Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Henning76

#1
I Drammen har de satt på et sånt nytt, ekstra hvitt "forklaringsskilt" under de P-skiltene der det er gratis for elbiler.

Samtidig har de gjort om flere p-plasser til "grå skilter", dessverre. Altså privatrettslig regulert og ikke gratis.

Husker ikke helt teksten, men mener det står
"Betalingsfritak for el-motorvogn" eller lignende.
#2
Model X 2014 - 2022 / Sv: Når kan vi konfigurere TMX?
onsdag 15. oktober 2014, klokken 12:07
Sitat fra: Busa på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:28
OK, så det vil si før vi skal begynne å konfigurere her i Norge, vil en demo utgave av TMX være på plass slik at man har en hvis ide om hva man kan forvente å få?
Selve konfigureringen vil vel være det samme som en bestilling?
Jeg går også ut fra at når man konfigurerer, er prisen på det man konfigurerer på plass, slik at man vet sluttpris?
Får man info om forventet leveringstidspunkt straks bestillingen er registrert?
Betaler man noe ved bestilling (depositumet er jo betalt), eller kommer heller restbeløpet ved levering?

Hvis man skal dømme etter hvordan det ble gjort med Model S:

* Det er ingen tillegg utover reservasjonsprisen. Denne blir videre trukket fra på kjøpsprisen ved overtakelse av bilen.
* Du får velge ønsket leveringstidspunkt, men det garanteres ikke at dette vil bli overholdt 100%. For min del avvek det i "feil retning" med omtrent 1 måned.
* Pris vises ved konfigurasjon
* Du har inntil 10-14 dager på deg etter konfigurasjon er lagt inn av deg selv til å gjøre endringer på denne. Etter denne perioden låses bestillingen, og bilen legges i produksjonskøen. Er du helt sikker på konfigurasjonen du vil ha, kan du låse med en gang for å få litt raskere levering.
* Demo-utgave kan du nok ikke regne med. Mange bestilte Model S uten noen gang å ha sett bilen, langt mindre prøvekjørt den. Vil du ha dette, må du vente til leveransene starter og Tesla i Norge har biler i butikkene med å legge inn din bestilling.
#3
Solgte nylig min P85+, først og fremst for å frigjøre "lånekapital" i forbindelse med husprosjekt, men også fordi jeg ser at vi med 6 personer i familien ikke er 100% ivaretatt med en Model S 7-seter. Bakseteløsningen er kurant nok den, men den holder ikke på langtur og med mye bagasje.

Jeg vil ikke ha bil til 700.000 pluss som ikke er IDEELL. Model X ser ut til å være ideell for vårt bruk, så da hoppet jeg av Model S og venter på Model X. Har leaset en bil i mellomtiden - vil vente med bestilling på X til den har vært i bruk en liten stund i markedet - ikke SÅ interessert i å dra gjennom samme programmet med å rette småfeil annenhver måned på ny bil.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Store spørsmålet.. Retrofit AWD mulig?
fredag 10. oktober 2014, klokken 09:39
Slik jeg forsto det er hele bunnen på bilen mer eller mindre redesignet, så det er nok ikke mulig. Selg og kjøp ny.
#5
Strøken Tesla Model S P85+ selges høystbydende.

Bilen selges da bilbehovet i familien har endret seg - pendler ikke lenger mellom Oslo og Drammen, og behovet er ikke så "kraftig" lenger :)

Bilen trenger vel egentlig ingen introduksjon. Dette er P85+ - den absolutte toppmodellen av Model S:

* 5+2 seter (nedfellbare barneseter i bagasjerommet)
* 421 HK
* 21" Sommerdekk (Michelin Pilot Sport 2) på sølvfargede turbinfelger
* 19" Nokian R2 piggfrie vinterdekk (knapt brukt)
* Tech Pakke (navigasjon, automatisk bagasjeromsdør, etc)
* Lyspakke (ekstra interiørbelysning)
* Oppgradert lydpakke (12 høyttalere, DAB+)
* Vinterpakke (oppvarmede vindusviskere, setevarme i 5 seter)
* Parkeringssensorer (både foran og bak)
* Alarmpakke
* Luftfjæring (programmerbar m/auto-hev basert på GPS)
* Pearl White metallic lakk
* Panormaglasstak m/lastestativ-fester
* etc

I tillegg medfølger:
* 7.5m TYPE2-TYPE2 ladekabel (til 22kw stasjoner)
* UMC (standard ladekabel) m/Rødt Adapter
* Whispbar lastestativ til f.eks. skiboks
* 5 år servicepakke inkludert i prisen (verdi ca. 16.500) - service er altså forskuddsbetalt og "i orden" for de neste 5 årene!


Det eneste som ikke er inkludert er hattehylle. Denne kan kjøpes hos Tesla dersom ønskelig.


http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52098493

#6
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
lørdag 20. september 2014, klokken 15:36
Sitat fra: OleJA på lørdag 20. september 2014, klokken 14:58
Sitat fra: TerjeF på lørdag 20. september 2014, klokken 14:26
Bilde fra Alvdal i dag formiddag.
Tjoho, de har åpenbart 'stått på hodet' for oss for å bli fort ferdige.

Hvor er Like-knappen når du trenger den... :)
#7
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
torsdag 18. september 2014, klokken 11:09
Jeg har sendt epost til 02400@db.no og vaktsjef@ntb.no hvor jeg påpeker de åpenbare feilene og den negative vridningen av denne artikkelen ("supersubsidiert luksuselbil"? hallo?).
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: SW v.6.0
fredag 12. september 2014, klokken 10:37
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 11. september 2014, klokken 21:40
Sitat fra: mariowing på torsdag 11. september 2014, klokken 20:44
Sitat fra: OddB på torsdag 11. september 2014, klokken 17:37
trafikkbasert navigasjon er vel også rimelig irrelevant for de fleste i Norge. (Det er vel ikke mange veier med google-trafikkinformasjon ?)

Du kan sjekke maps.google.no og skru på trafikk så ser du hvilken informasjon som er tilgjengelig. Og nå som 6 000 TMS får dette i Norge så blir det plutselig enda mer innrapportert trafikk. Den som mottar informasjon sender også informasjon. Kan jo bli litt "artig" å se om det fører til at trafikken innover fra Asker til Oslo om morgenen nå vil rapporteres som mindre...
Google traffic har vel bilen hatt hele tiden (det er bare navi som ikke har tatt hensyn til den).  Tror ikke 6.0 vil ha noen betydning for hvordan Google rapporterer trafikken.

Du tar feil, tror jeg. Det står i release notes at bilen nå vil opplyse om fart, retning, lokasjon etc. tilbake til Tesla. Det har den ikke gjort tidligere.
#9
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
tirsdag 09. september 2014, klokken 08:20
Sitat fra: Sharp på mandag 08. september 2014, klokken 22:54
Sitat fra: bb på mandag 08. september 2014, klokken 22:41
Hvis Alvdal skulle komme opp først vurderer i alle fall jeg å ta Østerdalen og heller toppe opp i Elverum et kvarter på 22 kW.

Fra Alvdal er det bare 31 mil til Oslo og 35 mil til Lier. Det bør være helt uproblematisk uten stopp for alle med 85 kWh i hvert fall  :)

Hadde det vært 70km grense og flatt hadde jeg vært enig med deg. Realiteten er at det er motorvei veldig mye av veien fra Lier og over Minnesund ihvertfall, og da øker forbruket kraftig. Når det i tillegg blir vinter blir vel det litt vel mye sjansespill.
#10
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
mandag 08. september 2014, klokken 11:19
Sitat fra: TerjeF på mandag 08. september 2014, klokken 07:15
Status Alvdal i går.

Flott å se at byggeaktiviteten på supercharger-nettverket starter opp igjen. Virker som "sommerferien" er over nå.

#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Konkurrentene sover ikke
fredag 29. august 2014, klokken 00:26
Hørte 200km,så ikke noe å skryte av. Enda en i nesten-klubben.
#12
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 29. august 2014, klokken 00:23
Økonomisk er vi en del av EUs indre marked, så det burde ikke være noen hindring. Kanhende kan man hente noen miljøkroner fra EU på det også.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Servo død
onsdag 27. august 2014, klokken 11:58
Sitat fra: Car-El på onsdag 27. august 2014, klokken 09:46
Ja vel.

Uansett så er det skremmende bra.

Tesla overrasker meg stadig med servicenivået sitt. Jeg kan ikke huske å ha eid en bil der jeg får lånebil uten å ta dette på forsikring, at Tesla kjører meg frem og tilbake fra servicesenteret, leverer bilen på jobben hos meg hvis jeg ønsker, også videre, også videre.

Og alt dette uten å betale en krone. Jeg har aldri opplevd maken til service.
#14
Lading av Tesla / Sv: Ekstra schuco ladekabel i bil ?
fredag 15. august 2014, klokken 13:38
En bedre løsning vil være å la UMC'en ligge i bilen og kjøpe en fastmontert ladestasjon med kabel hjemme. De koster ikke all verden, og da har du en fast løsning som alltid er på veggen, så du slipper maset med å drive å dra ting inn og ut av bilen.

Har selv en saltoboks på 230V 40A sikring hjemme (32A ut av boksen). Meget fornøyd med den løsningen, og det gir nok krutt til at jeg alltid har fullt batteri neste dag (eller - 80% da).
#15
I Hamburg har vel Tesla satt opp en midlertidig SC ved sitt Servicecenter, såvidt jeg vet. To punkter/én SC.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA