Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - overlay

#1
Det er en melding jeg har fått 3 ganger i mitt eierskap. Det har alltid endt opp med bytting av p-brems kalliper.
Det er som Klykken sier, bare å fikse først som sist. For det kan være at 1 av kalliperene dine nå ikke fungerer optimalt lenger siden den korroderer inni (min erfaring er at da stopper snart den andre og). Så om du parker på en helling med 1% mer helling enn vanlig så begynner den å trille.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bremseklosser bak
søndag 23. april 2023, klokken 12:54
Jeg bruker som sagt 3m sin, men er nok mye man kan bruke til det. Bare pass på at om det er gummiforing på glideboltene så kan de svelle ved bruk av enkelte smøringer og da setter den seg helt fast.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bremseklosser bak
søndag 23. april 2023, klokken 11:04
Tenkte på glideboltene på bakbremsen. Det er den som har den gummihylsa på seg. Om Tesla sin kaliper er lik som andre så skal den kunne bevege seg ut og inn siden stempelet kun sitter på en side. Det er den som de to første boltene du tok ut sitter fast i.

Som her fra ca 4.06: https://youtu.be/PSvy833-ZOM
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bremseklosser bak
lørdag 22. april 2023, klokken 17:12
Litt vanskelig å se hvor mye det er, men du ser hvor mye det er igjen før skrikeren tar i skiva. Så kanskje greit å bytte om ikke alt for lenge.

Det ser ut til at du har smurt riktig steder. Jeg pleier også å sjekke at glideboltene glir godt. Hvis ikke tar jeg de ut tørker de og tar på et tynt lag med 3m sin silicon paste. Sjekk at det ikke er noen skader på gummipakningen for da kan det låse seg om det kommer vann inn til glideboltene. 
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bremseklosser bak
torsdag 20. april 2023, klokken 22:33
Husk å sette klosser forran og bak hjulene som er på bakken så den ikke begynner å trille  :+1:
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bremseklosser bak
torsdag 20. april 2023, klokken 22:18
Du har skrudd ut to bolter allerede her ikke sant....?  Men denne kaliperen ser ut som de som har innebygd handbrekk og da må den stå i towmode for å slippe opp presset på bremseklossene. Deretter vipper du bare kaliperen vekk fra klaven/braketten
#7
Regnet med at de kom til å justere ned etter nyttår når momsen kom på og rushet til å få ut ny bil før nyttår var over, men ikke at de satt ned så mye. Dette vil nok holde nybil leveringen gående
#8
Model S 2023 - / Sv: Nå kan man velge ratt!
fredag 06. januar 2023, klokken 11:36
De har redigert prisen ned igjen nå. Var nok en feil som førte til at avgiftene ble påtrykket to ganger
#9
Sitat fra: MrBacardi på torsdag 05. januar 2023, klokken 19:53
La inn en bestilling for ordinær service for en 2015 P85D, og i denne servicen ble det lagt til et punkt som heter "Reseal of battery". Spurte hva det var og det er en servicekampanje som bør utføres på disse bilene sier Tesla-service.

Flere som har fått denne gjennomført på sin bil i det siste? Er det for å hindre fukt inn i batteriet kanskje?

Det stemmer. Hos meg byttet de også litt små elektronikk pga. at det hadde kommet inn vann. Tidligere måtte man spesifisere det selv, så bra de har begynt å gjøre det automatisk :)
#10
Sitat fra: @roger på mandag 10. oktober 2022, klokken 11:42
Det forutsetter vel at bilen er ulåst, eller at nøkkel er innen rekkevidde.

Nope
#11
Helt enig. Når jeg tidligere har opplevd det så har bytte av motor vært svaret.
#12
Da røk en av mine også, selvom begge ble byttet sent 2017. Hos meg så var motoren rusten og korrodert inni, stempelet satt også veldig godt selvom jeg fikk løsnet det etterhvert.   Ikke veldig imponert
#13
Jeg har hatt 3 feil som har utløst airbag lampe. Feil på ratt stamme.
Feil på setebeltet.
Ledningsbrudd i døra
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Pris for å reparere aircondition?
mandag 05. juli 2021, klokken 22:11
Sitat fra: Klykken på mandag 05. juli 2021, klokken 11:26
Gammel tråd, men benytter denne likevel da problemet kan være tilsvarende.
Har så og si ingen kjøling fra ventilasjon per nå og håper det er gass som er problemet. Hører det suser godt i rørene, og kompressor går for fullt nå som det er over 30+ ute.

Er det R1234YF-gass på min 2015 S85D? Skal få et lokalt verksted til å fylle på og sjekke for evt lekkasjer og annet snusk.

Forhåpentligvis slipper du unna å bytte kondenser og rør
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Stabilisator stag slitasje
tirsdag 06. april 2021, klokken 23:07
Sitat fra: Jejl på tirsdag 06. april 2021, klokken 22:46
Sitat fra: Jejl på onsdag 28. oktober 2020, klokken 21:26
Har fått pris på å bytte "Toe link assembly Rear LH" og RH .
Deler 732 x 2 = 1464,-
Arbeid: 11 715,-
Moms  3 295,-
Totalt: 16 474,-

Vet ikke om det er noe poeng å prøve å få dette dekket på 8 års serviceavtalen. Delene var jo ikke så dyre, så lurer på å skifte dette selv, sammen med en mekaniker. Er dette en vanskelig jobb siden Tesla vil ha nesten 15 000 for arbeidet?
Har ikke somlet meg til å gjort noe med dette, men prøvde en gang til å få det dekket på serviceavtalen men det var et klart nei.

Hva risikerer en ved å kjøre med slitte "toe links"?

Så de mener at dette ikke er slitedeler, men handtakene er?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA