Jeg fikk drivetrain i forbindelse med av vifte gikk for fullt i september, og jeg etterfylte kjølevæske for batteri kjølekretsen. Feilmelding forsvant og den har ikke kommet tilbake.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: BigZ12 på mandag 13. mai 2019, klokken 03:10
Ser ut som min bil har nyere software enn din.
Sitat fra: turfsurf på torsdag 15. november 2018, klokken 08:15Jeg er glad for at jeg betalte kr 1500,- for DAB-radio, for med DAB så fikk jeg utrolig mange flere kanaler og mange av de har veldig bra lyd, prøv feks NRK Jazz/Klassisk ol. med høy bitrate, veldig god lyd med HK-anleggetSitat fra: Ingeniøren på torsdag 15. november 2018, klokken 07:00Det er stor forskjell på komprimeringen på DAB kanaler. F.eks er NRK mP3 hardt komprimert, mens P1 er mindre komprimert. Så de blir som med andre komprimerte format, jo mere man komprimerer jo verre blir det.
Ikke noe å hige etter. Har fabrikkmontert DAB radio, og angrer at jeg brukte 1500 kr på dette - DAB låter bare bæsj ! Hører bare på FM i bilen.
Sitat fra: pofeet på onsdag 08. august 2018, klokken 13:21
Jeg er positiv til elbil og står på venteliste for en ny elbil. Men mine grunner for å få elbil er ganske egoistiske og jeg prøver verken å lure meg selv eller andre med å tro noe annet.
Jeg kjøper elbil fordi jeg liker teknologi og trenger en ny bil (gamle gått ut på garanti). Elsker elbilfølelsen med momentant gasspådrag og mangelen på motorstøy. En annen viktig grunn er at det er økonomisk lønnsomt å kjøpe elbil i Norge. Bruk av elbil kan også være med på å bedre lokal luftkvalitet.
Men om bruk av elbil kommer til å redde verden tviler jeg sterkt på. CO2-reduksjonen blir "musepiss i havet".
1. Forutsetningen i artikkelen er at strømmen kommer fra 100% vannkraft. Det er en utopi å få til i store deler av verden. Skitten kraftproduksjon gir ikke miljøvennlige elbiler.
2. Biltransport står for ca 20% av CO2 utslippene i EU.
3. Det er andre miljøproblemer som er mye verre for både mennesker, dyr og planter som ikke får nok fokus pga "CO2-hysteriet". Herunder mikroplast i havet, tungmetaller og herbicider/pesticider.
Jeg skal kose meg med elbilen, men ikke fordi jeg tror jeg redder planeten ved å ikke kjøre bil med forbrenningsmotor.
Sitat fra: 1000kwh på fredag 20. juli 2018, klokken 08:16En grei video som forteller litt om hvor mye strøm som brukes for å raffinere drivstoff:Sitat fra: Jorgensen på fredag 20. juli 2018, klokken 08:08Det stemmer sikkert, men husk henvisning til kilde ellers er man like lite troverdig som tv2/nettavisen/«resett» osvSitat fra: elektrolux på fredag 20. juli 2018, klokken 06:48Enig, det tas aldri med i utregningene av hvor mye energi som skal til for å lage og frakte bensin/diesel.
Sintef raporten sier ingenting om redusert strømforbruk for leteboring, produksjon, rafinering, og transport av forssilt drivstoff.
Jeg mener å ha lest tidligere at det trengs ca 2kWh energi for å lage 1 liter bensin, og denne energien er jo en blanding av elektrisitet og brenning av oljeprodukter.
CO2 regnskap er en ting, men for lokal forurensing er det jo NOx som lager forurensing og smog, og det snakkes det også lite om i disse regnskapene.