatter som har fungert helt fint som en nummer to bil til vårt bruk. Så sammenlignet med den så syns jeg bilen virker ok. Har ikke behov for 200 km ekstra rekkevidde i ID.3 til nesten 200 000 kr mer. ID.3 gir ingen mening som en nummer to bil med vårt bruksmønster tenker jeg.

Kan ikke se at MX-30 er noe dårligere teknisk enn 1.gen e-golf, mest spent på bakdørene og barn inn og ut.
#12
e-Golf / Sv: We Connect app
fredag 01. november 2019, klokken 09:37
Klager sendes på epost:
weconnect-support@volkswagen.de

De svarer på norsk. Tror det kan være greit at folk gir beskjed om at de er missfornøyd. Jeg fikk til svar i forrige uke at de hadde løst noen problemer, og det bare var å reinstallere appen så skulle det fungere... evt. så kunne jeg prøve på en annen telefon. Tjenesten har ikke fungert spesielt godt for meg i denne uken
#13
Audi e-tron / Sv: Tester Audi E-tron
torsdag 09. mai 2019, klokken 08:43
Her er også en ny review av e-tron


https://youtu.be/aP7of0p-GGU
#14
e-Golf / Sv: Priser service e-Golf
onsdag 01. oktober 2014, klokken 18:30
Prisliste for VW service http://www.volkswagen.no/no/service/veiledende-priser.html#none

Står ikke noe spesielt om elbiler, så vil tro det er samme pris

#15
e-Golf / Sv: Utbygging av CCS -hurtigladere.
søndag 10. august 2014, klokken 00:05
Sitat fra: Vw-E-Up på søndag 03. august 2014, klokken 01:03
Ønsker Lyse velkomne til Midtnorge! En hel landsdel uten CCS ladere. Om jeg ikke tar feil er det nå et år siden siste hurtigladere av noe slag ble satt i drift i de to trøndelagsfylkene. Antallet elbiler er vel på den tida omtrent doblet.

Åpner forhåpentligvis en ny hurtiglader hos Møller Bil Trondheim allerede på fredag.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA