Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Thor2014

Sider: [1] 2 3 ... 93
1
Elbilen i Samfunnet / Sv: Calix og svv borte vekk?
« på: Tirsdag 31. Mars 2020, klokken 18:38 »
Du mener altså at det ikke er noen grunn til at boksene er formet slik? At takbokskonstruktørene aldri har testet dette i vindtunneler, og videre sett opp mot sikkerheten? Du mener videre at dersom noen velger å montere tilleggsutstyr på en annen måten enn forskrevet, så skal alltid produsenter juble og endre produksjonen umiddelbart, uten å stille noen kritiske spørsmål?
Jeg synes det er rart om de ikke skulle klare å bygge boksen sterk nok om en større del av den er foran. Ja, det er lettere med er lite område, men allikevel.
Om det allerede er gjort bør det komme frem for å legge videre spekulasjoner død.

2
Elbilen i Samfunnet / Calix og svv borte vekk?
« på: Mandag 30. Mars 2020, klokken 22:54 »
Jeg så for noen dager siden en artikkel om en skiboks som var montert baklengs.
For en genial ide tenkte jeg. Så blir jeg også irritert at produsentene av bokser virkelig ikke har testet dette i en vindtunnel. Tenk alle bilene i verden som kjører med takboks. Lite miljøvennlig.

Så kommer denne i dag:
https://www.elbil24.no/nyheter/advarer-mot-skiboks-triks--livsfarlig/72309636
Her kjeftes og smelles det.
Det er like utrolig. Kan man ikke bare omfavne en så enkel løsning, takke og bukke for forslag og designe en boks som faktisk tåler å være montert den veien? Eller lage en som har enda mindre luftmotstand?
Jada, man forstår den ikke er bygget for det, men gjør det da!
Makan.

3
Model S / Sv: Filskifte ap1
« på: Torsdag 23. Januar 2020, klokken 13:30 »
Takk for alle svar.
Jeg har nå forsøkt mer og endringen er at valget er borte fra menyen og at bilen nå venter vesentlig lengre før den bytter felt. Lengre enn jeg holdt blinklyset inne. På nyere biler kan man ikke holde blinklyset inne, mens på de gamle må man det.

4
Model S / Sv: Filskifte ap1
« på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 16:57 »
Det var en egen innstilling tidligere. Nå finner jeg den ikke og bilen nekter å bytte felt når autopilot er aktivert.

5
Model S / Filskifte ap1
« på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 15:17 »
Jeg finner ikke igjen innstilling for at bilen skal bytte felt ved bruk av blinklys. Det virket før 2019.40.2.3.
Noen som vet om det er tatt bort?

6
Model S / Sv: Lader max 13A
« på: Mandag 25. November 2019, klokken 20:49 »
Test en annen lader eller få en kompis til å teste laderen din.
Da ser du hvor feilen ligger.

7
Model S / Sv: Død MCU
« på: Onsdag 13. November 2019, klokken 11:55 »
Hvor går veien videre?

8
Model S / Sv: Død MCU
« på: Onsdag 13. November 2019, klokken 08:19 »
Mulig du kan hente inspirasjon her :)

https://elbilforum.no/index.php?topic=9943.0

9
Model S / Sv: Plaid får større batteri
« på: Lørdag 09. November 2019, klokken 17:12 »
På langtur med X synes jeg 100-batteriet var OK før, men kunne godt tenkt meg 130 kWh batteri ved kjøring med campingvogn. Etter at de reduserte ladeeffekten ved 50+% SOC betydelig så ser jeg nytte av 150 kWh batteri. Da kan bilen brukes omtrent som 100-batteriet tidligere siden man kan lade til 50% i stedet for 75% ved hurtigladestopp, og fremdeles ha like lang avstand mellom ladestopp (og like lange ladestopp i tid). Det beste hadde selvsagt vært at Tesla hadde ladet raskt opp til 80% SOC slik som enkelte konkurrerende biler kan... Da er jo behovet for større batteri plutselig mindre igjen.
Kunne kjøpt seg en slik når den kommer
https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/09/16/195433042/lett-prisvinner-pa-900-kilo-skal-lokke-unge-til-campingplassen

10
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: Mandag 28. Oktober 2019, klokken 14:41 »
Jeg tenker som så at om de ikke opplyser er det heller ikke noe farlig.  Er det noe farlig må man gi beskjed og event tilbakekalle bilen for reparasjon.

11
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: Mandag 28. Oktober 2019, klokken 11:51 »
Man endrer ikke på sw mtp brannsikkerheten.  Ytelse og ting man savner er en ting. Ikke noe som kan steke barn...
Tesla har ikke sagt at det er en fare med bilen?

12
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: Mandag 28. Oktober 2019, klokken 01:59 »
Her kan man få nedgradert bilen og eventuelt byttet emmc
https://youtu.be/BzmkXvkc9Uw
Er et firma i Kroatia som gjør jobben

13
Model S / Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« på: Lørdag 19. Oktober 2019, klokken 22:55 »
Nødanrop?

14
Model S / Sv: Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.
« på: Tirsdag 08. Oktober 2019, klokken 19:57 »
Alle vet jo at isolerte hjulbuer ødelegger drivakslingene.
Hvilket servicesenter var du på?

15
Model S / Sv: Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.
« på: Fredag 04. Oktober 2019, klokken 17:17 »
3mm skum (100g) og 1mm butyl (1kg).
Jeg har nå tatt alle dører, trunk helt frem til baksetet, ekstra matten under setet, 3mm skum over den matten, gladen bleier rundt frunk, sorte skummatter i taket.
Det har blitt mye roligere i bilen. Problemet nå er at jeg hører bilene utenfor. Spesielt de foran og på siden.
Jeg har søkt 1/2 Internett uten å finne noen metode for å dempe vinduene :(
Tips mottas

Sider: [1] 2 3 ... 93