Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - cairnz

#1
Tesla SW og AP / Sv: 2023.2.x
tirsdag 07. februar 2023, klokken 00:30
Sitat fra: dragmore på mandag 06. februar 2023, klokken 10:42
.10 var enda dårligere.. All audio er helt på tryne.. Umulig å ha en handsfree samtale, de hører bare 30% av hva jeg sier, og jeg hører ikke mer av hva de sier, og spotify.. knepper fortsatt masse.. utrolig frusterende..
Antar at det ikke er mulig å "reklamere" på MCU2 oppgraderingen da de kommer til å skylle på SW, vent...

Hos meg er det DAB som er ubrukelig lydmessig - ikke prøv å juster volum :D

TuneIn og Spotify fortsatt funker greit.

AP1 med MCU2-upgrade (hvor trafikkvarsling på DAB ikke eksisterer..)
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: AP1 MCU1->2 oppgradering. DAB & trafikkvarsel
fredag 09. september 2022, klokken 10:38
Trenger det ikke om man bare farter i lokalområdet men når man kjører jevnlig på europaveier og inn og ut av Oslo så er det jaggu kjekt å ha :) Ikke alltid man følger med på kartet.

Det er uansett kjedelig å ikke ha det når man har betalt for å få det - og Tesla bruker måneder på å ikke fikse det.
#3
Model S 2013 - 2022 / AP1 MCU1->2 oppgradering. DAB & trafikkvarsel
tirsdag 06. september 2022, klokken 17:47
Oppgraderte til MCU2 når det var recall for de 8GB-MCU1-ene. Fikk på det tidspunktet ikke installert DAB-adapter.

Har så vært og ettermontert dette hos Tesla, og Radio dukket ikke opp som valg før etter 2-3 ekstra besøk, telefoner og restarter. Fortsatt problem er at TA ikke slår inn, jeg lytter som regel til NRK i bilen, og i gamle med MCU1 var det trafikkvarsler. Dette er selvfølgelig meldt inn, men nå etter tre måneder uten noe løsning (de skylder på at det må til en programvareoppdatering til) - så begynner man bli litt lei.

Er det andre som har gjort MCU2-oppgradering, fått inn DAB-adapter og har / ikke har trafikkvarsel tilgjengelig? (Valget er også grået ut, men det er visstnok slik det skal være).
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: BMS feilmeldinger som forsvant..
fredag 03. juni 2022, klokken 12:57
Hvor er det jeg leser om dette superlader-nedsatt-effekt? Mener at min 85D ladet vesentlig raskere på SC for noen år siden. #hijack-tråd :)
#5
Jeg har en liten sånn rullende rundt de siste to-tre årene.. den har vel ikke mulighet til å komme borti noe bevegende deler nedi der?
#6
For et halvt års tid siden sluttet håndtaket (fra utsiden) å respondere - passasjerside bakdør. Forrige uke sluttet håndtaket på førerdlren å respondere fra utsiden. Irriterende å måtte kravle inn en bakdør eller passasjerdør for å få åpnet opp.

I går vasket jeg bil, spyling og greier. Skulle tørke ved dørhåndtak førerdør - da åpner den seg.. og jaggu ville ikke bakdøra også åpne seg.. i noen timer.. så sluttet de å virke igjen.

Er det kanskje noe dårlig kontakt her som vannet hjelper til med å forbedre? I så fall burde det vel ikke være nødvendig å bytte hele greia, men bare fikse dårlig kontakt.. motoren som åpner opp fungerer jo fint fra håndtak på innsiden...

What gives?
#7
Sitat fra: Thobly på tirsdag 19. mai 2020, klokken 08:51
OK. Virker ikke som det blir noe reklamasjon her heller. Argumentasjonen er nok at bilen har gått over 140 k og det anses som normal slitasje... Jeg er ikke ekspert på dette men må nok bare bite i det velkjente eplet. Har fått kostnadsestimat på ca 2800kr foreløpig, men da skjønner jeg at sjansen er stor for at denne øker.

Mye mulig. her er min - ser at de også har tatt betalt for diagnostics - usikker på hvorfor de har feilsøkt når feilen er forklart ;)


#8
Hadde nylig samme problem. De bytter lås + motor bak der.

Koster ca 6500,- - garanti/reklamasjon er de lite keen på så du får velge selv om du vil krangle.

Du kan låse bilen ved å bruke lås-symbolet på skjermen før du har gått ut av bilen - da forblir den låst. Pipinga når du starter kan du få bort ved å prøve å slå på Cruise, da slutter den pipe om du ikke liker den og vil vente til den går bort av seg selv.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilen sklir avgårde i PARK
mandag 05. februar 2018, klokken 19:29
Hvis du parkerer inntil fortauskant eller annen kant, så kan du vri hjulet slik at det går i kanten. Da bør du ikke skli.
#10
Sitat fra: Muffinman på fredag 18. august 2017, klokken 19:15
'Replace 12v battery soon', 85D @78.000km. Ingen spesiell foranledning. 60 mil i går, ladet i hele dag og feilmeldingen kom etter at bilen stod parkert et par timer i ettermiddag. Hva skyldes dette egentlig?
Fikk den jeg også på 85D-en, fikk høre at det ikke nødvendigvis var noe galt med batteriet, men at i noen tilfeller rapporterer det om replace etter ett visst antall inn- og utkoblinger, uavhengig av om batteriet burde byttes eller ikke.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er du gått lei?
mandag 23. oktober 2017, klokken 19:03
Har egentlig gått lei av all diskusjonen som alle og alt skal synse noe om. Men etter 230.000km er jeg langt fra lei bilen. Kanskje jeg er en av få som har vært skånet for det seriøse trøbbelet...
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: software 2017.40.1
mandag 23. oktober 2017, klokken 18:53
Sitat fra: DagfinnN på fredag 20. oktober 2017, klokken 16:14
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:26
Har ikke mottatt oppdateringer på to måneder jeg, så begynner nesten å bli paranoid. Er på 2017.32.6 ennå
Ta det helt med ro - lite nytt, bortsett fra camper modus.
Det varierer veldig hvor fort/langsomt dette kommer. Jeg har bilen på wifi i garasjen. Noen ganger er jeg tidlig ute, andre ganger langt etter andre.
Kos deg med bilen og la update komme når det kommer.
Lite nytt? De har jo ødelagt ett-tallet !  :o
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla vibrerer.
torsdag 14. september 2017, klokken 17:39
Sitat fra: Jejl på tirsdag 12. september 2017, klokken 23:01
Men vi opplever også det som cairnz beskriver at bilen kan vibrere når den er kald. Tror vi merker det best i 55-60km/t med rundt 15kw pådrag. Kun merkbart de første minuttene når bilen er kald.

Kommer og går som det selv vil - skjer ikke alle dager men noen. Hastigheten du refererer til stemmer også bra. Har vært sånn både på P85 og 85D - tipper det er sånn på de fleste :)
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla vibrerer.
tirsdag 12. september 2017, klokken 22:22
Sitat fra: jazzwheel på torsdag 31. august 2017, klokken 11:25
Jeg opplever at vibrasjonen kommer aller best frem ved å bruke CC. Den avtar når jeg setter bilen i fri..
Stemmer. Merkes best på kald bil, jevn fart og slak oppoverbakke. Går bort relativt fort, og forsvinner om man setter bil i N. Det har nok noe med temperatur og drivverk å gjøre, ikke dekk.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjøp av brukt Model S til bruk i jobb
mandag 14. august 2017, klokken 13:37
For pendling ville jeg også valgt nyere bil. Det er stor forskjell i pendlings-komfor med og uten AP (autopilot) - i alle fall for oss som kjører på motorveier og/eller gode veier. (120' km i pre-AP, 105' km i AP). Aldri mer uten AP.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA