Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tstein

#1
Jeg har også den samme feilen. Appen fungerer fint, men fra bilen får jeg bare opp feilmeldingen "Tilkoplingen til senteret mislykkes" når jeg f.eks. skal oppdatere ladestasjoner. Venter på svar fra teknisk avdeling hos Nissan. Har Leaf Nordic levert i februar i år.
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Levering av nye Leaf
mandag 29. februar 2016, klokken 11:57
Jeg har heller ikke fått kompensasjonen ennå, men skulle visst få den etter hvert.
Får vel spørre igjen etter ladebrikken
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Levering av nye Leaf
mandag 29. februar 2016, klokken 10:22
Jeg fikk min nye Leaf (30kWh) for en uke siden, og er så langt godt fornøyd.
Ladebrikken fra Fortum som skulle gi 2000 kr i gratis lading fikk jeg imidlertid ikke.
Selgeren sa at de ikke hadde fått brikken ennå, - er det noen av dere som har fått utlevert denne brikken?
#4
Ja, jeg har også merket det samme.
Charge-amps sin ladepistol er vesentlig tyngre å føre inn en den originale fra Nissan.
For min del går det greit etter at jeg er blitt vant til den.
Ellers er jeg svært godt fornøyd med den!
#5
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
torsdag 26. juni 2014, klokken 20:44
Jeg syns at når de oppgir at frakten skal være  150 USD, så er det nærmest svindel å bli avkrevd 400 USD i avgifter i tillegg til vanlige havneavgifter. De klarer heller ikke å forklare hva dette er avgift for. Har kranglet med AcoSolar i ukesvis om dette, men kommer ingen vei.
#6
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
onsdag 25. juni 2014, klokken 10:30
Jeg har også kjøpt fra Acosolar, og monteringssett for 22 paneler kostet 1232 USD + frakt. Frakten skulle være 150 USD, men jeg måtte betale 400 USD i tillegg til de vanlige avgiftene da jeg skulle hente varene på havna. Så vær obs!
#7
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
søndag 22. juni 2014, klokken 21:24
Jeg fikk følgende faktura:

ISPS Surcharge        NOK 120
NOX                       NOK 120
Import Service Fee   USD   60
THC                       NOK  335
Harbour Dues          NOK   75
LCL Service Charge   NOK  206
Disbursement          USD  400
Handling Fee           NOK  590

Posten på USD 400 kom bare på sendingen fra Kina med monteringssettet. Panelene ble sendt fra USA og hadde ikke dette gebyret.

Det er nok lurt å sjekke nøye på forhånd om det kommer ekstra gebyrer når varene blir sendt fra Kina.
#8
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
søndag 22. juni 2014, klokken 12:23
Ja, slik er det med vanlig sjøfrakt. Man må betale omkostninger ved mottak selv, om ikke annet er avtalt på forhånd (og det er det som regel ikke). Men såpass mye betaler man ikke om man ordner fortollingen selv, og det er MEGET enkelt. Bare å gi beskjed om at man fikser det selv, så tar man med papirene til tollstedet i Oslo (rett ved børsen) og så fikser de det på 10 minutter for deg. Vips så har man spart 650,- + mva.

Nei, de 400 USD er ikke avgift for fortolling etc, det gjorde jeg selv. Dette er en avgift som det kinesiske logistikkselskapet har krevd. På fakturaen fra Nordicon (den norske speditøren) kalles det "Disbursment". - siden jeg skal ha levert CIF Oslo, mener jeg dette er feil, men det hjelper sørgelig lite hva jeg mener >:(

Når det gjelder SMA Home manager, får vi se etter hvert.

Har forresten ikke fått den nye måleren fra Hafslund ennå, så når jeg produserer mer enn jeg bruker, går måleren "feil vei" :)
#9
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
søndag 22. juni 2014, klokken 11:10
Jeg satte mitt anlegg i drift for ca 2 uker siden. 22 stk 280 watts paneler fra TopoitSolar og en Sunny Boy SB 5000TL inverter. Paneler og monteringssett kjøpte jeg fra Acosolar.
Monteringssettet ble sendt direkte fra Kina og frakten skulle koste 150 USD. Men her fikk jeg en ekstra regning på 400 USD da varene skulle hentes på havna i Oslo. Dette kom i tillegg til avgiftene på Oslo havn. Har kranglet i flere uker med Acosolar om dette, men kommer ingen vei. Har du jkirkebo opplevd noe av det samme?
Ellers fungerer anlegget mitt fint, på en god dag produsere jeg 44 - 45 kWh med en toppeffekt på 5 kW. Inverteren er litt i minste laget for panelene, - kunne nok ha produsert ca 500 W mer på topp om inverteren hadde klart det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA