Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ona IX

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Epost om oppdatering av you+nissan
tirsdag 05. juli 2022, klokken 22:24
https://dinside.dagbladet.no/motor/flere-rode-flagg/76535010

Det viser seg å være Nissan, men en feil.
SitatKommunikasjonsdirektør Marina Maneas Bakkum kan berolige kundene først som sist.

- Hva gjelder mailen du og andre Leaf-eiere har fått tilsendt, så kan jeg berolige med at den kommer fra Nissan og ikke er spam, skriver Bakkum i en e-post til DinSide.

Samtidig erkjenner hun at e-posten ble sendt ut ved en glipp. Det var nemlig en test-e-post som skulle gå ut internt og ikke til kundene - i forbindelse med en oppgradering som kommer seinere, der Nissan nå forbereder kommunikasjonen.

- Men altså ikke noe farlig. Vi ser på en oppfølgingsmail til kundene, slik at de skal slippe å bekymre seg, avslutter Bakkum.
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Epost om oppdatering av you+nissan
fredag 01. juli 2022, klokken 16:32
Noen som har fått mail med oppdatering av you+Nissan? Nå i ettertid fikk jeg litt dårlige vibber, at det bare er forsøk på å stjele passord?
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Isolasjonsfeil på hurtiglader
lørdag 09. oktober 2021, klokken 21:47
Da var denne løst!
Første verkstedet ladet opp 12v batteriet og sa seg fornøyd. Det hjalp ikke og jeg leverte den til et annet verksted. De sjekket koder og fant ut at en hurtiglader hadde lagt igjen en kode i bilen som ikke lot bilen lade på noen annen hurtiglader. De mente at dette skjer sjelden for leaf, men er en kjent feil. Det er som oftest eldre Fortum ladere som er synderen visstnok.
Verkstedet tok ca 170kr for arbeidet (teste hurtiglader, sjekke og slette koder, teste flere hurtigladere).
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Isolasjonsfeil på hurtiglader (LØST)
torsdag 30. september 2021, klokken 15:28
Når vi prøver å hurtiglade nå så blir det bare avbrutt og får opp melding om isolasjonsfeil. Samme skjedde for noen dager siden, da kjørte vi til neste hurtiglader og det fungerte. Nå har vi prøvd ganske mange forskjellige hurtigladere uten hell. Snakket med forhandleren vi kjøpte av (mobile) og de sier det mest sannsynlig er noe galt med batteriet og vi må levere den inn på reparasjon. Bilen er en 2018 40kwh som har gått vel 120k km.
Er det noen andre som har vært borti dette?
#5
Zoe / Sv: 22kw gatelading oslo
fredag 01. januar 2021, klokken 18:05
Tusen takk for svar! Thank you so much for the answers!
#6
Zoe / 22kw gatelading oslo
fredag 01. januar 2021, klokken 10:42
Hei!
Er det noen som vet om Zoe kan lades på alle kommunale 22kw ladere i Oslo? Jeg vurderer å kjøpe den nye modellen hvis det viser seg at den kan lades på disse da jeg bor i leilighet uten mulighet til å lade hjemme.
#7
Kia Soul EV / Sv: omlegging av dekk
søndag 11. oktober 2015, klokken 18:41
Sitat fra: Soulbolle på søndag 11. oktober 2015, klokken 18:35
Ja, jeg fant heller ikke noe i brukermanualen. Men jeg fant sporene under bilen og hørte også med bilverkstedet - de bekreftet at man skal bruke disse. Kjøpte en saksejekk med spor på Biltema og skal prøve legge om selv nå en av de neste dagene.  ::)

Jeg kjøpte også en saksejekk på biltema, hvis det er samme modell anbefaler jeg å slå den ut og inn en god del ganger før du bruker den under bilen, første gangene var min utrolig stiv, så jeg måtte bruke all makt på hver eneste omdreining, løfte første hjulet tok meg 15 minutter nesten! Ble jo helt utslitt
#8
Kia Soul EV / Sv: omlegging av dekk
søndag 11. oktober 2015, klokken 18:40
Sitat fra: Bjoe på søndag 11. oktober 2015, klokken 18:23
Men jeg er overrasket over at du siker du har funnet dette i bruker-manualen, der finner jeg ingen ting .....?

Det kan være jeg tar feil! Jeg sjekket brukermanualen (fra canada, så litt forskjellig) og der stod det ikke. Min norske har jeg i bilen, og litt for sent på søndagskvelden til å gå ut og sjekke :P Men skal se om jeg finner det imorgen/tirsdag! Syntes å huske jeg så det i brukermanualen  ???
#9
Kia Soul EV / Sv: omlegging av dekk
søndag 11. oktober 2015, klokken 17:06
Sitat fra: Bjoe på søndag 11. oktober 2015, klokken 16:14
Er det noen her som faktisk har lagt om hjul på en Kia Soul selv?

Utfordringen er selvsagt hvor en skal plassere jekken, ikke hvordan man skal vaske hjulene etterpå, Har krøpet under min Soul, og det kan se ut som jeg kan plassere jekken under hjulfestene foran, men bak finner jeg ikke noen grei logisk plassering.

Trenger altså tips  :)

Jeg skiftet i våres, og skal bytte nå når det begynner å bli litt kaldere. Du burde se jekkepunktene under bilen, ca der hvor alle andre biler har jekkepunktene :P Er likt både foran og bak! Hvis det ikke hjelper å se under bilen, sjekk i brukermanualen, der står det enkelt og tydelig med bilde og alt :)
#10
Kia Soul EV / Sv: Strømforbruk - små forskjeller å spore
torsdag 08. oktober 2015, klokken 11:10
Sitat fra: nime01 på onsdag 07. oktober 2015, klokken 22:59
Helt i tråd med egen erfaring. Men det er visst helt umulig iflg enkelte forumdeltakere :D

Riktig, men de fleste som "klager" over høyt forbruk er også de som har hatt bilen i et par dager, og ikke enda lært seg forskjellen på D og B. De velger å ligge i 120km/t i 100 sonen og forstår seg ikke på fysikken bak. Med en gang jeg forstod litt mer av fysikken i biler, så skjønte jeg at det kanskje er bedre å rulle enn å regenerere, blant annet. Og nå har jeg tross alt hatt bilen i et år snart, så hadde jo tatt seg ut hvis jeg fortsatt ikke klarte å komme under 15kwh/100km!
#11
Kia Soul EV / Sv: Strømforbruk - små forskjeller å spore
onsdag 07. oktober 2015, klokken 20:43
Ved økonomisk kjøring med motorvei (maks 80) har jeg rundt 12kwh/100km, når jeg ikke bryr meg nevneverdig om hastighet og sparsommelighet treffer jeg 13,5-14,5kwh/100km. hatt bilen i snart 1 år/19'000km
#12
Kia Soul EV / Sv: Er varmepumpen så veldig viktig?
søndag 04. oktober 2015, klokken 21:09
Sitat fra: OlavEmil på søndag 04. oktober 2015, klokken 21:01
v looken på bilane våre, då vi har svarte bilar med gule tåkelys (brukar dei som køyrelys). Sjølvsagt heilt meiningslaust, men tøft.

Flere ganger hvor jeg kjører mot andre biler som bruker tåkelys, som blender mye mer enn vanlig lys, så man burde prøve å unngå å bruke dem, spesielt hvis det "bare skal se kult ut." Da kan man heller gi bilen en omlakkering eller noen fine felger, det skaper ihvertfall ikke farlige situasjoner for andre på veien.
#13
Kia Soul EV / Sv: OBD
søndag 04. oktober 2015, klokken 21:06
For de som er interessert i slikt, er det mye som skjer på det amerikanske og tyske forumet om "soul spy":
http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=135 Kommet opp i hele 7 sider og det er mange som jobber sammen for å lage en oversikt så vi kan få vår egen app! (Y)

Appen vil da være som leaf spy, man kan ikke skru av og på varme etc, etter hva jeg har forstått, men man kan gå inn og sjekke hvor mye batteriet har mistet. Utrolig greit å ha hvis man skal selge bilen, å bevise at den har bare mistet 1% på 5 år for eksempel!
#14
Kia Soul EV / Sv: Energianalyse
søndag 04. oktober 2015, klokken 19:20
Nja, alltids noe å hente på varme på vinteren, jeg merker kraftig oppgang i forbruk, spesielt ved -10*c, kan godt spare opptil 3-4 mil på en veldig kald dag.. Merket det en gang på langtur, og ekspedisjonsjakken min varmer lite på beina og henda, så måtte sette på varme og se kilometerne bli spist opp.
#15
Kia Soul EV / Sv: Energianalyse
fredag 02. oktober 2015, klokken 20:56
Utrolig kult! Tommel opp for bildene! Tviler på det er noe vits å isolere rør, da de vil bare bli varmere og trenger kjøling, tror ikke det er aktiv varme i ledningene, men den store strømstyrken som gjør at det blir litt varmt. (sett bort ifra rundt varmeapparatet, men der er det nok mindre å hente enn hvis man skrur av lyktene til man faktisk trenger dem)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA