Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Arild69

#1
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Lading
søndag 14. juli 2019, klokken 07:06
Heisan. Jeg hadde tilsvarende problem på min Think en gang i tiden etter vask. Jeg tok å teipet alle orange ledninger i motorrommet, spesielt rundt kontakten for å ikke få vann inn i stikk kontakten. Etter det fungerte lader og alt etter hver vask. Når det skal være sagt kan det være en ide å forsikre seg at at det ikke har vært lekkasje i batterikassen og forsegle den etterpå. Det måtte jeg gjøre på grunn av fukt i kassen som hadde skadet en del kretskort. Etter dette, ingen problemer. Dette med utett batterikasse på Litium modellene har jeg blitt fortalt at kan være en svakhet. Mvh Arild
#2
Takker for tilbakemeldingene.

Jeg skal se på hvilke løsninger som passer for meg for kulden setter inn for fullt:).

Mvh
Arild
#3
Heisan

Jeg har en 2011 model Think Litium og planlegger å installere dieselvarmer. Hvilken type må jeg ha og hva koster en dieselvarmer. Er det enkelt å montere denne selv? Evt. noen som har en rimelig varmekolbe tilsalgs?

Mvh
Arild
#5
Heisan
Det hele startet etter at jeg vasket elbilen med høytrykk. På vei fra vaskehallen begynte den røde varseltrekanten å lyse og bilen stoppet. Dette gjentok seg et par tre ganger før bilen begynte å gå normalt igjen. Det samme skjedde senere da jeg brukte bilen fra Vestfold til Oslo i øsende pøsende regn. Bilen signaliserte med rød varseltrekant og igjen stoppet bilen før jeg fikk kjørt den til et tørt parkeringshus. Etter at bilen var tørr igjen fungerte normalt. Siste gangen dette skjedde var i går kveld. Da hadde jeg lånt bort bilen og da bilen ble levert tilbake lyste den fantastiske røde varseltrekanten igjen og bilen tok heller ikke mot noe lading. Jeg fikk satt bilen i garasjen for tørking og bilen kjørte og ladingen virket normalt igjen etter en liten stund. Er det noen har noen ideer om hvor jeg kan begynne å feilsøke for å finne feilen. Sannsynligvis tenker jeg at det skyldes noe fukt ett eller annet sted i motorrommet? Kan det være dårlig kontakt et sted. Bilen har tidligere vært på elbilmek som har forseglet batterikassen. Tips og råd ønskes.

Hilsen
Arild
#6
Hei Arnie

Det er supert. Vi prates senere.

Mvh
Arild
#7
Heisan

Vedlagt er bildet av kanaldekelet.

Mvh
Arild
#8
Heisan

Er det noen som har et svart kanaldeksel til en 2011 modell Think Litium? Dekselet er festet med noen skruer og er det du ser under døren når døren er lukket. Ta gjerne kontakt med meg på tlf. 95 36 05 34.

Mvh
Arild
#9
Takker. Skal ta en prat med Elbilmek om ikke så lenge :).

Hilsen
Arild
#10
Heisan
Noen som vet hvordan jeg bytter kontakt fra generasjon 1 varmekolbe til generasjon to stikk kontakt. I bilen står det en generasjon 2 i den varmekolbe n som er defekt.

Jeg har funnet en løsning tror jeg. Kappe ledningen fra den gamle generasjon 2 kolben og ledningen fra den nye kolben.  Deretter skjøte den avkuttede, løse ledningen fra generasjon 2 kolben med gjenværende ledning på den nye kolben:).

Hilsen
Arild
#11
Heisan
Tror jeg ville anbefalt å sjekke at batterikassen er tett. Jeg kjøpte en 2011 Think med Li batteri i februar 2014. En måned etter stod bilen med power limit og høyspentlampen lysende og bilen hverken ladet eller kjørte. Etter å ha levert bilen til Elbilmek var konklusjonen at 9 Rlecs kort (kretskort på batteripakken) hadde tatt kvelden pga av jevnt sig av fuktighet. Det som i mitt tilfelle hadde forårsaket skaden var at selve batterikassen ikke var tett noe som ble utbedret ved kjøp av ny batterikasse + rflecs kort i tillegg til at Elbilmek forseglet batterikassen. Så mitt råd er ta en tur til Elbilmek for å se om de kan gjøre noe forebyggende før skaden slår ut og for å forhindre større reparasjoner.

Arild
#12
Heisan
Grunnen til fuktinntrengingen i min batterikasse som skadet batteripakken var en mangel på denne før kjøpstidspunktet og jeg har desverre nå en pågående sak med selger av bilen. Det kan nevnes at skaden ikke oppstod som følge av kjøring i vanndammer i mitt eierskap av bilen men en bevist mangel som var der før jeg kjøpte bilen.

Ta kontakt med Elbilmek.no dersom dere har spørsmål om Enerdel batterier.

Mvh
Arild
#13
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Olje i girkasse?
tirsdag 28. oktober 2014, klokken 17:29
Takker for tilbakemeldingen. Da vet jeg det :).

Arild
#14
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Olje i girkasse?
tirsdag 28. oktober 2014, klokken 13:56
Heisan

Hvor får man kjøpt høykvalitets manuell-gearkasse olje og navnet på denne. Kan jeg på et eller annet vis finne ut om gearkassen har ATF-olje før det er for sent? Har en 2011 litium som visstnok kommer fra Sveits.

Arild
#15
Hei
Kan det være lite strøm på 12 v batteriet. Prøv å lade dette og se om ladingen fungerer igjen.

Arild
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA