Har hatt litt problemer med at varmeapparatet plutselig slutter å virke innimellom. Så nå har bilen vært inne for bytte av noen sensorer for varmepumpa. Ble litt forskjell, nå er det bare kald luft uansett......
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Leafys på mandag 09. april 2018, klokken 21:39På min hjelper det veldig å låse dørene, da forsvinner skranglingen.
Noen fler som opplever at låseknappen på dørene sitter så løst at de rister og bråker veldig når man kjører? Det fungerer ikke å "skru" på de heller for å stramme de. (2018-modell)
Sitat fra: Ferry på søndag 18. januar 2015, klokken 22:53
Pussing av bil er en typisk mannesykdom. Som med alt annet så finnes det ekstremisme i begge retninger. Får får noen lette anfall til tider, men har heldigvis ikke blitt smittet fullstendig. Hovedargumentet mitt for å polere bil har vært for å forebygge rust. På i3 kan jeg vel nesten ikke bruke det argumentet lenger. Et annet argument er at bilen er lettere å vaske hvis den har bra beskyttelse. Bilvask er i utgangspunktet et ork, og alt som gjør det lettere er velkomment. Det er mye å lære av å lese litt på ymse forum, f.eks. detailersclub.no
Forbi er den tida da jeg stod og knota med Turtle Wax og polergarn. Ikke blir det mer Zalo i vaskevannet heller.
Jeg hører ofte folk si at det lønner seg å vaske og polere bilen. Jeg begynte å regne litt på det, og kom fram til at det ikke nødvendigvis er riktig. Ihvertfall hvis en kun ser på økonomien i det. Jeg har tilgang til en firmabil som pleier å få en tur i den lokale vaskeautomaten etter hver tur. Det skjer opptil flere ganger i uka, og koster 200,- pr. vask. For enkelhets skyld satte jeg 50 vasker pr. år. Det blir 10k i året! Bilen er nå åtte år, og verdt 20-30k. Kom ikke å fortell meg at det er lønnsomt! Og da har jeg ennå ikke regna noe for medgått tid.