Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - thea

#1
Model Y / Sv: Hengerfeste
fredag 24. januar 2020, klokken 19:26
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 23. januar 2020, klokken 12:38
Sitat fra: Joachim@sancon.no på onsdag 22. januar 2020, klokken 20:44
Mitt råtips et at de første Model Y som leveres i Norge vil være made in germany.

Tipper Etterspørselen etter Y i USA vil være såpass stor at de ikke leverer noe særlig til Europa.

Jeg skal ihvertfall se og prøvekjøre bilen før jeg bestiller. Etter å ha kjørt S og X noen år så ble Model 3 Plutselig veldig liten og trang de gangene jeg har prøvesittet bilen.

Jeg tipper de først konsentrerer seg om USA, og Performance (siden det er Performance de har fått godkjent / registrert nå), men etter at de har dekket det meste av Performance-markedet i USA så tipper jeg de shipper litt rundt om i verden med Performancer, samtidig som de leverer AWD i USA. Performance er dessverre uten krok (pga 20" hjul). Men etter det vil de nok shippe AWD i USA en stund, før de eksporterer slike. Jeg tipper fabrikken i Tyskland vil ta langt lenger tid å få laget enn for eksempel i Kina, ettersom det er veldig mange flere myndighetskrav med tanke på bygging i Tyskland "Construction of the facility is set to begin in early 2020, with a proposed start of production in late 2021", ref Wikipedia. Jeg tror ikke Tesla venter til slutten av 2021 med å levere til Norge. Men kan jo være de produserer i Kina.

Jeg er ikke sikker på at Performance kommer uten hengerfeste. I informasjonen jeg har 'lest' så oppfatter jeg at den kommer med 19" hjul. Har derfor satt min reservasjon på en Performance... - på samme vis som at XP har hengerfeste...
#2
Jeg fikk lagt Sungard sin film (alternativ til Expel). Mange bobler, men etter 4-6 mnd er de aller fleste borte.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive Unit Success
onsdag 17. desember 2014, klokken 07:20
P85 sep 2013 22.000 km, ingen DU problemer
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive unit failure
tirsdag 02. desember 2014, klokken 19:32
Har akkurat hatt bilen på service, 20.000km, primo okt 2013. Ingen DU problemer så langt.. Ble fortalt at det var biler utlevert i nov-mar som var utsatt for DU problemer. Det stemmer jo ikke...
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: kulda skaper problemer for min model S
tirsdag 18. november 2014, klokken 13:23
Forrige vinter gjorde jeg følgende:
- stoppeklosser på dekkene
- satte bilen i Thow mode
Litt tungvindt..., men fungerte utmerket både på fjellet og hjemme i carport.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjetting til TMS
onsdag 05. november 2014, klokken 20:09
Jeg kjøpte K45 på eBay fra Tyskland med leveranse poste restante i Strømstad. Inneholdt rett hjulbolt og kom på ca 2.400 nok.
Meget enkel å ta på / av. Svært god fremkommelighet, men ikke behagelig å kjøre langt med.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ting å få gjort (gratis) på service
lørdag 28. juni 2014, klokken 08:28
Hadde min bil inne på service i mai. Flere plastdeksler brukket. Fikk beskjed om at mer solide metalldeksler var på vei. Skal byttes gratis. Er derfor en utestående ordre (sammen med nye speil) på min bil.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ting å få gjort (gratis) på service
fredag 27. juni 2014, klokken 20:56
Bytte av plastdeksel for takstativ til noen i mer solid utgave. Venter på disse....
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla sine snøkjettinger
mandag 27. januar 2014, klokken 14:11
Jeg har brukt Thule summit k45 i vinter. Dyre, men svært enkle å ta på / av. Super i mye snø. Bestilte fra Tyskland, tror ikke de selges i Norge....
#10
"Ja, da var vinteren på plass for fullt. Ca -12 grader i natt, og nysnø og rundt -7 nå. Kjørte bilen noen turer i dag morges, hvor alt virket veldig fint. Varm og god inni, og godt veggrep tross 10cm nysnø. Da vi skulle kjøre hjem igjen nå ved middagstider fikk vi opp feil på abs, traction control og servostyringen. Det passet jo litt dårlig i dette vinterværet... Kom meg hjem uten noen problemer, men bilen føltes plutselig litt mer som den gamle 1981 Opel Rekorden jeg startet kjørekarrieren i."

Jeg opplevde samme problem. Hadde kjørt en tur i snøslaps på fjellet og parkert bilen. Når jeg noen timer senere skulle ut med bilen og temperaturen hadde sunket så oppstod samme feil med feilmelding på abs, tc og servo. Etter 15 minutters kjøring forsvant disse feilmeldingene, og bilen forvandlet seg igjen fra den gamle Opel Rekorden til den Tesla vi setter så stor pris på..
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Park assistant disabled
tirsdag 24. desember 2013, klokken 15:46
Med hjulbuene fulle av is/snø fikk jeg abs disabled, park disabled og traction Control disabled da jeg startet bilen på fjellet imorges. Etter 5-6 km forsvant feilmeldingene og bilen var igjen 'normal'. Kjører med thule summit kjettinger i fjellheimen denne julen. Dette er min personlige test på om den vil fungere som norsk 'hyttebil'. Så langt er det tja, fremkommelighet god - men hjulbuene...
#12
Jeg er med. Custom, tan, carbon.
#13
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Pirellidekk til TMS
fredag 25. oktober 2013, klokken 22:04
Jeg antar at du mener Thule Summit K45. Jeg har mottatt disse fra Tyskland og fått de på 19" dekkene. Også jeg for å komme opp til hytta. Meget enkelt å montere av/på - mye enklere enn vanlige hurtigkjettinger.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lakkbeskyttelse for en lat fattiglus
onsdag 28. august 2013, klokken 21:27
Jeg ser at på de amerikanske sidene lovprises OptiCoat, men det finnes ikke norske bilpleie firmaer (ref Google) som benytter dette? Opti Coat kombinert med xpel folie på utsatte steder. TechGuard benyttes i Norge -  et alternativ? 3M folie istedet for xpel?
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skistativ til Model S
onsdag 28. august 2013, klokken 20:57
Iflg whispbar er bl.a. Max belastning på taket ikke avklart enda. Er derfor avventende til å selge skistativ så langt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA