Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - olemm

#1
Sitat fra: Kenny på tirsdag 13. april 2021, klokken 19:25
Er det noen som har erfaringer med Ohmiaavtaler som inngås direkte med utbygger, og lovligheten av disse?

Har nemlig sett flere eksempler på at det i prospekter for nybygg reklameres med nettopp Ohmia Charging.
En ting er kortvarige avtaler utbygger inngår, men avtalen med Ohmia setter tross alt klare begrensninger på bruken av egen parkeringsplass, tenker da spesielt på dette med fast bil per lader samt at man i prinsippet er forhindret i å sette opp en egen lader.
I tillegg virker det som en avtale det kan være krevende å komme seg ut av, ref. krav til flertall samt en kunstig høy utkjøpssum.

Jepp, har kjøpt leilighet i nybygg hvor dette har skjedd! Først fikk vi prisliste på tilvalg, hvor det stod at ladepunkt på garasjeplass kostet 50 000,- jeg fikk forhandlet meg fram til å få dette inkludert. Noe jeg fikk. I etterkant fikk jeg beskjed at utbygger hadde valgt Ohmia isteden, snakk om å føle r*vkjørt. Tok en lang prat med ansvarlig hos utbygger, som ikke så problemet, for jeg måtte jo skjønne at «jeg kunne lade så mye jeg ville, til fastpris. Det var jo en kjempegod løsning» jeg skal ihvertfall gjøre mitt for å komme ut av den avtalen så raskt det lar seg gjøre. Noen burde starte en Facebook-gruppe, som heter «UT med Ohmia», hvor man kan henvende seg for å få bistand til å kvitte seg med denne løsningen. Er mange elbileiere som blir sittende fastlåst i svinedyre ladeløsninger.
#2
Hentet min i Drammen idag.

Steinsprut i ruta, lakkfeil og to steinsprut på panser, lakkfeil på forskjerm, hakk i frontfanger, lakkfeil på bakskjerm, lakkfeil på to dører. Og riper på bakfanger.

Med andre ord, akkurat som forventet :-1: Tesla ansatt synes helt tydelig jeg var veldig pirkete.

Har hentet ut 3 nye bmw de siste 10 årene, uten å finne en brøkdel av disse feilene.

Ikke videre imponert over kvaliteten på karosseriet/lakk, virker som hastverksarbeid.

Interiørkvalitet overrasket positivt faktisk, opplevdes veldig bra. Hjulstøy var mindre en fryktet. Og kjøreegenskapene virker å være fantastiske.

Alt i alt oppleves det ikke som en premiumbil når man ser på eksteriørkvalitet, men innvendig og kjørefølelse ga et godt inntrykk.
#3
Model 3 / Sv: Bestille ny bil
fredag 15. januar 2021, klokken 17:46
Jeg stod mellom valget å kjøpe brukt, eller bestille ny. Jeg endte med å bestille ny forrige uke, fikk 0,25% rente.

Når jeg snakket med min Tesla rep, så sier han at rentekampanjen skulle i utgangspunktet bare gjelde for desember. Men at den hadde blitt forlenget, de hadde ikke mottatt noen sluttdato enda, annet enn beskjed at denne kampanjen kan bli avsluttet på veldig kort varsel.
#4
Model 3 / Sv: TM3 og støydemping
tirsdag 12. januar 2021, klokken 19:52
Den "nye" Model 3 som blir levert nå, den har bedre støydemping og laminerte sidevinduer. Skal visst være en vesensforskjell, uten at jeg har førstehåndskunnskap. Hvilken modell var det du leide?
#5
Jeg har fått svar fra min Tesla-rep at det er kun snakk om Performance modellene som har fått ny lyktinnsats. Rattvarme er det ingenting informasjon om.
#6
Har spurt nå vedr rattvarme og lykter, oppdaterer når jeg får svar.
#7
Bestilte grå/sort LR igår:) Min første Tesla, etter 2 forskjellige i3 de siste 6 år.

Snakket med en rep fra Tesla som mente at neste sending med biler, hadde mest sannsynlig utbedret varmepumpe. Spent på når man får vite levering.
#8
Model 3 / Sv: Hva er et godt kjøp av M3 LR?
tirsdag 05. januar 2021, klokken 20:22
Kanskje litt uklart formulert fra min side, mente å kjøpe brukt bil med FSD, da "slipper" man å betale for det. Bilene som ligger ute med FSD virker å være litt dyrere enn tilsvarende bil uten FSD, men ikke på langt nær 60 000,- i forskjell.
#9
Model 3 / Sv: Hva er et godt kjøp av M3 LR?
tirsdag 05. januar 2021, klokken 19:35
Takk for utfyllende svar, veldig nyttige betraktninger.

Pratet med Marius på First Auto akkurat, var en tillitsvekkende og hyggelig fyr.

Synes det er vanskelig å lande på en avgjørelse om man skulle handlet ny, eller kjøpe brukt. Den lave lånerenten taler jo til fordel for ny bil. Men å kjøpe brukt, frister også mtp verditapet som allerede er tatt, og mulighet til å få FSD «med på kjøpet»

Skal regne litt på det i kveld, hva de faktiske forskjellene blir, ved på kjøpe ny kontra brukt.
#10
Model 3 / Hva er et godt kjøp av M3 LR?
tirsdag 05. januar 2021, klokken 13:09
Hei,

Jeg vurderer å bytte min i3 med en Tesla Model 3 LR, motivert av rekkevidde og tilgang til SC-nettverket.

Men det er jo en jungel når man skal finne ut hvilke modell som lønner seg å kjøpe. Synes endel av de bilene som ligger på finn, ligger relativt høyt priset.

Forstår jeg det riktig at biler som har kjøpt FSD ved bestilling, vil få flere software-oppdateringer enn en bil som ikke har kjøpt dette?

Hva burde man tenke på når man skal kjøpe en model 3 som har gått ca 50 000km?

Disse to bilene er de mest aktuelle pr nå, hva tenker dere eksperter om disse?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=203056724

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=202379072

#11
Aha, da ble jeg klokere. Takk:)
#12
Dumt spørsmål, hva er type 2 plugg? Kan jeg bruke den på min i3?
#13
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladeplasser i Holmestrand
torsdag 18. desember 2014, klokken 23:40
Sitat fra: dørvakta på torsdag 18. desember 2014, klokken 00:30
Nå er det jo åpnet hurtiglader på kiwi holmestrand også. Det er en god erstatning for Grelland

Denne reddet meg når jeg skulle fra Fetsund til Larvik sist søndag. Hurtigladestasjonen ved Marienlyst stadion var ute av drift.

Det skal sies at det var et styr å få ladingen i gang. Brukte over 40 min for å få igang laderen, den viste masse feilmeldinger på skjermen.

Men Fortum kundeservice var helt fantastiske på servicen. De gjorde alt hva de kunne, men ting ordnet seg ikke før teknikkeren som monterte ladestolpen ringte meg opp og klarte å sette igang ladingen fra sin hjemmemaskin. Helt topp kundeservice, som tok barnesykdommene på den nymonterte laderen på alvor :D
#14
BMW i3 / Sv: Hvor langt har dere kjørt deres i3 ?
torsdag 18. desember 2014, klokken 23:29
Passert 4500 km nå, fikk bilen i slutten av september. Meget fornøyd.
Eneste feil som kan meldes, er at jeg sleit med å lukke panseret etter å ha fylt spylevæske. Og at bilen melder om lite spylevæske enda den er full. Muligens en sensorfeil el.
#15
Bilen sier det er lite spylevæske igjen, når jeg akkurat har fylt opp (med en dunk, jeg fikk av forhandler når jeg hentet bilen), er det en sensorfeil?

Og her om dagen, fikk jeg ikke igjen panseret, den ville ikke låse seg. Dette løste seg etter at jeg hadde trykket på "åpne-panser-knappen" mange nok ganger. Hva kan det skyldes? Muligens låsemekanismen hadde fryst? Var 5 blå.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA