Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Chrian

#1
Skoda ENYAQ / Sv: "Elbilkundene risikerer kjemperegning"
mandag 23. november 2020, klokken 21:37
Hadde lavt nummer for kjøp av Enyaq, men gikk for Polestar 2 pga denne kontrakten. Med en så ensidig kontrakt var jeg egentlig ikke i tvil etter gjennomlesing selv om bilen ser riktig bra ut.
Når Polestar har 14 dager og 1000km som grense for angrefrist der en kan levere bilen tilbake og få hele kjøpesummen refundert var valget enkelt da vi ikke har behov for stasjonsvogn.
#2
Hyundai KONA / Sv: Torque pro eller lignende
søndag 13. januar 2019, klokken 15:27
Er en på Kona Facebook gruppen som jobber med dette.
#3
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
onsdag 09. januar 2019, klokken 08:23
Nr 1900 utlevert 02 januar, Ceramic Blue, skinnseter uten soltak.
#4
Med AC lading mister du mellom 5 og 10% i varme gjennom likeretter og i batteriet.
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Kjøpe Leaf- Noen forklaringer og råd trenges
fredag 31. august 2018, klokken 11:29
Vi har en av de siste gen1 som ble levert i Norge. Dette er en bil produsert i Japan som er godt skrudd og med svært lite feil. Var problemer med DC-DC konverter på noen i forbindelse med forvarming uten at bilen var tilkoblet strøm, men en softwareoppdatering fra Nissan ordnet dette.
Bilen er nå kjørt 80.000km og batteriet lader fremdeles til mellom 92 og 94%. Eneste som har vært skiftet på den er noen foringer foran pga knirk når det var kaldt ute, ble ordnet på garanti.
Uten tvil den mest feilfrie bil vi har eid noen gang og vil trolig være ett godt kjøp når den selges om noen måneder til noen som klarer seg med 80-130km rekkevidde før den må lades.
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kwh lansering når?
onsdag 22. august 2018, klokken 23:38
Vi har vært veldig fornøyd med våres 24kw Leaf også, men har nå bestilt en Kona som kommer i januar 19. Hadde fortsatt vært kunde hos Nissan dersom de haddde kommet med 60kw nå.
Leafen har vært en super pendlebil/bybil men har blitt stående i garasjen når det skal kjøres over ca 100km da hurtigladestopp tar for lang tid etter min mening.
Med en Kona kan en klare rundt 350km om vinteren uten ladestopp så nå kan hybridbilen våres snart få fast plass i garasjen :)
#7
Hyundai KONA / Sv: Hurtiglading av Kona
lørdag 28. juli 2018, klokken 20:39
Vi har kjøpt hjemmelader på 32A og den fyller Kona på under 10 timer så for mange vil dette være en mulighet til å starte med fullt batteri hver morgen dersom nødvendig.
Bruker denne svært lite i dag da begge bilene kun har 16A ombordlader og lader fullt over natten fra vanlige 10A uttak, men med en Kona vil den nok bli brukt mye oftere.
#8
Med en 150kw lader underveis hadde den kommet frem over 30 minutter før Tesla X så en super bil for de som ønsker rekkevidde og en bil som fungerer uten ett par verkstedopphold i året.
#9
Våres 12 mod med ca 80000km har fremdeles 12 barer. Den lader til rundt 94% SOC og 240 Gids fremdeles.
Blir ladet til 80% når den ikke skal brukes umiddelbart og til 100% når den skal brukes rett etter lading.
#10
Hyundai KONA / Sv: Hvilken pris har du fått fra din forhandler?
fredag 01. juni 2018, klokken 19:02
342.800 inkludert skinninteriør levert Bergen, ceramic blue. Denne prisen  er oppgitt i bekreftelses e-post mottat i ettermiddag.
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nye Leaf testet i TU
onsdag 28. februar 2018, klokken 20:51
Gen 1 Leaf sin forbruksmåler regner ikke ned når en regenererer, men når en begynner å bruke strøm igjen måler den ikke forbruk før den regenererte strømmen er brukt.
Etter en lang nedoverbakke kan en da kjøre ganske langt før den igjen registrerer forbruk i bilens forbruksmåler.
#12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
mandag 19. februar 2018, klokken 19:19
Kjørte 30 km med en Accenta demobil i dag, lettkupert 70-80 vei med 20 grader og auto på ac. Våt veibane og ca 0 grader ute noe som ga ett forbruk på 1,45 Kw per mil. Varmeapparatet trakk ca 700w mot 2-3kw på våres gen1 uten varmepumpe under samme forhold. Da jeg leverte den tilbake var det 80% igjen på batteriet og guessometeret viste 215km gjenværende rekkevidde.
Trenger en realistisk vinter rekkevidde på 180km noe denne gir selv etter 10-15% reduksjon av kapasitet på batteriet.
#13
2015 med 60000 km på telleren, går 45-50 km om sommeren uten varme og 30-35 km om vinteren når en bruker varme. Kjøpte bilen brukt, men tror dette er direkte sammenlignbart med en ny PHEV.
#14
Vi har en 2012 modell, levert våren 2013 som nå er kjørt 65000km. Den er kjøpt og har vært på service hos Sande Auto Vest.

Bilen har vært feilfri bortsett fra knirk i forstilling når det var kaldt ute, dette ble ordnet som reklamasjon uten diskusjon. Veldig fornøyd med forhandler både ved kjøp og service.


Den mest feilfrie bil som har vært i våres eie så kjøper nok en ny når den kommer med større batteri enn 40kw.
#15
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Koble bilen til app hjelp.
onsdag 27. september 2017, klokken 19:07
Du må først slette eventuelt tidligere enheter som har vært koblet til. Bilen aksepterer maks to eksterne enheter.
Brukte noe tid på dette selv, men fikk koblet til etter flere forsøk. Googlet bruksanvisningen for sletting og tilkobling av nye enheter.
Her er lenke til bruksanvisningen jeg brukte:
http://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev/app/remote/jizen.html
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA