Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - coskars

#1
Dette har skjedd meg flere ganger. Veldig irriterende.

Jeg pleier å ta en stor A4 konvolutt, dra av beskyttelsesfilmen som ligger over teipen, og vipps så har du et fint "fiske-verktøy". Har fungert hver gang for meg, etter 3-4 forsøk.
Kanskje ikke alle som har en slik konvolutt liggende, men vi har mange her på arbeidsplassen.
Papp med dobbeltsidig teip vil nok også fungere, så lenge det ikke er for tykk papp.
Lykke til.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
fredag 05. juli 2019, klokken 23:38
Sitat fra: coskars på søndag 30. juni 2019, klokken 12:36
Sitat fra: coskars på fredag 28. juni 2019, klokken 20:13
Som tidligere skrevet fikk jeg ca 10% reduksjon over natten forrige uke, dette var uten at jeg hadde kjørt update.
I dag fikk jeg et varsel på skjermen; «Battery charge level will be restricted» .
I tillegg får jeg ikke ladet, bilen insisterer på «charging complete» selv om jeg bare har ca 180km.

Update: Fikk kontakt med Tesla fredag kveld, (etter 1time i tlf kø). Beskjeden var at bilen måtte inn, det var ingenting som kunne gjøres via luften. 1,5 time senere var bilen hentet og leiebil sto i gården. Blir spennende å se hva dette er, de hadde vel ikke agert såpass raskt hadde det ikke vært hastesak.

Fikk i går beskjed fra Tesla Karihaugen om at jeg vil få nytt 90 kWh batteri, dersom jeg kunne godta det.
Jeg spurte om det virkelig var nytt, og fikk svar at det var «renewed» og hadde vært gjennom alle tester.
Jeg sa så lenge batteriet er like bra eller bedre enn nåværende(før 10%tapet), er det Ok. Det skulle være noe bedre enn nåværende, men de forstod ikke/unnlot å svare på dette med 10% software restricted...
Så tydeligvis noe i gjære med 85 batteriene..
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
søndag 30. juni 2019, klokken 12:36
Sitat fra: coskars på fredag 28. juni 2019, klokken 20:13
Som tidligere skrevet fikk jeg ca 10% reduksjon over natten forrige uke, dette var uten at jeg hadde kjørt update.
I dag fikk jeg et varsel på skjermen; «Battery charge level will be restricted» .
I tillegg får jeg ikke ladet, bilen insisterer på «charging complete» selv om jeg bare har ca 180km.

Update: Fikk kontakt med Tesla fredag kveld, (etter 1time i tlf kø). Beskjeden var at bilen måtte inn, det var ingenting som kunne gjøres via luften. 1,5 time senere var bilen hentet og leiebil sto i gården. Blir spennende å se hva dette er, de hadde vel ikke agert såpass raskt hadde det ikke vært hastesak.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
fredag 28. juni 2019, klokken 20:13
Som tidligere skrevet fikk jeg ca 10% reduksjon over natten forrige uke, dette var uten at jeg hadde kjørt update.
I dag fikk jeg et varsel på skjermen; «Battery charge level will be restricted» .
I tillegg får jeg ikke ladet, bilen insisterer på «charging complete» selv om jeg bare har ca 180km.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
fredag 21. juni 2019, klokken 15:42
Opplevde ca 10% "tap" over natten i går jeg også. Ingen software update er blitt gjort.
Merkelig at man ikke har fått noe beskjed om dette.
Jeg får ta kontakt med service. Noen tips?
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteribytte 85 -> 90/100?
fredag 21. juni 2019, klokken 15:41
Opplevde ca 10% "tap" over natten i går jeg også. Ingen software update er blitt gjort.
Merkelig at man ikke har fått noe beskjed om dette.
Jeg får ta kontakt med service.

#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Helt plutselig ekstremt bra forbruk
fredag 21. juni 2019, klokken 14:13
 
Jeg merket plutselig noe i andre skalaen i dag. Lader stort sett alltid opp til 80%, og rekkevidde har ligget stabilt på ca 340km(typical) over lang lang tid. Så over natten er 80 % blitt til 35km lavere. (Det er en liten stund siden sist update også). Testet å full lade nå, fortsatt samme differanse der. Også restartet lille og storeskjerm.

Noen andre som har vært med på det? Nå har ikke jeg fått sett på forbruk, og om det er blitt bedre.
Hadde det vært rett etter en oppdatering hadde jeg tenkt de har endret litt på forbruk\rekkevidde etter WLTP std eller noe.. Tips mottas:)
#8
Jeg får heller ikke til denne oppdateringen, prøvd noen dager nå. Får feilmelding raskt. Prøvd restart til ingen nytte.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: bombrikke
onsdag 26. februar 2014, klokken 23:08
Skal den virke fra innsiden av frontruten må den plasseres i det "skraverte" feltet på høyreside av speilet.
#10
Kabelen låses og må låses opp igjen med dobbeltklikk på taket på nøkkelen, hvis det var det du mente..
#11

Har kjøpt grenuttak shucko til 3 x shucko på Clas Olshon, den er 2,5mm2.
Trenger dette pga mange av ladestasjonene har ikke plass til Umc adapteren.

Er det trygt å bruke denne, selv om det er 3 stk shucko uttak i den andre siden?? Tenker lade på 10A , Max 13A.

Alternativt har jeg en skjøtekabel, men den er på 1,5mm2 ..

Takk for svar:)
#12
Lading av Tesla / Sv: Vedlikeholdslading
mandag 27. januar 2014, klokken 00:10
Sitat fra: arnehelge på mandag 27. januar 2014, klokken 00:03
Nå startet bilen med vedlikeholdslading! Den har nå redusert fra 343km til 327km. I det øyeblikket den gikk ned fra 328 til 327 startet den med lading helt av seg selv. Jeg har benyttet appen mye i dag for at den skulle tappes mest mulig for strøm, men det har ikke hjulpet så mye for den har jo, etter først litt forbruk fra batteriet, tatt strøm fra nettet.

Ahh! Har vært i samme "situasjon" jeg og - startet varming i ny og ne - men tar jo så lang tid å få ned rangen nå som den tar strøm fra veggen  ;D
Da får vi se hva som skjer når bilen nærmer seg nivå du beskriver..
#13
Lading av Tesla / Sv: Vedlikeholdslading
søndag 26. januar 2014, klokken 23:40
Jeg prøver å forstå hvordan vedlikeholdslading funker og hva det egentlig er (?!).. Nå etter siste update trekker den strøm fra veggen i tillegg fra batteri når jeg forvarmer - i motsetning til kun fra batteri før. (13A Shucko UMC) Hadde jeg hatt nok power ville den nok tatt alt fra veggen..

Men den lader seg ikke opp igjen etter Charging Complete - for eksempel ladet seg opp til 345 typical, nå etter noen dager, tilkoblet umc, og ikke i bruk er den på 330.. Skal den lade seg opp med en gang, eller etter et visst %-vis tap?

Noen som vet om den faktisk skal kunne vedlikeholdlades ? Noen kloke hoder som kan fortelle?

#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny software (v. 5.8 - 1.49.83 og utover).
torsdag 23. januar 2014, klokken 23:01
Har tidligere ikke fått til start/stop lading, scheduled og vedlikeholdslading.(Aldri hatt 12v problemer)
Lastet ny pakke og nå fungerer det ! Har dog ikke fått testet vedlikeholdslading enda, men håper dette også virker!

Positivt overrasket!

#15
Ikke noe å lure på! Scandic Vulkan - har selv bodd der. Du trenger heller ikke kabel, da de er "fastmontert" på veggen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA