Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TomHenden

#1
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Anbefalte vinterdekk til TMS
torsdag 22. juni 2017, klokken 15:07
Jeg kan gå god for Michelin X-ice Xi3. Brukt de på både awd og rwd på model s. Pendlet mye trondheim - fredrikstad.
#2
Noen andre som opplever dårligere maks hadtighet på sc for tiden? Kommer ikke opp i mer enn 97/98 kW med den nye 75D. Den ligger på 96 kW veldig lenge, og gikk først opp til 97-98 når jeg hadde 45% på batteriet. Range mode er off. Batteriet er ikke kaldt, (har kjørt fra Fredrikstad og lader nå på alvdal). Fikk ikke mer futt på nebbenes eller elverum heller forøvrig.

Opplevelsen med sc på den nye bilen er helt annerledes enn S85 og 70D jeg har hatt tidligere i alle fall.
#3
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
onsdag 21. september 2016, klokken 10:42
Noen som vet om det er Michelin Primacy 3 dekk som leveres med original 19" felgene nå til dags?
#4
Bestilling og levering / Sv: De med levering aug-sept
tirsdag 20. september 2016, klokken 13:33
Da ble min også hentet ut i dag. Strålende fornøyd så langt både når det kommer til service og bilen i seg selv!
#5
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 19. juli 2016, klokken 16:50
Fikk akkurat lest av en 75D.

74 kWh tilgjengelig for bruk. Til sammenligning har en ny 85 fra en dual motor 78-79 kWh. Litt eldre 85 pakker fra rwd leser jeg som oftest til et sted mellom 74-76.

Dette lover jo meget godt!
#6
Dette er lovende! Glad jeg gikk for 75D
#7
Bestilling og levering / Sv: De med levering aug-sept
tirsdag 12. juli 2016, klokken 23:46
Min også gikk fra produksjon til i transitt i dag. =)
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
fredag 08. juli 2016, klokken 23:27
Sitat fra: HelectriC på fredag 08. juli 2016, klokken 23:08
Sitat fra: TomHenden på fredag 08. juli 2016, klokken 21:15
Sitat fra: HelectriC på fredag 08. juli 2016, klokken 19:59
Sitat fra: Klykken på torsdag 07. juli 2016, klokken 22:47
Du kan jo gå for ditec eller annet tilsvarende bilpleie i samme prisklasse hvis du er opptatt av billig og under pari behandling. Eller hos de "på hjørnet" for skikkelig rævkjøring.

Er vel en engangssum på ca 2000 for ditec. Årlig etterbehandling på samme pris. Det er lagt av personer med opplæring i "samlebåndprinsippet" med dertil resultater.

Her er et eksempel på en "enklere" coating lagt på en sort tesla: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25912-ss-sort-tesla-model-s-p85-av-mikalsen/

52 timer benyttet. Og produkter for et par høvdinger. For 7000kr betyr det ca 100kr timen for vedkommende som utføre jobben!

Jeg sjekket linken og det er jo mye trial&error her. Det blev prøvd mange forskjellige metoder og løsninger før han kom i mål. Her snakker vi om en person med stort interesse for detailing og ikke en profesjonell aktør som driver butikk.

Han er nok profesjonell nok, han er tross alt autorisert av flere produsenter til å legge de beste produktene de kan tilby. Produkter som du og jeg ikke får kjøpt, produkter som potensielt ødelegger lakken din helt om du ikke legger de riktig. Gtechniq Serum + EXO er et eksempel på det for eksempel.

Samtidig er den Solid black lakken til tesla et rent mareritt, og årsaken til trial&error som du kaller det, er så enkelt som at han prøver ut en polish med lite slitemidler først for å sjekke om det holder. Er jo ikke om å fjerne mest mulig klarlakk fortest mulig tross alt.

52 timer på en bil sier noe om at en god del trial&error er blitt gjort. Så lang tid kan man ikke bruke om man driver profesjonelt. Mulig han bruker det på erfaringskontoen, men da er det fremdeles trial&error. Har aldri hørt om noen som bruker 52 timer på en helrekond, men det kanskje er normalt?

Hadde det vært hvilken som helst annen lakk fra Tesla enn den solid sorte, hadde han aldri vært i nærheten av det time antallet. Den er rett å slett helt forferdelig, og en lakk som virkelig får utfordret hvilken som helst detailer. Spesielt i det tilfellet det linkes til, lakken er jo ubehandlet og opplevd alt fra himmel og jord i 40 000 km nonstop uten noe som helst form for beskyttelse. Husk lakken til Tesla er veldig myk.

Gå igjennom hele posten til vedkommende å les alt han kommenterer under bildene, det er ikke noe på den bilen som ikke blir behandlet og fikset.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
fredag 08. juli 2016, klokken 21:15
Sitat fra: HelectriC på fredag 08. juli 2016, klokken 19:59
Sitat fra: Klykken på torsdag 07. juli 2016, klokken 22:47
Du kan jo gå for ditec eller annet tilsvarende bilpleie i samme prisklasse hvis du er opptatt av billig og under pari behandling. Eller hos de "på hjørnet" for skikkelig rævkjøring.

Er vel en engangssum på ca 2000 for ditec. Årlig etterbehandling på samme pris. Det er lagt av personer med opplæring i "samlebåndprinsippet" med dertil resultater.

Her er et eksempel på en "enklere" coating lagt på en sort tesla: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25912-ss-sort-tesla-model-s-p85-av-mikalsen/

52 timer benyttet. Og produkter for et par høvdinger. For 7000kr betyr det ca 100kr timen for vedkommende som utføre jobben!

Jeg sjekket linken og det er jo mye trial&error her. Det blev prøvd mange forskjellige metoder og løsninger før han kom i mål. Her snakker vi om en person med stort interesse for detailing og ikke en profesjonell aktør som driver butikk.

Han er nok profesjonell nok, han er tross alt autorisert av flere produsenter til å legge de beste produktene de kan tilby. Produkter som du og jeg ikke får kjøpt, produkter som potensielt ødelegger lakken din helt om du ikke legger de riktig. Gtechniq Serum + EXO er et eksempel på det for eksempel.

Samtidig er den Solid black lakken til tesla et rent mareritt, og årsaken til trial&error som du kaller det, er så enkelt som at han prøver ut en polish med lite slitemidler først for å sjekke om det holder. Er jo ikke om å fjerne mest mulig klarlakk fortest mulig tross alt.
#10
Bestilling og levering / Sv: De med levering aug-sept
torsdag 07. juli 2016, klokken 12:01
Da er min også gått i produksjon ifølge ds. Med forventet levering tidlig september.
#11
Bestilling og levering / Sv: De med levering aug-sept
mandag 04. juli 2016, klokken 00:46
Min står fortsatt i produksjonskø estimert levering sent august tidlig september.
#12
Jeg valgte å oppgradere min 70 til 75 for noen dager siden. Sendte mail til DS, og hun fikset det ganske raskt. Fjernet carbon i dashbordet i samme slengen og gikk for den som er standard nå istedenfor, (Kun for å lette litt på samvittigheten i tilfellet jeg blir skuffet over forskjellene på 70 vs 75). =)
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Har facelift blitt utlevert enda?
tirsdag 31. mai 2016, klokken 15:43
Sitat fra: bjoris på tirsdag 31. mai 2016, klokken 13:39
Ser også at i dag har min leveringstid blitt endret 2 mnd tilbake, nå er det Late Aug-Sept, før var det da Late Oct, Nov...

Samme med min estimert levering også, gått tilbake fra late Oct-Nov til Late Aug-Sept.
#14
Angående 75D. Jeg synes det er rart Tesla markedsfører 5 ekstra kWh som kun opptil 20 km i Norge mens de i USA markedsfører det som opptil 19 miles, (som er ca 30 km). Andre som har undret seg over dette?
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
lørdag 27. februar 2016, klokken 21:02
Sitat fra: bjoris på fredag 26. februar 2016, klokken 21:54
Sitat fra: TomHenden på fredag 26. februar 2016, klokken 13:15
Sitat fra: bjoris på torsdag 25. februar 2016, klokken 22:27
men den blå til 654 er rart at ikke er solgt

Den er ikke solgt enda da jeg ikke har det så veldig travelt med å selge. 645 000 er høyeste bud så langt, men da hadde bilen litt mindre km stand enn nå.

//Tom Henden
Ser du har ny 70d påvei, er det noe utstyr du savner eller? Ser din er helt lik min med unntak av farge og at jeg har inkl autopilot, jeg betaler 688 (bestilt i nov 2015) for den med vinterhjul så omtrendt kost som på din, men ny er jo dyrt og syns det er rart med den i Sandefjord der en oppgir å ha bud på 720, eneste forskjell er vel farge og autopilot aktivert!

Egentlig så klarer jeg meg meget fint med den jeg har. Men la inn en bestilling siden prisene var varslet å gå opp. Endte da opp med nesten alt unntatt 7 seter og pano (har aldri trengt det panoramataket på de 53 000 km jeg har hatt Tesla). Det jeg har savnet aller mest er lydpakka, da jeg hadde denne. I tillegg ble det annen farge. Men kunne fint skippet luftfjering og AP sånn egentlig. Men når jeg først konfigurerer selv så hvorfor ikke. :)

Den jeg selger nå tok jeg over da den ble avbestilt av ordinær kjøper da jeg trengte bil raskt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA