Sitat fra: Svk på lørdag 17. mai 2025, klokken 08:31Sitat fra: Råde på lørdag 17. mai 2025, klokken 08:12Hey lenge siden jeg har vært på.
Byttet batteri i gen 1 til 36kWh nå. 45000,- inkl arbeid og diagnose i forkant. Til info:)
Hos møller bil? Dette er jo veldig bra isåfall. At fabrikken gir gamle egolf 10 års levetid extra. Da kan man ha e-golf i 20år
Hos Autospesialisten. Gammelt batteri ruster i stykker og fikk et isolasjonsproblem. Nytt batteri (gen 1) kan kjøpes nytt for prisen av en ID4.
Jeg spurte min gamle servicemann på Møller hva han personlig ville råde meg til og han var klar på at han ville satt i 36kWh batteri.
Verkstedet fant et fra en hugger. 2018 gen 2 med 74000km. Jeg har ingen mulighet til å sjekke standen på dette før jeg sier ja til rep, men tok sjansen.
Ser bra ut foreløpig. GOM (rekkeviddegjettometeret) estimerte før ca 110 km på 100% SOC. Det stemte selvfølgelig ikke og jeg var nede på 90km sommer og 50km vinter (-20). Nå sier den 200km og det virker nesten til å stemme.
Møller har ikke lov til å sette inn brukte deler per nå sier de. Men i et bærekraftperspektiv har jeg hørt at de vurderer det.
Jeg er fornøyd selv om det var dyrt. Bilen har jeg hatt siden ny så jeg vet hva jeg har. Nå er det bare å vente på kompressor, elmotor og annet kjent (HVAC ventiler er allerede byttet - 16000,-)