Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Larsan

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gjøre garasjeport Homelink-kompatibel
tirsdag 17. september 2013, klokken 14:14

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 17. september 2013, klokken 14:09
Sitat fra: Larsan på tirsdag 17. september 2013, klokken 12:20
Jeg har en helt ny Hörmann- port og får ikke Homelink til å fungere. Er det noen som har lykkes å parre med Hörmann?
Da har jeg funnet en løsning som ser ut til å fungere (over tid) på en Hörmann ProMatic2:

1) Slett alle fjernkontroller fra garasjeport åpneren (Motoren)
2) Bruk portens original fjernkontroll til å lære bilen
3) Lær motoren bilens fjernkontroll (Denne blir "master")
4) Resett original fjernkontrollen og sett en ny random kode. (Les bruksanvisningen)
5) Lær motoren den nye koden fra original-fjernkontrollen

Resultatet er at bilen og fjernkontrollen nå sender 2 ulike koder, men at motoren har lært seg begge.
Virker dermed som at kodehoppene (rolling code) mellom bil/motor og fjernkotroll/motor ikke blir "forstyrret" av hverandre.

Det er også viktig å holde inne knappen på fjernkontrollen så lenge fjernkontrollen sender (rød diode), og trykke på nytt umiddelbart når den slukker.

Bilen trenger opp til 30sek signal for å lære koden, mens fjernkontrollen slutter å sende etter ca 20sek.
Gjenta som nødvendig til bilen lyser med lyktene, og fortsett sendingen til dioden slukker.

Bruk ferskt batteri for best signal...

Høres veldig bra ut (og omfattende).  Før du prøvde alt dette, klarte du å få bilen til å ta imot signal fra original fjernkontroll?
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Sidestøtte seter
tirsdag 17. september 2013, klokken 12:28
Etter over 400 mil i Tesla mod S har jeg nå blitt vant til og veldig glad i setene. Satte meg inn i gamlebilen (s-max med individual-seter) her forleden og da syns jeg plutselig jeg ikke satt noe godt lenger. Man må tydeligvis venne seg til nye seter som flere har kommentert her inne.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gjøre garasjeport Homelink-kompatibel
tirsdag 17. september 2013, klokken 12:20
Jeg har en helt ny Hörmann- port og får ikke Homelink til å fungere. Er det noen som har lykkes å parre med Hörmann?
#4
Model S 2013 - 2022 / Ettermontering og oppfølging
torsdag 05. september 2013, klokken 14:18
Jeg fikk en veldig hyggelig telefon fra Tesla i dag. Jeg får ettermontert tåkelys og gummimatter uten kostnad. Regner med at dette gjelder alle med Signature ihvertfall. Jeg fikk levert bil 8. august...
#5
Jeg har hatt bilen min i over to uker og kjørt MYE. Erfaringen min er at jeg kommer ca 42 mil på helt fullt batteri når jeg er på langkjøring og overhodet ikke tenker rekkevidde. Har 85kw performance...
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Sidestøtte seter
søndag 11. august 2013, klokken 07:19
Jeg har nå kjørt 3 langturer med min 5 dager gamle TMS og jeg må dessverre si at jeg enda ikke har fått justert setet til en skikkelig god sittestilling. Jeg syns det er for dårlig sidestøtte samtidig som sitteputen er for kort.

Jeg er vant til individual skinnseter fra Ford s-max som jeg beklageligvis sitter veldig mye bedre i.


Har såvidt begynt å sjekke om noen kan modifisere setene, uten å ha kommet særlig langt enda. Innspill mottas med takk :)
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: 12V uttak på TMS?
lørdag 10. august 2013, klokken 23:28
Det er et 12v uttak og 2 USB uttak mellom forsetene på min bil. Har ikke sett etter i baksetet, og har ikke sett noe uttak verken under panseret eller i bagasjerommet.
#8
Bestilling og levering / Sv: Din Model S levering.
fredag 09. august 2013, klokken 13:34
Takk takk alle sammen. Gleder meg til å kjøre til Kragerø med den senere i dag  8)
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
fredag 09. august 2013, klokken 13:33
Jeg kjørte tur/retur Hosle-Skarnes (84 km hver vei) i går og hadde "full tank" når jeg dro. Etter ikke akkurat økonomisk kjøring hadde jeg 22 mil igjen når jeg kom tilbake.

Har et par småting som ikke fungerer optimalt:

Skjermene klarer fremdeles ikke bytte automatisk mellom dag og natt-innstilling. Den byttet automatisk til natt et par ganger, men da spratt den tilbake til dagsinnstilling etter noen minutter   :(

I begynnelsen kom det en behagelig lav tone når jeg fikk inngående telefoner og når det var varsling på mangel av setebelte eller andre ting. Nå høres det ut som det er brann ombord på en oljeplattform hver gang jeg setter meg inn i bilen og ikke tar på meg belte før jeg setter bilen i gir. Samme ved innkommende telefoner og ryggevarsling. Det er mulig jeg har kommet nær noen innstillinger, men finner ikke ut hvordan jeg skal få det bort. Prøver å få tak i Tesla, men får beskjed om å sende mail.  >:(

Hvordan er varsellydene dine signatur#280?
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
fredag 09. august 2013, klokken 13:19
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 09. august 2013, klokken 07:54
Så en svart en med skiltnummer som endte 828 på vei hjem i går. Stod nede ved Øya-festivalen. Merkelig å se den tilfeldig plassert under et tre der, en bil som jeg venter så spent på :)

Blir det ikke deilig å få flere og flere over til elbil? Som syklist er jeg stort sett i god form, men tenker samtidig på all den eksosen jeg puster inn....

Det var meg :)
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
torsdag 08. august 2013, klokken 07:30
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. august 2013, klokken 06:55
Sitat fra: Larsan på torsdag 08. august 2013, klokken 00:56
Skjermen dimmer fortsatt ikke i tuneller og ingen reaksjon når jeg røvde å programmere homelink for åpning av garasjeporten.
Trodde ikke Homelink ville fungere i Europa? Det jeg har lest er at Homelink bruker et sett frekvenser i USA som ikke er lovlige å bruke i eksempelvis Norge. Dvs. om de ikke har levert Homelink med andre frekvenser på europeiske biler vil den ikke fungere/være lovlig å bruke.

Folk må gjerne korrigere meg om jeg tar feil, men det er en av tingene jeg har notert bak øret at er litt synd (har ikke garasje pt, men vil antakelig bygge snart.

Ellers: UTROLIG bra av dere som mottok biler i går at dere tok dere tid til å fore oss andre med info og svare på spørsmål! Når jeg får min tipper jeg at jeg kjører helt frem til leggetid :)

Jeg får sende en mail til Homelink og Tesla i dag og spørre. På Homelink sine hjelpesider er ikke Tesla oppført som bilmerke med Homelink installert.
#12
Bestilling og levering / Sv: Din Model S levering.
torsdag 08. august 2013, klokken 07:15
Sitat fra: Oreo på torsdag 08. august 2013, klokken 01:06
Ekstra hyggelig at også kona var fornøyd, eller "helt vilt begeistret"  ;D  Gratulerer så masse
(beklager, dette innlegget kan slettes, måtte bare kommentere).
En merkedag. Før og etter starten av leveranser av Europeiske Model S  :-*

Hun har vært sånn passe interessert og har ikke hatt noen interesse av å bli med å se på bilen eller prøvekjøre. I går var hun ekstremt entusiastisk og positiv. "Hadde ikke trodd den skulle være så sinnsykt fin" sa hun flere ganger. Deilig å få feedback på mitt engasjement omsider  ;D
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
torsdag 08. august 2013, klokken 01:03
Jeg har performance uten +. Er utrolig fornøyd med valget. 21" gjør at du kjenner underlaget rimelig godt i rattet, men ser helt rått ut og funker bra.

Skal prøve tipset ditt med senderen i morgen. Vet du hvor mottaker/sender i bilen sitter?

Har Hörmann helt ny port og motor. Hvor finner jeg ut om kompatibilitet?

Strøforbruket har vært høyt. Jeg har kjørt som en idiot :)
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
torsdag 08. august 2013, klokken 00:56
Sliter med to ting:

Skjermen dimmer fortsatt ikke i tuneller og ingen reaksjon når jeg røvde å programmere homelink for åpning av garasjeporten.

Ellers er jeg ekstremt fornøyd med bilen og overleveringen.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
torsdag 08. august 2013, klokken 00:53
Fikk levering i dag jeg også. Det er teppe i bunn av midtkonsoll og ja jeg får inn Energy på DAB.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA