Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Råde

#1
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
lørdag 08. april 2023, klokken 08:28
Følger opp denne.

Byttet alle 5 sensorer for sikkerhets skyld. Brukte https://autoac.no/ som jeg opplevde som veldig proffe. For min del var det et stykke å kjøre dit men prisen var så bra.

Møller ville først kjøre diagnose til 1300,- før de kunne si noe som helst. Og de ville i hvert fall ikke bytte alle sensorene. Bare den eller de som var defekte. Og hvis de skulle byttet alle ville det kostet 60000,-.

AutoAC gjorde alt for fastpris, ca 14000,-, men det ble 15 fordi en av sensorene var så rustet at de måtte kappe ledningen og lodde på en ny dings som møller selvfølgelig skulle ha 7-800,- for. De sa at minst to av sensorene ville komme til å ryke i tur og orden fremover hvis ikke jeg hadde byttet alle.
#2
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
mandag 30. januar 2023, klokken 10:14
Sitat fra: Råde på lørdag 14. januar 2023, klokken 18:00
Noen som har prøvd å skru varmen til Hi? Kobler den da ut sensorene og starter varmekolbe VP?

Etter 8 år med velfungerende bil begynner denne feilen å opptre sporadisk.
Funket ikke...
#3
e-Golf / Sv: Utsatt lading på e-Golf fra tidlig 2016
søndag 15. januar 2023, klokken 10:52
Ikke alltid det funker og litt komplisert men du finner det under «car» på høyre side av skjermen, fysisk knapp. Deretter menyvalget til høyre i den nederste rekken av tre valg til venstre (husker ikke navnet)

Inni der kan du sette tid for avgang. Feks hvis strømprisen er billig frem til kl 0500 setter du avgang da.

Her inne kan du sette om du ønsker forvarming og lading eller bare en av delene.

Det kompliserte er at du må inn i innstillinger for å velge «nedre ladegrense for batteri». Setter du den til feks 70% vil den lade opp til 70% med en gang, og deretter til det du setter som «øvre ladegrense for batteri». Feks 100%.

Setter du den nedre til 0% vil bilen først begynne å lade når «øvre grense» inntreffer på avgangstidspunkt.

Puh...
#4
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
lørdag 14. januar 2023, klokken 18:00
Noen som har prøvd å skru varmen til Hi? Kobler den da ut sensorene og starter varmekolbe VP?

Etter 8 år med velfungerende bil begynner denne feilen å opptre sporadisk.
#5
Model X 2014 - 2022 / Sv: Selge tesla X
fredag 12. mars 2021, klokken 04:58
Tror vel tidene for å tjene på en Tesla er over. Men hvis det kommer et oppsving i bruktpris pga overhengende fare for økt nybilpris som følge av moms så må vi nok nærmere årsskiftet i tillegg til at det må bli fart i ryktebørsen før vi ser det.
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: 6 seters midtkonsoll
fredag 12. mars 2021, klokken 04:54
Sitat fra: AndersS på torsdag 11. mars 2021, klokken 00:07
Jeg bestilte en 6-seter uten midtkonsoll i 2018 da jeg tenkte det var bedre å bruke den plassen til bagasje etc, men angret meg litt når vi fikk bilen, og angret meg mye når jeg kom over denne tråden som viser at det er enkelt å fjerne den.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/diy-removing-2nd-row-center-console-w-photos.106376/

Fant denne tråden hvor det står at Tesla tilbyr ettermontering av midtkonsollen.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/6-seat-center-console-2019-or-2020-model-x.185365/

Siden det blir norgesferie i år også kontaktet jeg Tesla forrige uke for å høre om pris på ettermontering, men fikk da til svar at de har sluttet med det og sendt alle delene de hadde i retur til produsenten...
Da kan det jo være håp i hengende snøre ved å importere selv fra statene. Hvis ikke må jeg bare beholde den jeg har, bytte til MCU 2 og leve med litt for lite batteri og mangel av Raven..
#7
Model X 2014 - 2022 / Sv: 6 seters midtkonsoll
onsdag 10. mars 2021, klokken 22:59
Hehe. Ikke dum den. Lurer på hvordan de festet den.

Ikke mange som deler min begeistring for midtkonsollen?
#8
Model X 2014 - 2022 / 6 seters midtkonsoll
mandag 08. mars 2021, klokken 21:58
Er så heldig å fikk kjøpt da de solgte 6 seteren med midtkonsoll. Flysete og midtkonsoll på andre seterad er unektelig konge for ungene og gjør bilen til noe mer enn en familieflytter. Ikke like praktisk som 5/7 seter mtp bagasje og sikring av denne riktignok..

Så kommer tiden til å fornye. Både raven, LR drivlinje og nytt interiør trekker. Men, hva skal jeg gjøre? Kjøpe 7 seter og få en vanlig bil? Kjøpe 6 seter og få et håpløst mellomrom?

Er det noen der ute som rakk å få en bil med midtkonsollen og har samme tanker. Og som vet om det finnes alternativer man kan få montert? Eller vet om det går an å flytte den man har over i en ny 6 seter?
#9
Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 20. februar 2020, klokken 22:59
6 vs 7 seter:
I en 6-seter sitter du ikke helt inntil spedbarnet -og kan heller ikke ha et barn på hver siden i baksetet.
Vi synes den er genial med store barn, men ville ikke valgt den med små barn.

75D er super når du ikke kjører langt hver dag, og med små barn vil dere uansett stoppe ofte på langtur. Vi kjøpte 100D kun fordi vi etter 15 år med elbil var så lei ladeangst, ladetrøbbel og ladekø at vi  syntes det var verd pengene (det synes vi fortsatt).

Men Model X er en dyr bil (på linje med Volvo XC90, Audi Q7 og BMX X5), kanskje dobbelt så dyr (per km) som din Kodiaq :(
Jeg ville prioritert lang garanti fremfor features, kjøpt av forhandler for lettere å kunne reklamere og brukt tid på å kjøpe riktig bil til riktig pris (>700.000,- for en X75D synes jeg ikke er riktig pris).
Faktisk 100% enig i alt du skriver.
Det var mitt bidrag til diskusjonen...
#10
Tesla SW og AP / Sv: 2019.40.2.1
fredag 13. desember 2019, klokken 22:15
Sitat fra: Øggen på fredag 13. desember 2019, klokken 21:23
Men, alle hylla regnsensoren no på nyaste software. Spørsmålet mitt e om den e brukbar når det e mørkt?
Uten tilført direkte lys he den tidligare vør ubrukelig. E det bedre no? Tross alt mørkt store dela av døgnet her i landet.
Jeg hyller den IKKE. Den er fremdeles crap.

Erfaring fra daglig kjøring på motorvei. 250km daglig. X75, AP2.5. I hastighet over 80 kan du bare glemme autowipe. Særlig når vannet kommer fra andre biler, men også som regn (litt bedre når det regner). Det har med luftstrømmen over ruta å gjøre tror jeg. Her et bilde ut av frontruta. Bilder ljuger, for det er enda mer håpløst å se ut enn det ser ut som.
#11
Tesla SW og AP / Sv: 2019.40.2.1
onsdag 11. desember 2019, klokken 20:09
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 11. desember 2019, klokken 09:46
Kjørt 10 mil idag på E18. Min vingler betydelig mer enn tidligere, og idag er det lite vind.
Enig. Kjører 250km daglig om dagen. Motorvei alt sammen. 2019.36.2.2 i forgårs, 2019.36.2.4 i går og 2019.40.2.1 i dag. Kan skrive under på vingling. Det fikses sikkert kjapt. EAP har blitt ganske bra jevnfør marerittet for et års tid siden. Spennende med viskere, da. Nesten så jeg ønsker meg regn igjen (snakk om oppdatering som kom 2 mnd for sent)
#12
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32.12.7
torsdag 07. november 2019, klokken 17:30
Testen min. Bilen har blitt helt rar. Får håpe det løser seg med en dyp reset, en god natts søvn og litt lading over natten
#13
En ting er sikkert og det er at du vil måtte bytte fob batterier månedlig hvis du ikke foretar deg noe..
#14
Model X 2014 - 2022 / Sv: Deksel til hengerfestebrønnen
mandag 08. juli 2019, klokken 17:43
Nope, parkering på arbeidsplassen. Tenker det beste om folk, men med et par tusen ansatte er det kanskje litt vel optimistisk...
#15
Model X 2014 - 2022 / Deksel til hengerfestebrønnen
lørdag 06. juli 2019, klokken 19:12
Forbaskede tjuv. Du klarer å kjøpe bil til nærmere millionen, men når du mangler et deksel så må du rappe mitt? Brenn i hælvete!

Unnskyld utblåsningen følks. Gjelder forhåpentligvis ingen av dere.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA