Heisann
Ser du er godt i gang med mye spennende her, inklusive feilsøkingen. Ser ikke noe som uthever seg markant i CHAS, og som du skriver er plutselig status for BMI bare "bmi_init_success". Så ja, helt enig at det virker som om Batteriet har resatt seg, men da burde det også lukke kontaktorene igjen for det får jo "Key_On" signalet vil jeg tro.
Jeg tror ikke en så "liten" spenningsdifferanse som 0.07V under kjøring bør utløse nedstengning av bilen, men kan jo være noe droppet mye lavere et kort øyeblikk og sensorene ikke helt fikk med seg hva som skjedde. Uansett tror jeg det er en god plan du har med å i det minste gå over koplingene fra batteriet (spesielt har folk hatt problemer med jordingen fra 12V batteriet til gods tidligere)
De CAN-meldingene du nok her er mest interessert i, uavhengig hvordan du henter de ut er:
0x610 for generelle feil på batteriet (Contactor Codes og Highest Error Reason)
0x721 for "Aktive feil"
0x722 for "Latched feil"
0x723 for "Historiske feil"
Ellers kan vel 0x302 og 0x310 ha noe info om feil fra PCU.
Ellers er det jo den 41 feilkoden i CHAS, men ser da ut til at bilen kan kjøre med den feilen en stund uten å bry seg?
Jeg har heller ikke testet "traceing" i CHAS, og ser for meg det kan bli mye data å bla gjennom om man logger hele tiden og feilen oppstår en gang i uka.
Feil som kommer og går er uansett ikke lett...
Ser du er godt i gang med mye spennende her, inklusive feilsøkingen. Ser ikke noe som uthever seg markant i CHAS, og som du skriver er plutselig status for BMI bare "bmi_init_success". Så ja, helt enig at det virker som om Batteriet har resatt seg, men da burde det også lukke kontaktorene igjen for det får jo "Key_On" signalet vil jeg tro.
Jeg tror ikke en så "liten" spenningsdifferanse som 0.07V under kjøring bør utløse nedstengning av bilen, men kan jo være noe droppet mye lavere et kort øyeblikk og sensorene ikke helt fikk med seg hva som skjedde. Uansett tror jeg det er en god plan du har med å i det minste gå over koplingene fra batteriet (spesielt har folk hatt problemer med jordingen fra 12V batteriet til gods tidligere)
De CAN-meldingene du nok her er mest interessert i, uavhengig hvordan du henter de ut er:
0x610 for generelle feil på batteriet (Contactor Codes og Highest Error Reason)
0x721 for "Aktive feil"
0x722 for "Latched feil"
0x723 for "Historiske feil"
Ellers kan vel 0x302 og 0x310 ha noe info om feil fra PCU.
Ellers er det jo den 41 feilkoden i CHAS, men ser da ut til at bilen kan kjøre med den feilen en stund uten å bry seg?
Jeg har heller ikke testet "traceing" i CHAS, og ser for meg det kan bli mye data å bla gjennom om man logger hele tiden og feilen oppstår en gang i uka.
Feil som kommer og går er uansett ikke lett...