Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: MrBacardi på mandag 06. mars 2017, klokken 12:17
Her er førstegangsregistreringer i Norge for februar:
[...]
Av disse er laveste regnr i EL-serien EL 21121, høyeste EL 99998
[...]
Sitat fra: MrBacardi på lørdag 25. juni 2016, klokken 23:43Sitat fra: HoeggenEL på torsdag 23. juni 2016, klokken 14:58
Ønsker meg en hakeparentes med totalt antall av hver enkelt modell i oppdateringene dine, MrBacardi.![]()
Må begynne å nærme seg 25.000 Nissan LEAF på veiene i Norge nå?
Skal se hva jeg får til!Mye datavask som må til pga mye feil i registreringene hos vegvesenet.
Sitat fra: eivhelle på mandag 04. april 2016, klokken 15:47Sitat fra: HoeggenEL på mandag 04. april 2016, klokken 15:37I følge en artikkel i TU som omhandler NEL, går det med rundt 50KWh pr. kg for elektrolyse pluss 15KWh for komprimering til 700 bar. Og tommelfinger regelen for hydrogenbiler er at du kan kjøre 10 mil pr. kg hydrogen.
Hvor mange kWh (elektrisk) går med for å produsere nok hydrogen til å kjøre ei mil med dagens teknologi?
Så du bruke da ca. 6.5KWh pr. kjørte mil.
Dette blir da selvsagt på sommerføre. Toyota har testet Mirai under norske vinterforhold og estimerer 400 km vinterstid. VG testet samme bil og fikk estimert 340-350 km. Dette er da basert på en tank kapasitet på 5 kg. I så fall får vi et forbruk på i overkant av 8 KWh pr. mil.
Sitat fra: Bondeknøl på mandag 21. mars 2016, klokken 11:27Sikker på at det ikke er 5år/100.000km for 24kWh?
[...]
24kwt: 5 år eller 80 000 km. Det som inntreffer først.
30kwt: 8 år eller 160 000km. Det som inntreffer først.
[...]