Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - henrikj

#1
Nå er de ihvertfall ute etter mobile serviceteknikere til Sem, så da skjer det vel noe etterhvert? https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=255332503
#2
Nå ser det ut som ladehastigheten på Y5CD (LG)-batteriet har fått seg en liten boost på 10-20kW i hele laderegisteret med den nye 40.6-oppdateringen :+1:


Det blir ihvertfall meldt om en hastighetsøkning på det tyske Model 3-forumet for biler med samme batteri:



Meldes om snaut 10 minutter raskere lading 5-80 %.

Ingen her som har fått oppdateringen og testet foreløpig?
#3
Jeg hentet bil på Lillestrøm 03.09. og fikk først igår SMS om at dekk var bestilt og skulle bli utlevert på nærmeste service center, men de ante ikke når  ::)
#4
Model Y / Sv: Mine første timer i min egen Model Y!
onsdag 25. august 2021, klokken 14:13
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 25. august 2021, klokken 14:01
Ahhh...godt observert....samtidig så sies det fra USA at 19" gir en mye mer komfortabel tur...men når dekk heter Hancock eller noe sånt....veldig rart de ikke spanderer mer kjente dekk på 19".

Ser ikke ut som de Hankook-dekka er helt krise: https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Auto-Bild-19-inch-Summer-Tyre-Test.htm
#5
Har noen av dere med MTY07 fått en endelig faktura inne på Teslakontoen deres?

For på min endelige faktura står det:
MTY03 Long Range firehjulsdrift
#6
Model Y / Sv: VIN blir nå utdelt
lørdag 21. august 2021, klokken 00:36
Nå byttet jeg til lån fra Santander, og da løste det seg  :+1: VIN 53xxx
#7
Model Y / Sv: VIN blir nå utdelt
lørdag 21. august 2021, klokken 00:17
Sitat fra: Diravi på fredag 20. august 2021, klokken 23:43
Du ligger trinnet før meg, og jeg har heller ikke fått VIN.

Lånesøknaden ble automatisk godkjent av DNB, og to minutter etterpå var Teslakontoen oppdatert med at lånet var innvilget og at jeg måtte fylle ut registreringsdetaljer. Men nedtrekksvalget deres for medlåntaker fungerte ikke, så nå venter jeg på kundeservice. Og ingen VIN.

Jeg har fått epost fra DNB om at lånet er innvilget og at jeg vil bli kontaktet av Tesla Delivery Team når utlevering nærmer seg, men det gjør det jo nå  :P Jeg får vel prøve å få tak i utleveringsteamet til mandag og høre hva som er problemet...

Blir sikkert kjempelett å få tak i dem til  :P
#8
Model Y / Sv: VIN blir nå utdelt
fredag 20. august 2021, klokken 23:17
Ikke på betalingsmetode. Har valgt lån fra DNB som er innvilget, så vet ikke helt hva mer jeg kan gjøre her?
#9
Model Y / Sv: VIN blir nå utdelt
fredag 20. august 2021, klokken 21:10
Jeg har fått bekreftet levering 3. september klokken 09:30, men jeg finner fortsatt ingen VIN i kildekoden, er ikke det litt snodig?
#10
Siste oppdatering:

Jeg har i ettertid vært litt i kontakt med Tesla Drammen ang. skifte av MCU på reklamasjon. De har også tatt tak i den andre reklamasjonssaken med Tesla Porsgrunn, da de var enige i at den bare ikke kunne ligge uten noen fremgang den ene eller andre veien.

Det hele endte da med at jeg betaler for panserlåsen, mens dørhåndtak og LED-lys ble dekket på reklamasjon. Jeg mener forsåvidt at panserlåsen også burde vært dekket, men nå gidder jeg ikke å krangle noe mer.

Uansett, kred til Tesla Drammen for å ta tak i denne fastlåste saken.
#11
Liten oppdatering her.

Har fortsatt ikke hørt noe mer fra Tesla Porsgrunn ang. den opprinnelige fakturaen.

Så sluttet MCUen å virke igår, så idag kjørte jeg til Tesla Drammen med friskt mot for å prøve å få fikset dette.

Der nektet de i første omgang å ta inn bilen pga. den omtvistede fakturaen, men etter en kort samtale med servicemanageren tok de allikevel inn bilen for bytte av MCU på reklamasjon. Fikk tilogmed flott og fin leiebil.

Så min erfaring:
Tesla Drammen  :+1:
Tesla Porsgrunn  :-1:

Så får vi se hva som skjer videre med den opprinnelige fakturaen  :o
#12
Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. februar 2020, klokken 22:52
Ugreit at enkelte Tesla-verksteder reparerer innen 5 år uavhengig av kilometerstand, mens andre holder på slik som her. Kontrasten stikker i øynene.

Ja, det utrolig irriterende at hvilken service man får er avhengig av hvor man møter opp. Har forsåvidt lest positive ting om Tesla Porsgrunn tidligere, men trynefaktor og/eller dagsform spiller kanskje også inn   ::)
#13
Sitat fra: snappy på torsdag 20. februar 2020, klokken 13:24
Hei har en lignende sak på gang , problemer med dørhåndtak som skal skiftes av mobile service . Etter diverse frustrerende runder med Tesla og reklamasjon kjører jeg nå etter :

Jatt med og aksepter alle anslag etc - få det gjort og betal - reklamer fra godstolen på mail. Som privatperson kan du vel neppe miste rettigheter du har etter loven uansett hva du signerer.
En liten ulempe er jo at du må låne penger til Tesla mens de somler seg avgårde... får igjen 12k jeg betalte 1 November , hvilken dag som helst - iallefall fikk de IBAN info i dag:-)

Har du kontaktinfo til noen hos Tesla det kan være nyttig å henvende seg til?
#14
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 19. februar 2020, klokken 15:20
Sitat fra: Muffinman på onsdag 19. februar 2020, klokken 15:08Enkelte vil nok tolke det som at de bruker pressmidler for å få deg til å godta vilkår dårligere enn minstekravene i forbrukerkjøpsloven. Det kunne vært interessant å høre hvordan en jurist vurderer saken.
Det hadde vært interessant, men tror ikke det er en argumentasjon som fungerer før man har fått det fastslått av dette er definitivt reklamasjonssaker. Altså f.eks om man fikk det avklart i forliksrådet at dette er reklamasjonssaker, og Tesla fortsetter å nekte, så tenker jeg at man kan bruke denne argumentasjonen.

Fra Teslas synspunkt er trådstarter en kunde som fikk fikset bilen sin og deretter nekter å betale for seg. I en slik situasjon hadde det vært veldig rart om selskapet *måtte* fortsette å yte tjenester til kunden, med den ekstreme risikoen om manglende betaling.

Tja... Nå er det jo opp til Tesla å ta denne fakturaen videre til forliksrådet. Jeg aner vel at ikke har så veldig lyst til dette, da de vel ikke ser det som helt usannsynlig at jeg får medhold der. Da oppnår man jo en form for presedens i lignende saker også, om denne forliksrådsavgjørelsen blir gjort kjent. Dermed tyr de, slik jeg ser det, til andre pressmidler for å få meg til å betale.

Så om de da ikke ønsker å ta saken til forliksrådet, vil denne saken bli stående i limbo i det uendelige.

Jeg har gitt veldig tydelig beskjed om at fakturaen vil bli betalt omgående (med omk. og forsinkelsesrenter) om forliksrådet kommer frem til at dette ikke er en reklamasjonssak.

Man kan selvfølgelig se det slik du beskriver fra Teslas synspunkt, men jeg mener det bør være en vesensforskjell på om nevnte faktura er omtvistet eller om man bare ikke betaler uten videre grunn (og evt. ignorerer inkasso osv.). Jeg hadde håpet at Tesla som en profesjonell aktør klarte å skille disse to sakene fra hverandre.
#15
Sitat fra: Muffinman på onsdag 19. februar 2020, klokken 15:08
Enkelte vil nok tolke det som at de bruker pressmidler for å få deg til å godta vilkår dårligere enn minstekravene i forbrukerkjøpsloven. Det kunne vært interessant å høre hvordan en jurist vurderer saken.
Ja, det er vanskelig å tolke det på noen annen måte når man leser den første mailen jeg fikk fra servicelederen hos Tesla Porsgrunn. Men ingen som har kontaktinformasjon til noen "litt opp i systemet" hos Tesla, så jeg kan få avklart om det virkelig er det de mener og om det er en praksis de har tenkt til å fronte offentlig/i retten.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA