Sitat fra: vinterdekk på søndag 14. mai 2023, klokken 14:45Har de gjort noe med den pipelyden inne i bilen når man rygger?Den lyden kan forhandler programmere bort for deg.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: vinterdekk på søndag 14. mai 2023, klokken 14:45Har de gjort noe med den pipelyden inne i bilen når man rygger?Den lyden kan forhandler programmere bort for deg.
Sitat fra: Mikkey på torsdag 30. mars 2023, klokken 10:47Da har jeg etter mye tenking bestemt meg for å beholde bilen og mottok denne for noen dager siden. Jeg må ærlig talt si at dette er en av de mest komfortable bilene som finnes der ute. Utrolig fin på norske veier, trange svinger og over fartshumper/hull i veiene. Jeg har fremdeles ikke opplevd rekkevidde til å være problematisk, men har fremdeles ikke tatt ut på en langtur helt enda. Overall en veldig god bil å kjøre.
Sitat fra: Leffi på fredag 10. mars 2023, klokken 16:06
Hmm, er dette et Tesla forum siden det er så mange Tesla eiere som komenterer? Har dere prøvd bilen? Jeg har hatt min Bz4x siden november og er kjempefornøyd. Det går også å skru av navigasjonsstemmen slik at den ikke kommer på igjen når man starter opp igjen. Det vet jeg siden jeg faktisk har en Bz, og ikke bare "synser" og kaster ut meninger som enkelte gjør!
Sitat fra: THE på tirsdag 17. januar 2023, klokken 09:41Hurtiglading er per nå begrenset til 2 ganger batterikapasitet, altså totalt 128kW (2x64 kW) innenfor en 24 timers periode. Deretter strupes ladeeffekten om man lader mer enn dette.Sitat fra: vinterdekk på mandag 16. januar 2023, klokken 21:20Er det noen som vet om begrensingen er to tilkoblinger til hurtiglader, eller om det er hurtiglading tilsvarende to ganger batterikapasitet? For BZ4x vil dette bety mye. Ladekurven er jo rett og slett begredelig, så de fleste vil vel ikke hurtiglade til mer enn 50-60 % SOC for å slippe å stå timesvis på ladestasjonen. Hvis det er begrenset til antall ladeøkter tilsvarer jo to ladinger bare 20-25 mil ekstra rekkevidde pr. dag om man lader 10-50/60% SOC begge gangene. Om begrensingen gjelder at du maksimalt kan hurtiglade to ganger netto-batterikapasitet pr. dag dobler man jo den ekstra rekkevidden man kan hurtiglade pr. dag minst.
Flere oppladinger før hastigheten strupes blir særdeles viktig på langtur i vinterhalvåret, og for alle taxi-eiere som til nå har sverget til Toyota.
Sitat fra: Håkon77 på tirsdag 13. september 2022, klokken 18:40
Har du fått noe pris på dette? Kunne tenkt meg grått treverk-møster.
Sitat fra: RemiWM på onsdag 08. juni 2022, klokken 12:15Sitat fra: RemiWM på torsdag 19. mai 2022, klokken 10:15
Venter på en 4wd Executive Bitone i Precious Metal.
Har fått opp i appen at bestilling til fabrikken er sendt. Vært samme status siden 1. april når jeg skrev kontrakt. Reserverte rett etter at mail kom i desember.
Ringte nettopp Toyota Lillestrøm hvor jeg bestilte for å høre status. De sa at de får kun 5! biler av 128 skrevne kontrakter (de som har reservert og skrevet kontrakt på Lillestrøm) på første levering nå i sommer. De ble selv overrasket at importøren ikke har lokalisert flere biler til Norge og Lillestrøm. Jobber visstnok febrilsk med å få flere biler. De har full oversikt om noen uker sa de...
Jeg ble forespeilet levering i juni når jeg skrev kontrakt. Vil tro det tar noen måneder ekstra nå...
Kjører en Lexus NX 300h som skal ha storservice om ca. 4-5000 km. Servicen ligger på kr. 11.900,-. Har prøvd å holde igjen noe kjøring så jeg slapp service før innbytte. Den servicen skal Toyota få betale for sa jeg til selgeren og han var delvis enig og sa "vi kommer nok til en løsning".
Edit: Selger sa også at det var en som hadde lyst til å bytte utstyrsklasse på bestilt bil, men det er ikke mulig.
En liten oppdatering.
Var innom Toyota tidligere i dag for å sjekke status på bestillingen min.
Fabrikken har bekreftet at produksjon er i gang og at jeg får bil med levering 12/9, muligens før også.
Ser ut som de med Bitone (tofarget lakk, glasstak, og 20" hjul) får senere levering enn andre utstyrsgrader.
Sitat fra: RemiWM på torsdag 19. mai 2022, klokken 10:15
Venter på en 4wd Executive Bitone i Precious Metal.
Har fått opp i appen at bestilling til fabrikken er sendt. Vært samme status siden 1. april når jeg skrev kontrakt. Reserverte rett etter at mail kom i desember.
Ringte nettopp Toyota Lillestrøm hvor jeg bestilte for å høre status. De sa at de får kun 5! biler av 128 skrevne kontrakter (de som har reservert og skrevet kontrakt på Lillestrøm) på første levering nå i sommer. De ble selv overrasket at importøren ikke har lokalisert flere biler til Norge og Lillestrøm. Jobber visstnok febrilsk med å få flere biler. De har full oversikt om noen uker sa de...
Jeg ble forespeilet levering i juni når jeg skrev kontrakt. Vil tro det tar noen måneder ekstra nå...
Kjører en Lexus NX 300h som skal ha storservice om ca. 4-5000 km. Servicen ligger på kr. 11.900,-. Har prøvd å holde igjen noe kjøring så jeg slapp service før innbytte. Den servicen skal Toyota få betale for sa jeg til selgeren og han var delvis enig og sa "vi kommer nok til en løsning".
Edit: Selger sa også at det var en som hadde lyst til å bytte utstyrsklasse på bestilt bil, men det er ikke mulig.
Sitat fra: Gregg på fredag 22. april 2022, klokken 09:29Gratulerer!
Då har eg bestilt min fyrste el-bil. Endte opp med AWD executive bitone, precious metal og svart interiør. Avtagbart hengarfeste, demobilpakke, understellsbehandling, skvettlappar og takstativ. Blei relativt dyrt til slutt, syns eg. Har sikkert gått på ein smell...
Sitat fra: terjewa på fredag 15. april 2022, klokken 19:26Gratulerer!
Valgte Active Tech.
Fikk med i kontrakten at jeg kan heve kjøpet om jeg ikke liker bilen etter prøvekjøring. Har reservasjonsnummer under 200, så satser på bil tidlig av de 3200 bilene som jeg fikk beskjed kom i år.