Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Warlock

#1
 :+1:

Hmm, ja, lurte bare på om du ente på å kjøre "patched" versjon eller ikke (husket ikke helt)
Men fint at det rettet seg, så får vi håpe det varer lenge :)
#2
Hvilken versjon av zebra monitor har du?
Man skal kunne resette SOC med Zebra monitor om man har høy nok tilgang (om ikke må vi ordne det for deg)

Noen (BauDemo?) skrev følgende for resetting av SOC her på forumet for lenge siden:

Endre SOC:
  • you need to have the car fully charged - dc voltage to about 384V (or lower if you have failed cells)
  • you need to unplug the car from the grid
  • you set "manual switch off error" from the left hand side tree view in zebra monitor
  • you try to start the car - it will not start (bacause of the manual switch off error), but you keep the start key as if you wanted the car to be running.
  • now, double click on the SOC value
  • enter the code and enter a value of 86
  • switch off the car
  • go to diagnostic faults tab and reset errors
  • start the car and go for a 5 minutes drive (very important - the battery needs depolarization - whatever that is)
  • plug in the car for charging and do not unplug until the car is ready
#3
Det er slik alle drømmer om å ha i garasjen, men stort sett ikke har plass til, og man får stygge blikk fra dama når det nevnes... :P
#5
ja, ville ikke brukt den til å trekke til jeg heller, men om alt annet håp er ute hadde jeg nok gått løs på dem med el-trekker og momentstag for å få de løs.
#6
Har hørt om de ja, flere som har spurt m de bare kan flippe bryterne for å skifte adresse. Men adressen er, som du sier, ikke lengre styrt av switchene, men i firmware (som vi vet hvordan vi endrer). Dette er typisk for utvikling av hardware. Hva som gjøres på kretskortet og hva som gjøres i programmeringen førlger ikke hverandre en til en nødvendigvis, så man får eldre kort som kjører nyere software, og noe hardware blir da bare ignorert. Og man bruker jo opp de kortene man har liggende før man lager nye ;)
#7
 :+1:
Jeg kunne tenkt meg ett eller to som virker, og også gjerne overta ett som ikke virker om noen vil donere (selv om man sikkert aldri vet når man får tid til å se på disse også)
#8
Ja, det er noe feil i alle fall med 02, 03, 05, 12, og 14, men vi ser ikke 07 og 15 på de skjermdumpene der så de kan også ha problemer (eller være helt fine). Samtlige av disse viser 0 spenning for enkelte celler. Som worry skriver kan dette fort være at RLEC-kortene er gåen og bør byttes. Med flaks er det ikke noe galt med cellene.
#9
Kanskje det er mulig med koffertrabatt på disse? De er jo ikke voldsomt store, men blir kanskje litt mye eller litt sent likevel?

Om ikke bør han skrive prisen på de til veldig lavt for fortollingen sin del...
#10
Man får håpe det er noe enkelt.
Det er i alle fall en kjent sak at bilen gjør veldig mye rart på et svakt 12V-batteri.
(Målte du spenningen når du prøvde kople batteriet til bilen?)
#11
Kan være en ide å kjøpe seg noen torsjons "pinner" (momentstaver) til å ha mellom, da kan man f.eks først teste med 90Nm så gå opp til 130Nm, før man kjører på med full pupp om det ikke virker, samme om an skal ta ut hjulboltene.
#12
Kan man løfte av et plastlokk, og trekke ut en kabel, for så plugge inn igjen på et nytt kort så kan man nok skifte RLEC kort også, er vel nedtakingen som er hovedjobben her. Se gjerne litt i tråden om Thinken i Hammerfest for mer enn fyldig info og bilder (og langt over det man skal gjøre for RLEC-bytte).

Husker ikke helt hvor du bor, og det står ikke i profilen din, så om du ikke forventer at de som er kunnskapsrike på Think bor i Larvik blir det fort litt gjettelek hva du mener her ;)

(Skal ta en ekstra titt på logflene dine om man kan se noe spennende :) )
#13
Dette var kipt å høre ja.
Det er nok dessverre som worry smart nok prøver å indoktrinere oss til, om det er problemer, ikke vent me å ta ned kassa (men det er jo en kiiip jobb å gjøre solo, jeg har aldri gjort det selv *bank* *bank*).

Det er jo en viss mulighet for at man kan reparere RLECs men det letteste er nok å få tak i noen fra vår mann, Myles Twete, over dammen (kanskje du kan få med et partre a de i kofferten?)

Tror ikke de er fremmed for å låne vekk utstyr i Orkanger så jobben blir mye lettere, eller frakte et gult lyn dit for et bedre spa-opphold. Synes ikke du skal gi opp i alle fall.

Var det ikke noen nordafor (kanskje vår venn i Lofoten) som hadde ei batterikasse han ville bli kvitt?
#14
 :+1:

jeg har sett at noen bruker passe lange gjengestenger i bolthullene i kassa og opp i bilen på en 3-4 plasser for å guide batteriet på rett plass. Kan det være ett tips?
#15
Det kan virkelig være av interesse for deg å lese tråden til bcx238h om den røde thinken i hammerfest: https://elbilforum.no/index.php?topic=63716.0
(fra side 3 blir det virkelig interessant, om å ta ned batteriet og sjekke alt mulig i det)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA