Jeg har gså 10000 km.Kjører daglig 140 km t/r til jobb og lader på jobb. Nå på sommertid har jeg ca 50% igjen av batterikapasiteten når jeg kommer på jobb (70 km), mens i vinter hadde jeg igjen ca 25% på en kald dag.
I går undertrykte jeg rekkevidde-angsten og la trøstig i vei til hytta i fjellet. Det er 120 km avstand, og stigningen er ca 750 m netto. Jeg kom frem men det var bare 12% igjen på batteriet. Dette er så marginalt at jeg ikke tør satse på e-up før det kommer hurtigladestasjoner på strekningen. Hjemover gikk det atskillig bedre (utforbakke) og jeg hadde omlag 30% igjen på batteriet. Dette stemmer bra med mitt regnestykke som indikerer at en stigning på 750 m over en avstand på 120 km tilsier at jeg bør legge til omlag 20% for å ta høyde for stigningen.
I går undertrykte jeg rekkevidde-angsten og la trøstig i vei til hytta i fjellet. Det er 120 km avstand, og stigningen er ca 750 m netto. Jeg kom frem men det var bare 12% igjen på batteriet. Dette er så marginalt at jeg ikke tør satse på e-up før det kommer hurtigladestasjoner på strekningen. Hjemover gikk det atskillig bedre (utforbakke) og jeg hadde omlag 30% igjen på batteriet. Dette stemmer bra med mitt regnestykke som indikerer at en stigning på 750 m over en avstand på 120 km tilsier at jeg bør legge til omlag 20% for å ta høyde for stigningen.