Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sort Tekna Sarp

#1
DRIFTSBATTERI / Sv: Sliter topplading til 100 % på batteriet ?
søndag 21. september 2014, klokken 21:08
Lader til 80% og slår på laderen på nytt via mobilen eller pc mellom 30 til 60 minutter før jeg skal bruke bilen så den ender opp med ca 90% eller 100%.

Legger ved kopi av side CH 25 fra instruksjonsboka som sier at Nissan anbefaler å bruke
100% lading når temperaturen er under minus 10.

Kan tillegge at forhandleren er ikke så nøye med det.

Hentet ny bil 100% ladet i 25 graderhttp://parat24.com/forum/Smileys/default/angry.gif.
#2
Det er mulig at 12 volt er dårlig egnet, men har nettopp hatt kontakt med en som har en batteripakke på
5 kwh (12 volt 400 ampere med mulighet for å tappe 4 kwh) med bms.
Han har en inverter på fra 12 v til 220 v ac 4000 watt og en eller to defa kupewarmere på 2 kwh.
Han har fjernstyring, så han kan sette på varmer når han ikke har mulighet til å lade bilen.
Han har også mulighet til å lade bilen fra denne batteripakka.

Han sier at dette har han hatt i 2 år og det har fungert.

Jeg har nå ikke lademulighet hjemme men gratis lading 10 minutter fra der jeg bor, samt gratis lading på jobben.

Så jeg kan benytte denne batteripakka både som varmer og å "toppe" batteriet på bilen.

Det eneste jeg er litt usikker på er varmefordelingen. En defa på 2 kw blir kanskje litt mye over bena til passasjeren.

#3
Takk for det, skal sjekke pris på batterier først.

#4
Vil sjekke ut mulighetene for en ekstra batteripakke med egen ptc varmer på 12 volt,
slik at den varmer opp luften ved inntaket.

Er det noen som vet hvor inntak for resirkulering er?
#5
Pendler Sarpsborg - Langhus 73 km. (4 i bilen)

Har et forbruk på 60% (fra 90% til 30%) Hastighet etter speedometer 105 km/t temp ca 20 grader.
(aircondition av)

Langhus - Sarpsborg er forbruk på 53 % (fra 88% til 35%) Hastighet 105 km/ og halvparten i 110 km/t
temp ca 28  grader (aircondition på ca 19 grader)

Har lest litt forskjellige steder, og tror dette er det beste for batteriet, enn å lade til 80% og ende med ca 20%.

Starter ladetimeren med mobilen ca 1 time før jeg kjører, så den øker fra 80% til 90%.

Dette er til informasjon
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Mistet ladeledning ved Brennes Auto i Sarpsborg
søndag 19. januar 2014, klokken 19:14
Hei !

Fikk beskjed fra Brennes onsdag 15. om at en hadde funnet ladeledningen :)
Heldigvis var det en ærlig eier av en Leaf som hadde funnet den, så jeg fikk
den tilbake torsdag ;D
#7
Mener jeg leste om en som ble frastjålet ladeledning uten å få ny dekket av forsikringen, men takk for tipset sjekker med if i morgen.
Har ringt Brennes og selv vært på stedet i dag. Prøvde å ta kontakt med Politiets hittegodsavd. men fikk beskjed om å ta kontakt i morgen på dagtid.
Får kanskje sjekke på Finn om den er til salgs der !!!
#8
Leaf 2010-2017 / Mistet ladeledning ved Brennes Auto i Sarpsborg
mandag 13. januar 2014, klokken 21:54
Hei !
Den som lånte bilen min tok ut ladekabelen og la den ved hurtigladeren og glemte den der.   

Håper at noen har sett den og tatt vare på den.

Hilsen

Sort Tekna Sarp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA