Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - i3_X5_730

Sider: [1] 2 3 ... 32
1
Elbiler i media / Sv: Elbilforeningen - ansatte for mange for få?
« på: mandag 17. september 2018, klokken 17:34 »
Er det ingen her som gidder å bruke kjeften sin her?

For oss på Askøy, (Eller hele Vestlandet for den saks skyld) finnes ved nyttår INGEN fordeler ved å være med i Elbilforeningen - bortkastede penger fordi foreningen ikke ha lykkes med å gi oss økonomiske FORDELER ved å eie EL-bil!

I tillegg:

Den politiske slagsiden foreningen lyser - venstrevridde raddiser fra Oschlo - frastøter halvparten av potensielle "kunder" inkl meg selv. 

Spørsmål: Hvor mange av Foreningen sine ansatte er konservative og genuint bilinteressert og kan dokumentere bilinteresser gjennom ett helt liv og som stemmer FrP eller Høyre?

Svar: Ingen!  :-1:

2
Kjøpe elbil? / Sv: Bytte batteri
« på: torsdag 19. januar 2017, klokken 18:24 »
Støtter deg der, bromm!

 
... når ingen av oss som har passert 50k ser noen tegn til tap ... http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25788.msg438118.html#msg438118

Vår har nå gått 49000 km, og vi merker faktisk ingenting til tap.  :)

3
BMW i3 / Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« på: torsdag 22. september 2016, klokken 08:19 »
Takk or gode svar, gjengen! :)

4
BMW i3 / Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« på: tirsdag 20. september 2016, klokken 10:12 »
 :o Har i det siste opplevd at vår i3 ikke starter lading når ClipperCreek-kladden settes inn. Den låser ikke støpselet fast og dermed starter heller ikke ladingen. Må trekke ut og sette i støpselet opp til 10 ganger før støpselet låses og ladingen starter. Noen som opplever dette? (Det er i bilen feilen ligger for det samme skjer med Mennekes-laderen og 32A blå BMW-kabel) 

5
BMW i3 / Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« på: fredag 02. september 2016, klokken 11:57 »
Noen som er kjent med feilmeldingen "drivetrain"??

Vi hadde denne og BMW Jæger måtte bytte en høyspent batterikabel.

6
Mercedes B-Electric / Sv: Hurtiglading på beste måte?
« på: mandag 18. januar 2016, klokken 16:05 »
... De er litt usikker om kontakten passer i B klassen, men de gjør den - og bilen blinker sånn derre grønt eller gult, og lader. Tror du de tenker mye på om den lader 10/12/16 eller KÅRE Ampere?
 ;)

Riktig! Slik er alle (3) naboene vi har rundt oss som har EL-bil. Når jeg begynner å snakke om 1-fas, 3-fas, 3,7kW, 7,4kW, CEE-stikk, 16A osv osv ... detter de av lasset med èn gang. De bryr seg KUN om hvorvidt kontakten passer eller ikke.

Passer den? JA - gå videre!
Blinker det grønt eller blått? JA - la det stå!

... og slik blir 90% av alle EL-bileiere.

(Red.Skrivefeil)

7
Elbilen i Samfunnet / EL-bil-haterne i fri dessur ... !
« på: mandag 05. oktober 2015, klokken 17:58 »
Se diskusjonene lengst nede i artikkelen: http://www.av-avis.no/aktuelt/Na-er-Askoy-blitt-et-eldorado-Afor-elbiler-372642.html

God diskusjon og hjelp oss som bor på øya!  8)

8
BMW i3 / Sv: Hvorfor selges det ikke flere i3 enn det gjør?
« på: mandag 07. september 2015, klokken 22:56 »
Ok ...  det var det! Gir opp! Har nå lett og lett men finner ikke noe sted om hvor mange i3 som faktisk er registrert i Norge. Noen som vet?  :o
I 2014 ble det registrert ca 2040 i3, og frem til nå i år 1103.
(I Norge selges det totalt flere elbiler enn maks produksjonskapasiteten til i3)

Tusen takk for info, LMOR! :)

9
BMW i3 / Sv: Hvorfor selges det ikke flere i3 enn det gjør?
« på: søndag 06. september 2015, klokken 20:21 »
Ok ...  det var det! Gir opp! Har nå lett og lett men finner ikke noe sted om hvor mange i3 som faktisk er registrert i Norge. Noen som vet?  :o

10
BMW i3 / Sv: Hurtigladestasjoner for i3
« på: torsdag 27. august 2015, klokken 20:20 »
Lyse. 99.- uansett lengde på lading. Lite attraktivt for meg som trenger  2-3kWh.
Ah! Ok! Takk for info.  ;)

11
BMW i3 / Sv: Hurtigladestasjoner for i3
« på: torsdag 27. august 2015, klokken 19:24 »
Hvem av Stavangergjengen har benyttet laderen på Randaberg?
Hvilke betalingsløsning er det her?

 :)

12
BMW i3 / Sv: Hurtigladestasjoner for i3
« på: søndag 23. august 2015, klokken 20:26 »
Kjørte fra Askøy til Austrått/Sandnes i dag. Ladet èn gang på turen:kun på ABB sin hurtiglader v/Shell på Heiane/Stord.
Ladet til 99% på Heiane og hadde fremdeles 30km igjen da i3'en parkerte på Austrått. :)
Heia ABB! (Og de kraftleverandørene som velger ABB sine ladere)  8)
 
Møkka til Fortum funker ikke ved McDonald v/Heiane/Stord ... fraråder folk å i heletatt planlegge å legge igjen penger der. At det går an å levere så jævli dårlig service til kunder, fatter jeg bare ikke. Ingen av de 3 laderene som stod der funker.

13
Elbilen i Samfunnet / Sv: Kommunene får bestemme om det skal være elbilfordeler.
« på: mandag 11. mai 2015, klokken 22:11 »
Her på Askøy blir det garantert en diskusjon om EL-bilen må være med å betale den katastrofale prisøkningen på bompengeprosjektene. Tror det må nå være over 1000 el-biler ute på øya vår ... (!)  8)


14
Elbilen i Samfunnet / Sv: NVE og ny nettleie, høringsfrist 15.ausust
« på: mandag 11. mai 2015, klokken 22:08 »
Selv er jeg så gammel at jeg husker vippetariff hos besteforeldre, og overforbruksmåler hadde jeg selv i flere år i min egen husholdning, så for meg er dette bare et lite skritt tilbake i tiden.

Jepp, det samme hadde vi. Vi lå hele tiden under 4kW for å ikke få "overforbruk".
Snakket med bekjente i Lyse:
- Det er husholdninger med effektuttak til Tesla med samtidig bruk av induksjonstopp, direkte vannvarmer og Japanske toaletter de vil "bøtelegge".
Bruk av disse 4 tingene samtidig, som ikke blir sjeldnere i moderne nybygde hus fremover, vil kreere forbrukstopper i husholdningen som NVE vil til "livs".

Så da har vel de fleste av oss ingenting å bekymre oss over. Ryktene vil også ha det til at energiprisen med forslaget til NVE vil bli dramatisk redusert. Kanskje ned mot 5 øre/kWh ... (!) 

15
Elbilen i Samfunnet / Sv: NVE og ny nettleie, høringsfrist 15.ausust
« på: mandag 11. mai 2015, klokken 11:52 »
Når elbil trekkes fram i denne sammenheng, er det ikke de som lader med effekter 0-4kW en snakker om, men effektutak over "vanlig husholdning".

Griffel,

Hva kan vi anta her da?
Jeg har 3x63A som inntak. Antar vel dette er "vanlig" husholdning og å sette EL-bilen på lading, samtidig som man lager middag for at EL-bilen skal være klar til transportbehov etter middag som frem/tilbake til trening bør vel ikke bli "straffet"?  :o

Jeg mener, bør ikke NVE spesifikt tallfeste vanlig husholdning?

Sider: [1] 2 3 ... 32