Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Stikkkontakt

Sider: [1] 2 3 ... 158
1
ID.5 / Sv: ID.5
« på: Onsdag 24. November 2021, klokken 12:17 »
ID.5 GTX bekreftes nå å ha 150kw peak ladeeffekt.
Tror ikke forskjellen i ladetiden er stor.

Fra tekniske data for id:4:
Ladedauer DC 125 kW 5% - 80% SOC. 00:38 h

Tisvarende data for id.5 på DC135: 36 minutter.

29 min fra 5-80 står de i pressemeldingen for vanlig ID.5. Flatere kurve når max er 135 i forhold til 125.

2
BMW iX3 / Sv: iX3 LCI "facelift"
« på: Onsdag 24. November 2021, klokken 08:10 »
80-120 tiden på 2,5 sek har vært diskutert før. Den er feil. Det er raskere enn f.eks TM3P (3,2 sek) Det er klin umulig. 4,1 høres mer fornuftig ut.

3
ID.5 / Sv: ID.5
« på: Tirsdag 23. November 2021, klokken 21:23 »
ID.5 GTX bekreftes nå å ha 150kw peak ladeeffekt.

4
TAYCAN / Sv: Forsinkelse på Cross Turismo
« på: Mandag 08. November 2021, klokken 07:31 »
Når bestilte du din Fush? Jeg bestilte 24.03.21. Håper på levering i desember
Jeg bestilte 07.03.21 og synes oppfølgingen til Porsche har vært elendig. Ingen info er gitt. All info jeg har måtte jeg selv gnage om. Jeg har flere bekjente som har bestilt bil mange mnd etter meg, den siste i juli som har fått VIN og leveranse slutten av mnd. Min bil er fortsatt i det blå. Helt ufattelig talentløst opplegg synes jeg.

Har du noe utstyr i konfigurasjonen som du selv tror kan være litt sært? Mye exclusive manufaktur.? Selv var jeg ganske bevisst på å unngå PEM da jeg var advart mot at det kunne gi lengre leveringstid. Bestilte tidlig i september og forventer bil denne mnd. Riktignok en slot som "ble ledig" og ikke en vanlig bestilling. Heller ikke fra norsk forhandler.

5
ID.5 / Sv: ID.5
« på: Torsdag 04. November 2021, klokken 09:02 »
Skikkelig jafs de har gjort på ladehastigheten.
Ladetiden fra 5-80% er redusert fra 38 til 29 minutter. Og dette med 135 kW peak. Det tilsvarer rundt 120 kW í snitt. Om de kommer med den lenge annonserte 170kw peakeffekten begynner dette å smake av fugl.

6
Model 3 / Sv: Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
« på: Onsdag 03. November 2021, klokken 08:09 »
Noen med formening om hvorfor de har r dusert akselerasjonen? For å øke rekkevidde? For å differensiere mere opp til LR? Sikkerhet?

Tyngre batteri?

7
Kjøpe elbil? / Sv: Anbefalinger til ny elbil rundt 300.000
« på: Mandag 25. Oktober 2021, klokken 10:19 »
Synes Cupra First Born fremstår som et godt kjøp i denne klassen.
Sporty,fresh og mye utstyr inkl vinterdekk og service avtale for 339.000.
Det er fortsatt noen biler igjen av denne intromodellen, men det er vel ikke helt umiddelbar levering. Vurderer sterkt å bytte MG-en inn i en slik en.

8
TAYCAN / Sv: Forsinkelse på Cross Turismo
« på: ſøndag 17. Oktober 2021, klokken 08:13 »
Hva er ca leveringstid på ny bil nå?
Noen som vet?

Har hørt "neste sommer" og 12 mnd.
Mulig det kan snikes i køen, men det er nok ganske full produksjonsplass.
De skriver rett og slett flere kontrakter enn det de klarer å produsere.

9
Ser ut for at det blir moms på kjøpssummen over 600 kkr for elbilar, ihht den AP/SP sin avtale

Selv om PHEVs blir 60-80000 dyrere blir f.eks differansen mellom en X5 45edrive og en ix50 mindre en før. En velutstyrt ix50 bikker jo millionen med soleklar margin.

10
el-Born / Sv: Cupra Born åpnes for bestilling
« på: Onsdag 29. ſeptember 2021, klokken 08:00 »
Som nevnt tidligere så føler jeg ikke dette var noe godt tilbud. Omtrent det samme som for en ID-3, ikke så rart siden bilen i prinsippet er nesten den samme. Men likevel så var jeg forespeilet ett tilsvarende tilbud som Mii Frii... Born Frii.. Dvs ingen innskudd og ingen binding. Det levde de ikke opp til.

ID3 med samme utstyr som First Born er mye dyrere. Prøv å hente inn pris. Den er ganske lik ID. 3 sport.

11
BMW i4 / Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« på: ſøndag 19. ſeptember 2021, klokken 19:12 »
Dette ser heftig ut.
En som har kjørt videoen i editor sier 0-100 går på 3,5-3,6 uten rollout og at 0-200 er 2 sek raskere enn TM3P.

https://www.youtube.com/watch?v=U16XeuiJ5Eo

12
Siste nytt fra elbil.no / Sv: Denne vil erstatte Mercedes-Benz E-klasse i Norge
« på: Mandag 06. ſeptember 2021, klokken 12:42 »
Det er feil i teksten. Bilen har IKKE kombibakluke som EQS, men en liten brevsprekk. Det reduserer nok salget i Norge med flere titalls prosent vil jeg tro.

13
Siste nytt fra elbil.no / Sv: Prøvekjørt Nio ES8: Du store kineser!
« på: Torsdag 02. ſeptember 2021, klokken 13:22 »
NIO ser ut til å være bra greier, men har overhodet ikke bruk for en så stor bil som ES8. Gi meg en EC6.

14
Model Y / Sv: Forbruk og rekkevidde
« på: Onsdag 01. ſeptember 2021, klokken 15:02 »

Hvorfor setter han ikke på 18 tomms felger på ID4 før han tester forbruk og støy?

Måtte vel hatt 17" på ID4 for at det skal bli sammenlignbart. 1" mindre enn minste standarddimensjon.

15
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Mandag 30. August 2021, klokken 08:15 »
Har lest om personer som har rundet 1.000.000 km kjørelengde som aldri har blitt stoppet og veid. Har selv heller aldri blitt veid, selv med Toyota Yaris og svær tilhenger, og kjenner ingen som har blitt veid.

Har noen av der noen gang blitt veid i en personbil? Eller kjenner dere noen som har blitt veid i en personbil? Jeg har kun hørt om trailere som har blitt veid.

Har kjørt bil nesten daglig i +25 år. Tror aldri jeg har blitt stoppet for veiing.
Kan ta det litt lengre. Jeg har ikke blitt stoppet i noen kontroll (hverken alkohol eller teknisk kontroll) på 15 år!!
Stoppet 3 ganger i promillekontroll siste 10 år. Selvsagt 0 i promille. Aldri i vektkontroll og har kjørt bil i 40 år.

Og derfor er det greit å kjøre med overlast?
Som at det er greit å kjøre for fort fordi jeg aldri blir tatt likevel.

Sider: [1] 2 3 ... 158