Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gudmunn

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lademulighet Costa Blanca og Costa Calida
mandag 18. august 2014, klokken 00:18
Jeg kom nettopp hjem fra en tre ukers tur til Valencia. Hvis man ikke har en strikt tidsplan å følge så er det helt uproblematisk. Jeg gjorde ingen spesielle forberedelser, og planla en dag av gangen. Hadde med type 2-kabel og rødt/blått adapter til UMC. Hotell bestilte jeg fra bilen når jeg begynte å bli trøtt.

I Tyskland og Sveits fungerer superladernettverket veldig bra. I Frankrike hadde jeg mer blandede opplevelser. Laderen ved Lyon kom ikke opp i mer en 40 kw og ladingen ble avbrutt hvert 5. minutt. Tesla kjente til problemet, så det kan være fikset. Laderen i Nimes er plassert på en byggeplass som er avlåst på kvelden. Tesla hadde ingen løsning på dette da jeg var der.
Fra Nimes til Barcelona er det drøyt 400km, så det holdt så vidt. Nå har det kommet ny supercharger i Narbonne, så man kan kjøre i normalt tempo til Barcelona.

I Barcelona kan jeg anbefale SB Hotel Plaza Europa. Der har de ikke mindre enn 4 stk 22kw type 2-stasjoner i parkeringskjelleren. De var skuffet over at de var så lite i bruk, så jeg lovte å sende flere nordmenn nedover 8) Hotellet ligger ikke helt sentralt, men er ellers ganske bra med et lite svømmebasseng på taket.

I Valencia ser jeg at hotel Las Arenas er nevnt i tråden.
Ellers har jeg inntrykk av at i alle fall de større parkeringshusene har schuko-ladepunkter (se etter grønne felter) Noen steder er det fritt frem, mens det andre steder kreves en type abonnementskort. Disse parkeringshusene er imidlertid bemannet, og hvis man spør parkeringsvakten så har han ofte noen kort liggende. Spanjoler flest er veldig interessert i bilen, og var meget hjelpsomme.
Vær obs på at spanske p-hus kan være veldig trange/bratte!

På vei hjem tok jeg en tur innom Praha. Hotell KK Fenix har schuko ladestolpe i kjelleren. Jeg så flere type 2-ladestolper på kjøpesentre, men der kreves RFID-kode.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA