32 mil på vestlandske vinterveier med 3 voksne og bagasje ingen problem - 7 mil igjen på "tanken" når vi var framme
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Brede på lørdag 23. august 2014, klokken 12:29Sitat fra: Andrewas på lørdag 23. august 2014, klokken 12:17Sitat fra: TKK på lørdag 23. august 2014, klokken 09:11
Zwolle som ligger mellom Amsterdam og Hamburg åpner på tirsdag. Passer midt i blinken da jeg skal den ruten neste uke
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/24215-Supercharger-in-Oosterhout-Zevenaar-en-Zwolle(NL)/page104
På www.teslamotors.com/supercharge så er Zwolle allerede listet opp som åpen...
Blir vel listet opp her så fort de har fått strøm og er klare til bruk.
Aspøya er også kommet inn her, men er vel ikke "offentlig åpnet" ennå.
Sitat fra: K på mandag 10. februar 2014, klokken 21:17Sitat fra: Sjøhyene på mandag 10. februar 2014, klokken 19:38
Noen som har prøvd å estimere hva den faktiske kostnaden av avgiftsfritaket er per 50k elbiler?
Altså det spetalen prøvde på bare med realistiske forutsetninger.
Er jo sikkert noen milliarder det er snakk om. Hadde vært interessant å se det regnestykket fra noen som faktisk kan regne.
Hvis man antar at Tesla S er substitutt for ny Audi A5 SB 2.0 TDi eller Audi A7 3.0 TDi med tilsvarende priser som Tesla S, finner man at engangsavgift og mva utgjør fra 200 000 til 350 000. (Se for eksempel på biler med automatgir men uten quattro.)
I tillegg:
- Årsavgift 2500 rimeligere pr. år
- Bompenger 5000 kroner pr. år?
- Gratis off. parkering 1000 pr. år?
- Gratis strøm 1000 pr. år?
- Drivstoffavgift og mva på drivstoff (minus tilsvarende på strømmen man kjøper isteden) kanskje 10 000 pr. år???
Si 20 000 kroner mindre til staten pr. år, ganger 5-10 år, selv om dette er usikkert (også).
Rundt en halv mill pr. bil? Noe mindre?
Sitat fra: ducktolate på søndag 02. februar 2014, klokken 22:51Sitat fra: olehelge på søndag 02. februar 2014, klokken 20:28
Nyvaska og med vakker utsikt til Romsdalsalpane NB hvis det er nokken som veit om ein "detailer" i Molde eller omegn som kan gi bilen litt lakkbeskyttelse er eg interessert!
Om det ikke blir for langt å kjøre så kan du høre med Magnus Meringdal i Ålesund.
Sitat fra: rsy på søndag 12. januar 2014, klokken 18:09
Har ikke hørt om noen som har problemer med lading og bruker denne kabelen (på shuko-kontakt):
http://salto.no/produkter/ladekabel-justerbar-13-a-type-2-shuko/
RSy
Sitat fra: Teslafrank på lørdag 11. januar 2014, klokken 10:43
Har sett litt innlegg rundt om kring i de ulike trådene her, men finnes det en egen tråd for vinterlading?
Har opplevd nå at bilen ikke lader i kalde perioder.
Akkurat nå er jeg på Bjorli, og tempmåler viser 19 minus.
Satt bilen på lading i går, 16 A shucko. Da var bilen varm, hadde ca 140km igjen. Nå står den på 227km.
I dag morres stod det at den ladet 9km/t, men trekker bare 1 A.
Satt på forvarme med appen, da steg den til 13A, men ikke høyere ladehastighet.
Trakk så ut ladepluggen og satt den inn igjen. Den "lader" men 0km/t og trekker fortsatt bare 1 A.
Er det rett og slett for kaldt til å lade, og forvarmeren greier ikke å få til ladetemeratur på batteriet?
I så fall er det en skandale...
Sitat fra: Muffinman på søndag 22. desember 2013, klokken 09:55
Siden jeg er ofte på farten trenger jeg en reserveløsning til UMC`en som ble levert med bilen i tilfelle denne svikter langt hjemmefra. Spurte ved overlevering om det var mulig å kjøpe en ekstra, men det var det visstnok ikke. I perioder hvor jeg ikke reiser vil den bli hengende fast hjemme, men jeg ønsker ikke en fast installasjon da den enkelt må kunne tas med. Må også være kompakt. Nå ligger det vel i kortene at Tesla muligens trøbler litt med disse UMC`ene og av den grunn sikkert ikke vil levere ut flere enn nødvendig, men jeg ser motsatt på det; om de er spesielt utsatt for feil er det jo enda større grunn til å ha med seg en ekstra når man er ute på tur. Å bli stående fast på jobbreise på grunn av en slik bagatell vil koste penger for arbeidsgiver, og neppe være særlig god reklame for hverken Tesla eller elbiler generelt...
Så, noen som har fått mulighet til å kjøpe en ekstra hos Tesla? Ser ellers at det finnes tredjepartskabler å få kjøpt med schuko, men det er dessverre ikke tilstrekkelig. Bør helst ha 32A enfase blå i ene enden - da passer den rett inn hjemme også.